12.04.2012 г., 13:34 ч.

Относно Любовта 

  Есета » Любовни
4830 1 0
7 мин за четене

Любов! Любовта е сляпа – гледа не с очите, а с душата.

Любовта е като живак върху дланта.  Дръж си пръстите отворени и ще го задържиш. Стисни юмрук и той ще се разхвърчи на всички страни.

Всяко нещо, което ограничава свободата, не е любов. Любовта и свободата са двете крила на една и съща чайка.

Има още много други такива мисли, наречени от мен: клишета за любовта...

Всяко есе започва с по едно такова клише и реших този път и аз да не бъда изключение. (Да "благодаря" на човека, накарал ме да напиша това есе... сигурна съм, че по-лесно бих написала нещо за озоновата дупка, отколкото за любовта.)

Та да зададем обичайно задаваните въпроси за любовта... и да видим на колко ще може да отговори моят "гениален" мозък... Какво е любовта? Боли ли от любовта? Съществува ли любов? Да започваме...

Какво е любовта? - Любовта е чувство на привързаност, грижа, привличане, симпатия, в някои случаи произлизащо или съпътствано и от сексуалното привличане. Най-общо това е потребността човек да бъде всеотдаен към друг човек. Любовта е дълбоко, неизразимо чувство, което се споделя от близки приятели и влюбени (определението в речника). Лично аз мисля, че има едно много по-подходящо в Библията - 1 Коринтяни 13:4-8: Любовта дълго търпи и е милостива; любовта не завижда; любовта не се превъзнася, не се гордее, не безобразничи, не търси своето, не се раздразнява, не държи сметка за зло, не се радва на неправдата, а се радва заедно с истината, всичко премълчава, на всичко хваща вяра, на всичко се надява, всичко търпи. Любовта никога не отпада.

Любовта е смисъл на живот за някои. Колкото и трудно да е за някои да възприемат истината, това е факт. Любовта е нещо изключително, нещо красиво, нещо различно. Любовта връща усмивката на лицето ни. Смисълът ù за всеки от нас е различен. За един любовта може да изпълва душата му с доброта, защото самата тя е чувство, а не материално благо. За други хора, когато обичаш не са нужни никакви думи. Не е задължително да знаеш какво означава любовта, за да я изпитваш. Съмнявам се, че на този свят има човек, който може да измисли понятие, обхващащо всички аспекти на любовта.

Любовта е чисто съвършенството или реалният ни житейски път, който всеки от нас трябва да измине, за да успее да преодолее трудностите. Това, което искам да кажа, е, че за любовта няма думи, тя е толкова силна, че не можеш да спреш да мислиш и говориш за съществуването ù. Любовта към дадено човешко същество може да ни накара да вярваме в неща, които преди са ни се стрували невъзможни. Но както казват едни добри приятели - “Невъзможно е само силна дума използвана от слаби хора, намиращи за по-лесно да живеят в света който им е отреден, вместо да намерят силата в себе си и да го променят". Невъзможното не е факт, то е убеждение. Невъзможно няма. Всичко е едно предизвикателство. Невъзможно е нищо. ”Затова няма и невъзможна любов". Любовта е способна да променя настроението ни да, ни кара да вярваме, че можем да променим живота си. Магията на любовта оцветява света и му дарява онази топлота, която седи в сърцата ни цял живот, която ни кара да живеем, да мечтаем и най-важното любовта е способност да бъдем като застанем между измисления и реалния свят.

Боли ли от любовта? Самата любов не боли – всички копнеем за любовта, именно защото е най-прекрасното изживяване, на което сме способни. Боли, когато започнем да предявяваме своите претенции към любовта – и те не бъдат удовлетворени.

Почти всички афоризми за любовта засягат темата за свободата. Защо свободата е толкова важна за любовта? Защото всеки човек е щастлив, когато може да изрази себе си, когато може да действа свободно, когато може да направи своите избори и да изживее живота, за който мечтае. Ние можем да направим щастлив един човек, когато му дадем свободата да живее своя живот, макар и да е с нас. Той ще ни направи щастливи, когато ни даде свободата да бъдем себе си. И връзката, в която всеки зачита правото на избор на другия човек, е любов.

Повечето хора, изобщо не се интересуват от желанията и мечтите на любимия си човек. Те искат – сигурност, любов, внимание, уважение, вярност, брак, семейство, деца, къща, пари… този списък никога не свършва. И ако не получат поредното нещо, което искат, те изпитват болка – за която е виновен любимия им човек. И спират да обичат, слагат край на тази връзка, в която са недооценени.

Сълзи могат да текат от очите, сърцето може да боли – и въпреки това изпитваме любов, осъзнавайки, че другият човек постъпва според своите разбирания и чувства. А след това този човек ви е давал най-прекрасното от себе си и нещата са се оправяли. Повечето хора,са по-склонни да сменят любимия си човек, отколкото да го приемат с недостатъците му.По мое мнение:

Ако ни боли през цялото време.Ако ни боли ужасно много.. 24/7, не изпитваме любов.

Съществува ли любов? Според някои любовта не съществува, според други - тя е в реалността, а не в мечтите и сънищата ни. И двете страни са прави. Как човек, който не знае какво е любов да каже, че съществува?! Невъзможно е! А как този, който я е почувствал да я отрече?

Аз знам, че съществува, но е все по-рядко срещащо се явление. В днешно време, по-често можем да наблюдаваме земетресения, цунамита и всякакви природни бедствия, от колкото една истински лудо влюбена двойка.. Жалко нали? И как в 21 век, да намерим истинската любов.Толкова сме погълнати от забързаното ежедневие. Всеки гледа портфейла, колата и къщата.. Стана ли сме материално поколение и забравяме, че чувства като любов не се купуват с пари. Сърцата ни са толкова закоравя ли, от страх да не бъдем наранени, предадени, ограбени или още по-лошо истински влюбени. И всичко което правим е да отричаме същетвуването на любовта.

А тези които се опитват да я намерят, я търсят в facebook, skype или романтичните комедии, където всичко е една лъжа или сценарии. Все по малко хората  имат успешни бракове .. което е жалко. А грешката им е там, че чакат любовта сама да дойде или някои да им я подари.Няма да стане, както за всичко друго в този живот и за това човек трябва да се бори. Момичета принца на бял кон няма да дойде, за да ви спаси от огромна триглава ламя, това става само в приказките. Може би момчето което е влюбено във вас е "жаба", но това не го прави неподходящ! Момчета няма да падне от небето жена висока 1.80 и с мерки: 90-60-90, караща мотор, която не говори много, не обича да пазарува и не се оглежда всеки път когато види огледало. НЕВЪЗМОЖНО Е!!! Да ви издам една тайна .. Жените не търсим мъж които да може да отговори на всичките ни въпроси, а такъв които да ни накара да забравим за тях!!! Ценете това което имате, приемайте всяко нещо като дар от Бог. Загубата му, повярвай те ми няма да ви направи по щастливи..

А колкото до мен и общия ми поглед над любовта е, че тя е като играта на покер. Когато имаш добра ръка- вдигаш залога или залагаш всички. Следователно печелш.Когато обаче нямаш нищо имаш два вряната - блъфираш или се отказваш. При блъфирането можеш да спечелиш (ако си невероятно голям късметлия) или да изгубиш всичко. Ако се предадеш, губиш хиляда процента, губиш още когато си решил да се откажеш... друг вариант няма! И въпреки всичко банката намира начин да спечели. Никои не знае как, но винаги успява. Което ме кара да се запитам - ако знаем, че банката винаги печели, защо продължаваме да залагаме?

© Елза Горанова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??