2.11.2023 г., 17:22 ч.

Новата диктатура 

  Есета » Други
583 4 7
1 мин за четене

Състоянието на сегашния свят е резултат от идеите, които са реализирани от хора, живели преди нас. Много от тези идеи са противни на вярата в Христос и затова по естеството си те са идолопоклоннически. Съвременните идоли не са статуи, а модели на мислене, идеологии, които се издигат против познаването на Господа и изграждат внушителни по размери крепости в умовете на хората. Индивидуализмът и социализмът са две от цитаделите, предназначени да държат хората в робство – далеч от познаването на Божия Син.

Индивидуализмът е морално гледище, политическа философия, идеология, социален възглед и учение, утвърждаващо индивида, отделната личност като най-висша ценност.

Индивидуализмът поставя в центъра на вниманието човека с фундаменталната предпоставка, че той е „от първостепенно значение в борбата за освобождение“. Прецизно рафинираната през годините социалистическа философия се застъпва от своя страна за повсеместен контрол не само върху материалните притежания на хората, а в крайна сметка за държавно господство във всяка сфера на човешкия живот.

В световен мащаб настоящото партньорство на двете на пръв поглед противоречащи си идеологии води до нова диктатура, в която човешката себецентричност, и оттук извратеност, е поставена под мощна държавна протекция. Интересен е фактът, че и индивидуализмът, и социализмът взимат принципи от Божието слово – афишират понятия, боравят с термини, които звучат добре, приемливо и морално, но отричайки Божия Син, в крайна сметка водят към заблуда.

Лъжата, която е близо до истината, е най-коварна. Тя борави с истина, но щипката неистина в нея я прави да обрича хората на гибел. И индивидуализмът, и социализмът обещават свобода, но това не е библейската свобода. Свободата не е относително понятие и се намира в следването на истината на Божието слово. Единствено свободата, за която Исус плати цена, е абсолютна и истинска. Чрез призива да следва собствената си воля идолопоклонническите идеологии поробват човека, с което го спират от възможността да се покори на Божията воля. 

© Явор Костов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Бердяев го е написал по-добре.
  • Мойсей казва: Който е с мен да вземе нож и през нощта да влезе в шатрата и да убие брата си ,баща си и всички които бяха при телеца!
  • Няма книга, в която да се съдържат повече лъжи от Библията. И така наречената "единствена свобода" е в пространството, в която "Бога" нарича хората "овци"...
  • Спиралата на историческите нрави ни върти в омагьосания кръг на идеологии и доктрини,които обещават(мамят) с практики проповядвани,но горчиво проверени през миналия век.Националсоциализма,националболшевизма и фашизма приеха войната като средство за налагане на тоталитаризма и създаването на общества,които се провалиха със социалните си експерименти.
    Свободата е обществено достояние и лично благо само там, където се спазва религиозна толерантност.И естествено състояние, осъзнато и подкрепено с познаване на историческите факти.
  • "Лъжата, която е близо до истината, е най-коварна." Съгласна съм. Въпросът е истината абсолютно понятие ли е или не? Константа или променлива е? Обективна или субективна? Божията истина е една, но религиозната идентична ли е? Интересни разсъждения, водещи до размисъл.
  • Поредната силна творба, която цели в десетката! Адмирации, Явор.
  • Поздрави за есето, smelo_sarce (Явор Костов)!
Предложения
: ??:??