24.02.2022 г., 16:59 ч.

Отново 

  Есета
856 1 10
1 мин за четене

Отново Ад-ът е разтворил врати! Отново изстрели, кръв и смлени мечти! Отново злото надига глава и в овча кожа се хили на света!  "Не! Не е това, което виждате! Те ни провкираха! Не се прибраха кротко по къщите, за да си побием знамето в земята им!" А, светът не знае какво да каже. Нито, пък, как да го накаже. И, докато се чуди, докато се тюхка, едни хора умират. Други остават без дом. Жаля и войниците на агресора, и на нападнатите! Едните са изпратени. Тези, дето са ги пратили няма да загубят капка кръв! Своя, или на близките! Но, изпратените... Те нямат думата! Майките им, жените им, децата им ще се молят за живота им, ще треперят, но не могат да ги спрат. Нямат думата! Много от тях ще облекат черно. А, нападнатите? Те са принудени да бранят земята си! Да бранят домовете и семействата си! И те нямат думата! И за тях има подготвени жалейки! Децата! Някой мисли ли какво се случва с тях? Сред този ужас? А, злото се зъби в доволна усмивка! Вече е побеждавало! Защо не пак? Днес то се нарича Путин! Как се казваше преди? Когато се лееше кръв в Югославия, Авганистан, Ирак, Сирия, Кипър? Има ли значение името? Лицето! Важно е, че светът не може да го спре! Няма механизъм! И Злото си вършее когато иска, където иска! Казват " На бодлива крава Бог рога не дава". Не е вярно. Дава! И тя ги използва! А, останалите  освен да строят мемориали, друго не могат ли? 

© Маргарита Ангелова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Иржи! Ако това можеше да спре войната! Да я унищожи за винаги! Но, не! Тя, сякаш е неунищожима!
  • Браво, Марги, написано със сърце! Аз мъничко съм преживяла подобно събитие- война, но в дълбоката провинция усетихме само оттегляне на германците по Дунава ! Румънците ги обстрелваха и в нашите лозя, където се бяхме евакуирали, падаха парчета от снаряди и беше пак страшно...Но в Украйна!....
  • Танче, ако това може да помогне, нека се молим! Всички! Заедно и поотделно! Всеки на своя Бог! Нека! Да, Пепи! В ада сме. Но в ада, създаде от хора! Иви, войната не е нещо ново и винаги се започва от владетели и политици! Винаги е за сметка на обикновените хора! Но, вече сме в 21 век! Защо още не сме измислили начин да я предотвратим? Толкова много и страшни оръжия има днес! Защо не можем да озъбтим войнолюбците?
  • Марги, към този момент, ние обикновените граждани, само можем да се молим, миличка!
  • Ние сме си в ада
  • И аз съм се питала същото, Маргарита. При всяка такава новина се сещам за един пруски генерал- Карл фон Клаузевиц, който казва, че войната е само продължение на политиката с други средства.
    За съжаление обикновеният човек, народите плащат глупостта на политиците си.
    Няма място за сантименталности към никой, който е виновен за смъртта на невинни хора...Независимо как се нарича и какво ни свързва исторически!
  • Ако знаеш колко години си блъскам главата над този въпрос! Как да се спре агресията с мирни средства! Без значение дали от страна на държави, или хора. И ... не съм измислила как. На времето е било достатъчно църквата да анатемоса. Сега ... Пълната изолация на агресора би могло да има ефект, но не е възможна. Не знам. Преди се боях от Северна Корея. Сега Путин показва, че е толкова рисков, колкото и корейския лидер. Иви! Благодаря!
  • За съжаление всичко това е вярно, но как да се предотврати, проявата на агресия е дяволски страшно и се заглушава със смърт, дано спре по бързо!
  • Танче, с молитви не става. Но, не знам как става. Това ме ужасява. Никой не знае как става.
  • Много тъжно! Дано се прояви здрав разум! Моля се, злото да се снижи!
Предложения
: ??:??