22.06.2019 г., 0:03 ч.  

Отношенията на мъжът и жената 

  Есета » Любовни
1960 2 1
3 мин за четене

 Ще си позволя да коментирам отношенията на мъжа и жена, опитвайки се по някакъв начин да не обидя никого, но тотално осъзнавайки, че това е невъзможно. Та въпроса, който предполагам засяга и други хора е: „ Кое в даден мъж привлича една жена, за да я накара да пожелае сериозни моногамни отношения с него?“.

 Искам да се съсредоточа върху материалното ориентиране на жените и като цяло на хората. Често мъжът след срещи и разговори с жени стига до следния извод: „ За да може да се задомя трябва да имам кола или апартамент, а за по-сигурно и двете“. Всички знаят психоложките твърдения, че мъжът демонстрирайки самочувствие успява да впечатли жената и това е нещото, което привлича най-силно жените. Да съгласен съм с това твърдение, от личен опит, когато съм изразявал самочувствието си, съм гледал как жените ме гледат, приятно им е, идват да разговарят с мен, гледат да се покажат и др. Но това което не ми допада е, че сме длъжни да изграждаме самочувствието си върху повърхностни и материални успехи- оформено тяло, добър външен вид, кола, жилище, висока заплата... Притежанието и материята са водещи в нашия живот, а добродетелите и морала да речем са допълнителни украшения, които не са задължителни... Защо човек който е добър, помага на приятели и непознати, занимава се с благотворителност или дава спестяванията си за някой друг в нужда, вместо да си купува бездушни предмети, не се определя като успешен- човек със самочувствие, а по-скоро като мекушав, неамбициозен, слабохарактерен... Ако най-силните оцеляват, а най-силните са повърхностни и мислите им са насочени не към хората, а към материaлното, повярвайте ми- човечеството няма да оцелее... То ще намалява, отстранявайки хората, които имат способността да посочат правилния път, пътя към една еволюция, основана на и поставяйки изцяло в центъра човешкия живот.

Суетата е опасна, тя не идва от човешката душа и е съсипала не малко животи... Тя е илюзия, всички материални блага, които вижда човешкото око са илюзия. Само тези притежания на човека, които не се виждат с просто око- само те са истински, те са реалността- внимавайте с кои очи гледате...

 Поизгубена е любовта между мъжа и жената, изменена е, не е чиста като преди... Много условности, наивни и суетни желания я свиха, накараха я да намали обема си, да диша по-трудно, да стои в килера... А какво се случва със семейството- женят се хора, които не се обичат. Правят деца хора, които просто искат да имат, защото: „ Това е смисъла на живота“- както и глупаво да се интерпретира това клише... После виждат мъжът и жената, че видиш ли не можели да се понасят и, че другия е виновен, защото се е променил и решават да се разделят... Детето при майката, бащата го вижда от време на време, за да се изяви като отговорен човек, плаща ако иска издръжка, за да затвърди повече отговорността си и всеки си заживява собствения отделен „щастлив“ живот. И това е нещо нормално в днешно време- пълни глупости...

 Смисълът на живота е да развиваш себе си, да се усъвършенстваш, помагайки на хората, обичайки една жена, обичайки собствените си деца. Човек се усъвършенства дарявайки с любов жена си и децата си, предавайки знанията си на тях, учейки ги на добро и зло, стимулирайки развитието на техните добродетели, посочвайки им пътя в трудни моменти. Това е да си човек, това е да си мъж със самочувствие! Човек трябва да намери онзи човек, който съдбата му е отредила. Човек който да може да обикне и той/тя също да го обикне. След това изграждайки основата на семейството на любов- се създават и децата, които също трябва да обикнеш. Така се изгражда здрава, устойчива структура на семейството.

© Ясен Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Разумни разсъждения по важна тема. Поздравления. На прав път сте. Въпреки промяната отношенията мъж-жена, комерсиализирането и нестабилността им, мисля, че с нагласата, че любовта е даване, а не само получаване и сериозната борба за любовта, даже и в семейството, биха могли да изградят едни добри семейни взаимоотношения.
Предложения
: ??:??