2.01.2015 г., 16:04 ч.

Ново начало 

  Есета » Социални
2429 2 0
8 мин за четене

Всеки си казва тези две толкова прости на пръв поглед думички. Думи,с които се надяваме да започнем на ново, на чисто и да оставим всичко лошо в миналата година. Искаме всичко, което не ни носи хубави спомени да бъде забравено и оставено в миналото... В съзнанието ни да останат само хубавите моменти, тези които ни карат да се усмихнем и ни дават сили да продължим. Не е лошо човек да иска  да помни само хубавите неща, но замисляли ли сме се, че именно лошите можем да ги използваме за по – доброто ни бъдеще?

 Нека обърнем поглед към по – лошите за нас моменти. Те също са изключително важни. Именно благодарение на всичко лошо, което сме преживели сме се променили и сме научили важни уроци. Именно на всичко онова което посочваме като ужасно, дължим всичко което сме научили за живота. Така наречените „лоши моменти“  всъщност са резултат от решенията, които ние сме взели в даден момент.  Вярно, не всичко зависи пряко от нас, някои неща просто се случват и ние сме безсилни да ги променим, но в момента визирам онези неща, които произхождат от направени от нас избори.  Някои избори са лоши и носят не много добри последици за нас, от там се появяват проблеми ,с които трябва да намерим начин да се справим, длъжни сме, ако искаме да продължим да водим един добър живот. Естествено, понятието „добър живот“ е различно за всеки, няма да се спирам подробно на него, защото не е това на което искам да наблегна.

Когато си в трудна ситуация ти трябва да намериш решение на проблема си. Започваш да търсиш различни варианти и естествено рано или късно се справяш. Както е казал един велик мислител „Никой проблем не може да устои на атаките на постоянното мислене.“ Следователно, щом сме преживели даден труден за нас период, ние трябва да сме щастливи и горди от това. Трябва добре да научим урока си и да разберем кое всъщност ни е довело до този етап от живота ни. Да анализираме ситуацията от всички страни. И да не забравяме да извлечем положителните й качества. Защото именно, когато човек е изправен на кръстопът, не знае какво да направи, чувства се като в задънена улица, именно тогава той използва най – много от своя умствен потенциал. Разгръща съзнанието си за новото, търси най – добрите качества в себе си,за да се справи. От тук аз мога да направя извода, че онези ситуации на които слагаме етикета „лоши моменти“ и искаме бързо да забравим – не са чак толкова лоши.  Ние трябва много добре да ги ЗАПОМНИМ и да сме благодарни на съдбата, че ни е дала шанс да покажем на другите и най-вече на себе си, че сме личности, които могат да оцелеят на всяка трудност. Това с което веднъж се справим, шанса да ни се случи втори път е по-малък ако добре го запомним, а не умишлено да го изтрием от съзнанието си. И трябва за тези моменти да си спомняме с усмивка, защото те са ни помогнали да израснем, да научим нещо ново за живота, за това кое е важно за нас, кое не и да продължим. Защото всъщност, може да знаем много в дадени области, да сме завършили вече училище или университет , но има едно вечно училище, което никога не е напълно завършено и това е живота! Всеки ден е един нов урок за нас. Никога не можем да твърдим, че сме напълно подготвени, защото живота е просто един миг и всичко може да се промени изведнъж.  Необходимо е добре да си помислим искаме ли да влачим като камък лошите преживявания и да гледаме само към тях, или да извлечем поука, да поемем дълбоко въздух и да продължим, по-силни и по-уверени от преди!

Така в началото на всяка година ние волно или неволно анализираме миналата. Какво сме преживели, колко хора са дошли и са си отишли от нашия живот. Поставяме си нови цели и върхове за покоряване.  Решаваме какво можем да променим, за да бъдем по-щастливи, кое ще е добре за нас и близките ни. Пожелаваме си да сме живи и здрави, да бъдем по-добри и да имаме волята да успеем да се справим с трудностите, които ни е подготвила съдбата.

Много е важно всеки един да започне наистина на чисто. Да се отърси от всичко това, което го прави нещастен по един или друг начин. Да помни уроците си от миналото, но да не гледа непрекъснато към него. Да продължи напред, да не се връща назад, защото спомените не са най-добрата компанията. Всичко което е трябвало да се случи се е случило. Сега е време да продължим напред, да погледнем всички възможности които са пред нас и с вяра да се събуждаме всеки ден. Да благодарим, че имаме още един ден на разположение да осъществим това което искаме. Няма по вълнуващо приключение от живота. Най-хубавото е, че винаги можем да правим промени и да се опитваме да имаме това което искаме.

Няма невъзможни неща докато сме живи, здрави и смели!  Но освен че трябва да сме смели, трябва и да имаме цели, които да преследваме.  Според мен, човек трябва да си поставя винаги възможно най – високите цели. Когато човек има малки цели, той показва несигурност във възможностите си и колебание. Винаги трябва да се стремим към повече и повече от това което имаме, да водим една непрестанна битка,за да имаме това което искаме, да работим усърдно и честно и вечер да можем спокойно да заспим с мисълта, че утре ще е нов, по-добър ден от днешния. Да имаме позитивна нагласа към света и смело да приемаме всяка възможност.  Но едновременно с това и да се наслаждаваме на всичко, което имаме, да не забравяме, че то е не по-малко важно от това което още нямаме. Нека не допускаме грешката гонейки мечтите си да забравяме истинското щастието и да сме слепи за всичко онова което всеки ден е край нас. Нека не пренебрегваме нищо  което вече сме постигнали, защото именно то ще ни е опората, пристана, в момента когато се провалим с дадено начинание.  Защото определено ще има и такъв момент и тогава ще се нуждаем от стабилна опора, която да ни изтласка отново напред!

Така както в началото на деня си правим график с нещата, които искаме да постигнем, така и днес в първия ден от новата година, можем да напишем на един лист всичко, което бихме искали да постигнем през тази година. Да подредим приоритетите си, да действаме целенасочено и най-вече да вярваме, че заслужаваме всичко, което сме написали.  Несъмнено трудностите по пътя ще са много. Това никой не може да го отрече или да ни убеди в противното, но ако беше лесно дали щеше да ни е интересно. Звучи малко банално, но е много вярно.  Сигурна съм,че сред вас има много хора които са постигали успех – независимо в каква сфера.  Най-сладкият успех е този, за който си преминал през най-много трудности. След най-упоритата работа, след най-трудните ситуации които си преживял се крие най-сладката почивка. Чувството на удовлетвореност от самия себе си е изключително важно за всеки един от нас. Да почувстваш собствената си сила, да видиш резултатите на собствения си труд е най-важното, най-стимулиращото нещо и най-големия тласък напред.

Много хора изпитват страх от провал и живеят целия си живот в сянката на другите, сърцата им се пълнят със злоба както към успелия ,така и към самия него, защото не е имал смелостта да действа. Всъщност провала е неизменна част от живота на хората. Няма успех без провал, така както няма щастие без малко дори нещастие. Животът е изтъкан от противоположности, които вървят ръка за ръка. Ние, хората, сме длъжни да ги приемем и да ги преодоляваме. Не бива да позволяваме страхът от провала, да ни попречи да опитаме. Може с прекалено смелите си мечти да изглеждаме  луди в очите на някои хора, но това не бива да е пречка за нас. Този който няма смелост да заяви открито какво желае, никога няма да усети щастието от реализираната мечта.  Щастието, което дава тласък на живота и открива още и още нови възможности и мотивация за по – голям успех.

Нека в днешния ден се замислим за всичко което можем да направим със собствените си ръце през предстоящата година. Да погледнем на нещата от един по-различен ъгъл. Да използваме всичко на което ни научи предишната година и да изживеем тази по един наистина достоен и задоволителен за всеки един от нас начин. Да се осмелим да си поискаме, за да може да ни бъде дадено. Да бъдем готови за падания, но и за успехи. Да обичаме и подкрепяме хората около себе си, да правим повече добрини, защото злото никога не помага никому. Нека на забравяме, че всичко се връща. По-добре направи добро, за да ти се върне добро, а не лошо! Да повярваме във възможностите си, да подкрепим приятел, да подадем ръка и най-вече да се събуждаме всеки ден с нагласата, че днес ще е един прекрасен ден! Ден който можем да превърнем в незабравим, ден който е дар и не бива да се пропилява.  Усмихнете се и приемете предизвикателството на НОВАТА 2015 ГОДИНА! Едно ново начало с  мъдрост от миналото! 

© Усмивката Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??