27.08.2014 г., 20:51 ч.

Отворено писно до любимо същество 

  Есета » Ученически
5900 0 3
2 мин за четене

          Кучето - ''най-добрия приятел на човека'', винаги те чака с нетърпение да се завърнеш от работа, винаги е благодарно за храната, която му даваш, за вниманието, което му отделяш,ще те обича няма значение дали си беден или богат, грозен или красив, глупав или умен, дали живееш в големи палати или носиш дрехи втора ръка, обичай кучето си и то ще те обикне за цял живот!

     Имам куче откакто се помня, имали сме три кралски пудела, кокер шпаньол, бретон шпаньол, а сега имаме красива лабрадорка. Всяко от тези кучета е специално по свое му, както при хората, но малката, почти незабележима разлика е, че това е единственото създание, което обича хората, повече отколкото обича себе си.

     Кучето не говори, но може да разбереш какво чувства - от неговите очи, от близването на ръката ти, от близостта, която показва като ляга до теб много често, от това, че винаги иска да те пази и колкото и да му се караш, не те мрази. То разбира всяка твоя дума, обича те безгранично, повече отколкото всеки друг може да те обикне.

     Раздялата с куче на смъртния му одър е също толкова трудна колкото и раздялата с човек. До последните си минути то не може да каже къде го боли, какво чувства,дали го е страх, но виждаш жалния му поглед и как се сбогува с теб. Тогава ви се иска никога да не сте го удряли, наказвали, да не сте му повишавали тон, да му кажете колко го обичате и да се молите само за неговата прошка.

    Ако трябваше да кажа нещо на кучето си, бих казала:

     

               ,,Аз съм лош човек,егоист,лъжа,нервнича,често си изкарвам гнева на невинните хора или на теб ,но ти - моето куче , правиш живота ми по-смислен,значим,неповторим,учиш ме кои са значимите и важните радости в живота.Ти търпиш всичките лоши черти в характера на нас хората и въпреки това можете да ни обичате страшно много,но моля да ми простиш за всички мои злодеяния или моменти на безразличие към теб.Направи ме и ме правиш по-добър човек!''

            

                И нека да ви разясня нещо,ако видите дървена пръчка навън  и много сладко кучешко облекло в магазина(много скъпо , но изключително сладко),за кучето по-скъпото ще е не дрехата , а пръчката , животните най-добре знаят и винаги помнят кои са най-скъпите неща в живота-безплатните-любовта,приятелството,щастието,здравето.

                  

                       ,,Една пръчка е напълно достатъчна за кучето.''

                                                                      (от филма ,,Марли и аз'')

© Божидара Кунева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • !
  • Благодаря ти много Лора !!!
  • Поклон!Прекланям се пред това есе!Казвала съм го много пъти и ще го кажа пак- Животните са свещени! Те са богове!Малко са хората, които могат да обичат както кучетата!Толкова вярно, безусловно, безгранично и истински!Те са толкова по-добри и мили от хората!Заслужават цялата любов на света, защото те се раздават денонощно и заслужават същото!Поздравявам те за есето!Трябва да има повече хора като теб, които оценяват истински добрите същества!Браво! Направи ме щастлива!
Предложения
: ??:??