4.10.2007 г., 16:11 ч.

Орелът 

  Есета
1757 0 0
2 мин за четене
 

                                                                   Орелът

                                                                


        Над скалистите възвишения, сред скоростните въздушни течения, сам в небесната шир се носеше той - скалният орел, единствен обитател на небето в този късен следобед. Издигнал се на високо и отпуснал се в прегръдката на вятъра той се  рееше в синьото небе. Накланяйки се на ляво и на дясно, спускайки се на долу и издигайки отново на горе, аз го гледах от терасата на хижата и се дивях, как без никакви усилия прекосяваше километри. В този ред на мисли си спомних разказа, който бях слушал за орлите.

     Майките орлици строят гнездата си  на високо и сигурно място. Орловите гнезда са възможно най - сигурните и удобни места. Основата на гнездото е от яки бодливи клони. Между клоните орлицата поставя  много мъх, а най - отгоре гнездата биват покривани с кожата на убито животно. Но когато орлетата поотраснат и е вече време да напуснат гнездото, орлицата започва да разваля удобното гнездо. С всеки изминал ден от гнездото започват да липсват някой от удобните „ аксесоари ", докато останат острите клони. Малките все по трудно си намират удобно местенце и често са в недоумение, какво става с тяхната  майка, защо прави тези „ ужасни " неща с удобното гнездо. Упоритостта на малките орлета също не са за подценяване. Майката орлица също остава изненадана от причудливите стойки на нейните деца. Да си намерят удобно място между острите клони не е лесна работа. Майката обаче е непреклонна пред упоритостта на децата си. Тази упоритост води до прилагането на друг подход. Орлицата започва да избутва  орлетата едно по едно до ръба на гнездото. Малките писукат жално, но това не трогва майката. Тя знае урока, който е получила и стига до край. Тя избутва първото орле и притихнала  чака само да направи първите махове с криле. И точно, когато орлето си мисли, че може би това са последните секунди живота и ще се удари в земята, орлицата се спуска стремглаво надолу и го понася на огромните си криле. Тези опити се повтарят докато орлетата се научат да летят.

    А не е ли същото и в нашия живот ? Бог в огромната си милост промисли план за спасението на всеки един човек, като даде единствения си Син в жертва. Чрез пролятата кръв на Исус Христос на кръста, всеки един човек има платен билет за небето, само ако дръзне, само ако поиска да приеме Исус Христос за свой Господ и Спасител в сърцето си.

   Приел веднъж Исус в сърцето си, Бог иска аз и ти да Го търсим всеки ден в молитва, в размисли за Него, в четене на Неговото слово (Библията), а Той е верен да снабди всяка наша нужда. Бог ще снабдява нашите потребности, както прави орлицата за нейните малки орлета. В Него има истинска сигурност, както орлицата избира най - сигурното и здраво място, за да направи гнездото.

   Но Бог иска аз и ти да пораснем, да започнем да Му се доверяваме повече и повече. Да не бъдем хора, които чакат само да получат, но и които помагат и дават на другите любов и помощ. Хора, които споделят със своите приятели за Исус Христос - как са спасени!               




                                                                                (Поли Горчева)          

© Поли Горчева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??