13.12.2023 г., 21:18 ч.

Паметник на Демокрацията 

  Есета » Граждански
399 2 40
2 мин за четене

Подочух, че някакъв паметник на съветската армия щели да събарят. Чета тук някакви произведения, възпяващи това "гениално" решение. Може да звучи странно, но дори реших да пусна един-два коментара под едно от тия произведения. И, о чудо! Коментарите ми бяха безследно изчезнали. А уж нямаше обиди насочени към някого персонално, просто изразих мнение и мое виждане над нещата. 

 

И така, безцеремонната цензура под произведението на господина, непозволяващ да се изрази различно от неговото мнение плюс разбира се дежурната порция хвалебствия, превъзнасяния и аплаузи, някак си успя да ме замисли над един въпрос. Понеже някои хора много държат да се събарят паметници, това били символи на комунизма и всякакви приказки в тази посока. Пък ние сме съвременни хора, вече сме чеда на демокрацията и ала-бала от тоя род. 

 

Та, чудя се - това ли ви е, господа, демокрацията?! Събаряте паметник без да се допитате до мнението на хората? Защо не се направи референдум и хората да решат, нали уж сме демокрация?! Това ли ви е господа, демокрацията, някой като изрази различно от вашето мнение под вашите произведения, то бива цензурирано и бива затривано? Уау!!! Ама моля ви се!!! Приберете си у вас тая "демокрация" на послушните и мислещите в "правилния" коловоз!! 

 

А сега пак ще повторя или поне перифразирам коментара и мнението си по темата! Това не е никакъв паметник на червената, зелената или оранжевата армия! Това е поредната порция подлизурство в опит да се покажем послушни и в правилния коловоз пред господата от САЩ и ЕС и нищо повече. Ама сега изведнъж паметника някак си се превърна в опасен, застрашаващ живота на хората, и кой знае какви още аргументи ще измислят да оправдаят наглостта си да рушат паметници, без да има референдум по въпроса. Обаче по-лошото е друго, мен не ме е еня за САЩ, ЕС, Путин и Съветската армия .........мен ме е еня, че с това "велико" "стратегическо" действие показваме на обикновения руснак "България ви мрази", "българинът ви мрази" !!!! Това е единственото послание дето отправяме по тоя начин!!!

 

Честно казано дори историята не ми е особена страст, дали ще го има или не паметника все ми е тая. Но след като го има - защо трябва да даваме това послание към всички руснаци? Толкова ли е необходимо?! Айде, да се махат дипломати и щуротии по-лесно мога да приема, политически игри и т.н. Ама да рушиш паметник, това вече си е към обикновения руснак много кофти послание..... 

 

И познавайки българската ни действителност, аз освен жалкост и лицемерие пак да се подмажем на някого, друго не виждам в подобно действие!!!!

 

Но ще се върна към началото - защо ни се пробутва нещо като "демокрация", в което няма грам демокрация ??? "Демокрацията" явно се състои само в това всички да мислят "правилно", иначе вземаме мерки..... 

 

Мда! Мерси! Евалата! Да живее ""демокрацията"" на 21 век......

© Кух Пън Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ирен, всеки си има различни мотиви. Важен е резултатът. Що се отнася до паметника, той няма да се разруши, а ще се реставрира и ще се експонира на друго място. Между другото, там ще може да го разглледате много по-добре, защото сега от височината виждате само някакви фигурки. Аз пак искам да попитам, наистина недоумявам, след като толкова са ви мили паметниците, защо никой не протестира, никой не бие камбаната, че паметника на Ботев е "арестуван" във Врачанския музей?
  • khanas (Анани Ананиев)"Мнозинството от хората, които са гласували на последните избори, са гласували за партии, които подкрепят този паметник да бъде преместен." И смятате, че мотивът да гласуват за тях е точно този свързан с преместване на паметник, а не за по-малкото зло? Не бих защитавала с тялото си паметник, но не ми харесва да се рушат исторически паметници, нито да се "замита под черджето" история. Това, което е с било - трябва да се помни и това става не с рушене, а обратно с присъствие и разказ. Другото е избиване на комплекси. И аз същи питам - защо не попитаха поне софиянци какво мислят по темата? Защото горното твърдение, няма как да бъде вярно. Все едно да кажеш, че щом една геометрична фигура е с четири ъгъла, значи е квадрат. Ми не, не е задължително. А и колко народ изобщо не е гласувал? Не разпознал "своите" ? Та, да... Правилен въпрос. Къде е демокрацията?
  • Много си прав. Историята е такава, каквато е и всяко време е създавало творците си. Разрушаването, на каквито и да било паметници, е вандалска работа. Пък и някой беше казал, че който не си знае историята, му променят географията...
  • По повод всичките тези коментари се зарових Гугъл търсачката в да ми търси 'изкуството на спора' Гугъл търсачката ... ето какво ми написа ... ' Спорѝ с човек, по-умен от теб: той ще те победи, но от това поражение ти ще извлечеш полза за себе си. Спорѝ с човек равен по ум на теб: никой няма да победи, но в крайна сметка ще изпиташ удоволствие от борбата. Спорѝ с човек с по-слаб ум: спори не от желание за победа, а защото можеш да му бъдеш полезен. Спорѝ дори и с глупака! Няма да получиш нито слава, нито изгода… Но защо пък понякога да не се позабавляваш! ' — Иван Тургенев 😎 Бих добавил обяснението от Николай Марков >> https://www.youtube.com/watch?v=LpnJgEBM32g ... за дървените глави
  • Болест на 21-ви век - опиянението! Властта дава крила! Докато едни хора живеят в живота, други, опиянени кой от власт, кой от някоя друга сила дотам се възвеличават, че "пишат" историята.
    Утре като паднат от върха и ги смени "врагът", той пък може да върне всичко, което предишният е премахнал.
    Същото е с виртуалния ни живот: едни го приемат като част от живота, а други до там се вживяват във виртуалното си Аз, че всичко, което се отнася до показаното от тях тук приемат лично.
    Пример: някои холивудски звезди дори са отказвали да ги сложат на Алеята на славата, за да не стъпват други хора върху тях, без да разграничават "отпечатък" и символ от същност.
  • Аз се чудя защо всички тези уважавани от мен хора, които сега леят крокодилски сълзи за паментика, не се вълнуват например защо паметникът на Ботев е "арестуван" във врачанския исторически музей? Ботев по-малко ли им е важен от съветската рамия?...
  • Съгласен съм с Пепи - право на всеки е да трие и блокира (щом го има като опция). Но толкоз с ''правото на мнение''. И като гледам, другаря Йовев в последната си творба ме споменава в коментарното си поле. И понеже ме е блокирал (а лъже, че не е) не мога да го попитам къде отиде ''свободата на словото'', така гордо отстоявана от демократи и либерали.
    Не е коректно, Юри, да впрягаш името ми, след като си ме блокирал. Но все пак ме мислиш... за което благодаря.
    ''Между старото и новото, избирам свободата на словото'' - не слушам рап, но Устата го е казал много добре..
  • Колкото до триенето на коменти и блокиране - всеки си управлява страницата както иска. В края на краищата никой никому не е длъжен и ако някой се чувства с накърнено достойнство или наранен по някакъв начин, той да си реши как да постъпи. Всеки е тука по свои си причини и съобразно тях щом може да управлява чуждо поведение и отношение към себе си, да си ползва правото както за него е най-добре.
  • Много правдиво есе. На кого пречи Паметника, след разрушаването на Мавзолея стана ли ни по-добре. Чудно ми е само едно, каквото и ще да символизира в очите на някои Паметника, нямаше ли очи , които да го погледнат от другата страна, като произведение на изкуството и да го защитят .
    Колкото до триене на коментри, блокиране на профили,... това не е в правомощията само на администраторите на сайта, или както сте коментирали '' щом не съвпада с моето мнение...'' е ерест.
  • "Демокрация означава да се съобразяваме с правата на другите" А.Линкълн
    Май другите от както сме в "демокрация" са управляващите само...
  • Практиката с триенето на неполиткоректни мнения относно "истините" казвани от определени личности, си е тенденция. Ако не си и блокиран, ке се учудя малко...
    Иначе подмазването, както и корупцията всъщност, си е държавна политика и то с традиции у нас.
    Е, сега поне нов паметник да дигнат - предлагам, на жена с пенис-колан, оправяща личност с неопределен пол, че да ни аплодират отвсякъде (почти де, но на другите ще им "трием" мнението).
    Поздравявам те.
  • Явно коментарът е бил смислен. Няма коментар-няма проблем
  • Кой е пък тоя анонимник? Не съм го споменавал, нито Тутраканската селищна система
  • От всичкото, което пишете, разбирам, че Роналд Рейгън е враг номер едно на Тутраканската селищна система....
  • 20% от 6млн. не е ли по-добре от 20 човека от 6млн. както е сега? Ама ние говорим за демокрация бе човек, но никой не иска да знае или да пита какво мислим по какъвто и да е въпрос .....освен един единствен - за коя партия да гласуваме за изборите Може би затова и в крайна сметка нямаме никакъв избор за нищо. Ако някой поне се стараеше да пита щеше да е малко по-добре.... Ама в крайна сметка то си е достатъчно очевидно, че сме подчинени на САЩ - така че там са единствените допитвания Лично аз предпочитам мен да ме питат, а не САЩ, когато става въпрос за България ....а ти ходи говори с маймуните и не гласувай, щом това е твоят избор
  • Ако искате електронни референдуми, значи искате 20 процента от хората да гласуват на тях... Не знам на кого и с какво това ще помогне....
  • Ами щом могат да се произнасят питай ги и тях. Аз не им разбирам нищо на произнасянията честно казано, но може и в мен да е проблема

    Така или иначе на мен системата не ми харесва в много направления. Аз искам електронни референдуми и гласувания. Искам форуми за обсъждане на всякакви въпроси. Искам прозрачност и т.н. Както казах вече - при нас нещата за мен са пародия на пародията.

    Махането на паметника не помага на никого с нищо. Единствено показва агресия и враждебност към Русия, което след войната ще ни е в много голям минус. Не виждам как ще си оправим вече някого отношенията с тях, щото имаме много "далновидни" политици. Има достатъчно санкции, изгонени делегати, свещеници ....ама нека и паметника и всичко да съборим Както и да е, некадърно управление и политици......
  • Анани ме разсмя с приказката си > 'Мнозинството от хората, които са гласували на последните избори, са гласували за партии, които подкрепят този паметник да бъде преместен' ... Това е добра игра на думи, която не почива на реалните факти и ЦИФРИ .. първо ... и второ - за преместването на паметник има сложна законова процедура (е това е за хората които спазват някакви закони) , а и не се извършва по този начин, и то посред нощ. Тукашната приказка НЕ е спор, а просто чесане на езици 😃😎
  • "Мудра природа, только вот,
    Всё у людей – наоборот!".....
  • Какво значение има дали сме произлезли? Важното е, че маймуните са с уважение към природата. Затова могат да се произнасят за шистовия газ...
  • Ми че те го правят. Кой иначе би избрал неграмотно юпи и бивша мутрра?
  • Не смятам, че сме произлезли от маймуните. А ти как мислиш?
  • По вашата логика може да гласуват и маймуните....
  • Разбирам, че трябва да се подхожда сериозно, отговорно и с уважение към природата. И че не трябва да се вземат решения само от гледна точка на парите и интересите на някого Щом самите геолози имат различни мнения говорейки за едно и също, то сигурно и те нищо не разбират, май така излиза? Или по-логичното - играят парите леко задкулисно Това, че някой разбира от нещо съвсем не го прави добросъвестен ..ако му дадат 1 млн. може да му се изкривят нанякъде знанията и вижданията
  • Тоест, нищо не разбирате от геология, както и останалите 99 процента от хората?...
  • Понякога е добре и важно всички да са геолози, а не всички да цъкат тъпи приложения по телефоните Така че - да, ако се налага всички трябва да са геолози Т.е. да се информират от хора дето разбират, различни гледни точки и да преценят.

    Ще ти кажа и квалификацията дето имам - мозък, разсъдливост, навързване на 2 и 2.... сега, в моя случай е малко спорно понеже съм и кух освен другото, но понякога отнякъде ми се спуща малко мозък поне временно А друг път не, все тая всъщност...
  • Това е много добър пример - референдум за шистовия газ. Каква квалификация имате, за да знаете дали ще прецакаме природата, или не? Геолог ли сте? Разбирате ли от газ? И мислите ли, че останалите 6 милиона в България са геолози?...
  • Искам да се правят референдуми, където има смисъл да се правят референдуми. Където има конфликт между пари и здраве да речем. Примерно за шистовия газ. Ще получим пари, но ще прецакаме природата! Примерно за ГМО - ще сме пак послушковци за пред ЕС, но ще си прецакаме здравето и неща от тоя род За неща дето един вид "няма две мнения" няма голям смисъл да се прави референдум, не че не е невъзможно. Но става въпрос, където наистина има противопоставяне на солидни аргументи и гледни точки и много хора на друга позиция.....

    Не искам да живея в най-безсмислената държава в света, но за съжаление май живея в нея. Всичко е едно позьорство на политиците да се докараме пред някой външен и да угодничим максимално, а отвътре пълна разруха....
  • Тоест, вие искате да се направи референдум дали да се построи Хемус? Смятате ли, че някой би гласувал против? Със същия успех може да проведем и референдум дали искаме кучетата да пикаят по улиците....
  • Не казвам да се съобразява единствено с моето мнение, затова казах да правят референдуми Да се знае, че това наистина е желанието на по-голямата част от хората. Не съм убеден, че на нормалните хора им е първа мечта шенген и събарянето на паметник. Аз искам автомагистрала Хемус и автом. Черно море примерно Не искам шенген повече по религиозни причини, защото ми е ясно, че накрая ще има едно глобално правителство и след това Антихрист..... предпочитам да не сме толкова дълбоко в кошера на ЕС и глобализацията и да не си продаваме задниците за безвизови пътувания и някакви глупости от тоя род Може и само аз така да ги виждам нещата, но все тая ....става въпрос, че ""демокрацията"" не пита, това е Пита само ако НЯМАШ избор, както искаш така ме разбирай.....
  • Попита ви на последните избори. Как по друг начин си представяте демокрацията да ви пита? И още - нали си давате сметка, че не сте единствен? И демокрацията не се съобразява единствено с вашето мнение?....
    Господин Пън, аз наистина искам да знам: как точно искате и очаквате да бъдете питан?... Например за заема? Да ви дойдат вкъщи със шише ракия?!?
  • ""ДЕМОКРАЦИЯТА"" пита ли ме дали искам да се тегли външен дълг и колко ??? пита ли ме дали искам да влизам в Шенген или не ??? За нещо пита ли изобщо...... абсолютни вълци в овчи кожи!!! Направо ме е гнус, другите поне се знае там какви са и как ги водят ...диктатори, тоталитарни и прочие ....докато тия се правят на добри и външно изглеждат такива, ама вътрешно не бих искал да ги оприличавам понеже няма да е лицеприятно....

    Анани, хората гласуват за по-малкото зло в повечето случаи. Както и често биват лъгани, че новото е нещо различно и по-добро от старото. После се оказва, че разлика няма. Затова по-добре е да бъдат питани за някои неща, особено от хора дето уж говорят постоянно за Демокрация ...ама си решават авторитарно иначе
  • защо мислите, че няма демокрация? Мнозинството от хората, които са гласували на последните избори, са гласували за партии, които подкрепят този паметник да бъде преместен. Това не е ли демокрация?
  • Един въпрос ме вълнува мен - защо в т.нар. демокрация няма абсолютно никаква демокрация ??? Защо всичко е една пародия, лицемерие и тъпня ??? В кое точно реално е демокрацията ?!?!?! Да се подчиним на САЩ ??? Да мислим всички под строй каквото "трябва" ??? Та, ние реално нямаме избор за нищо.... съборили били паметника, ""ДЕМОКРАТИТЕ"" ???? Г-н Йовев, само се надявам да нямате права и под моите произведения да ме триете....
  • Ако ти опрат цев в главата ставаш човек, казваш. Значи на вас в България ви трябва някой като Ким Чен Ун. (шегичка).
  • Те на 9 ноември 1989 и 99 процента от българите бяха за Тодор Живков...
  • Пак бълнуваш, Анани. Тогава защо 80 процента подкрепят моя кумир?
  • Повярвайте ми, "обикновеният руснак" също мрази "съветската армия". Така че, не го мислете толкова....
  • Предполагам че е дело на другаря Йовев. Това си е неговия модус оперенди. Щом леке като него ти е изтрило коментара, значи си умен и стойностен човек.
Предложения
: ??:??