21.11.2010 г., 22:10 ч.

Обичам те 

  Есета » Любовни
5000 1 5
4 мин за четене

Обичам те

 

В днешно време думите „Обичам те” са изгубили значението си. Казваме на почти всеки, че го обичаме, а дори не се замисляме какво значи това, дали е истина... Казваме това на хора, които познаваме от години, но казваме същото и на хора, които познаваме от дни. Каква преценка можеш да направиш за даден човек, след като дори не го познаваш, а му казваш, че го обичаш.

За мен тези две думи все още имат значение и то голямо. Не бих могла да ги кажа на всеки. Има много хора, които уважавам страшно много и винаги ще ги помня, но не мога да кажа, че ги обичам. Има хора, които обичам, но отново не мога да им го кажа. Дали това е проблем?

Не знам. Мислила съм си за това, но никога не съм стигала до логичен отговор. Но честно казано се радвам, че е така. Предпочитам да не мога да изрека тези думи, отколкото да казвам на всеки втори,  че го обичам, макар и да не е така.

А защо ли правим това? Защо казваме на всички тези две думи? Защо ги караме да вярват в нещо, което не е истина?... Може би за да ги спечелим за приятели, но какви приятели ще сме, ако се лъжем за нещо толкова съществено. Ами в любовта? Срещаш момче, тръгваш с него и точно след два дена то ти казва, че те обича. Разбира се, става ти хубаво, но дали той го мисли, или просто ти го казва, защото се чувства длъжен. И най-лошото е, когато той не го мисли. Ти мy вярваш и дори го обикваш и в един момент краят на историята ви настъпва. Тогава разбираш, че си била лъгана, страдаш, плачеш и за какво? За това, че някой се е правил на такъв, какъвто не е, за това, че те е лъгал в чувствата си, а и сигурно и в други неща. Но няма как да не страдаш, след като си го обикнала, а за жалост той тебе НЕ. Ето до какво водят понякога тези думи „Обичам те” – изобличават един лъжец и нараняват едно невинно момиче.

Преди време един мой приятел тръгна с друга моя приятелка. На скайпа му пишеше – О Б И Ч А М   Т Е !, имаше и нейна снимка. Попитах го как вървят нещата между тях. Мислех, че ще ми каже, че всичко е прекрасно, че е на седмото небе, че наистина я обича, но уви. Думите му бяха: „Аа, още един-два дена и ще и тегля чартата.”

Тогава за пореден път разбрах, че тези две думи ги изричаме просто така, както казваме „Здрасти” и „Довиждане” и защо го правим...

Признавам, че и аз съм го правила, и аз съм казвала тези две думи на хора, които не обичам, но всеки път съм се замислила защо го правя и ми е ставало някак неприятно, че ги лъжа. Но когато някоя приятелка или приятелят ти ти каже – „Обичам те”, ти не може да стоиш и да гледаш глупаво. Трябва да отговориш със същото, за да не нараниш човека пред теб.

Много може да се говори и мисли по тази тема и отговор няма да се намери. Но важното е, когато изричаме тези думи, поне малко да влагаме мисъл и чувство в тях, за да не лъжем околните, а и себе си.

Има хора, които ви казват, че ви обичат и ви става хубаво, но доколко това е истина. Има и хора, които наистина ви обичат, но това, че не могат да ви го кажат, не значи, че не го чувстват. Затова не вярвайте само на думите, а надникнете в душите и сърцата на хората и вижте кой наистина ви цени, кой наистина ви уважава, кой наистина ви обича и останете с него докрай.

Не пропилявайте значението на думите – ОБИЧАМ ТЕ !

 

   Представено от Иванина Янакиева

© Иванина Янакиева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Просто е страхотно! И е много по-достоверно с примера. Поздравявам те!
  • Невероятно е! И най-важното е, че е истина всяка една дума в него!
  • Много ми хареса написаното,защото наистина все по-рядко се замисляме над израза "Обичам те". Дори с риск да нараня някого,не го казвам,ако не го мисля.Любовта е едно,а обичта - друго.На приятелите си (истинските приятели,чието приятелсво е изпитано във времето) го казвам с цялото си сърце,защото наистина ги обичам,а на любимия.....когато му дойде времето. Поздравления, още веднъж, за написаното!
  • Изпълнено е с мъдри мисли...!!!
  • Много е хубаво! И доста вярно !
Предложения
: ??:??