28.01.2015 г., 8:22 ч.

ПОГЛЕДЪТ НА ЛИЛИ - Животът – начин на употреба 

  Есета » Философски
1559 0 0
2 мин за четене

ПОГЛЕДЪТ НА ЛИЛИ

Рубрика

Животът – начин на употреба

 

 

„Погледът на Лили” е поредица от есета на философски, граждански, социални и лични  теми. Представени под формата на разговори с малката ми дъщеря, те са базирани и провокирани от реални житейски събития, както и от общуването с детето ми, от нейния поглед и въпроси.

Приятно четене!

 


            В парка Лили видя група от четири момчета и едно момиче на възраст 16-18 години. Изглеждаха  мърляви, с раздърпани и мръсни коси и дрехи, крещяха и се смееха дрезгаво,  и пиеха бира направо от бутилките.
          Лили се сепна:
        -Татко, защо тези младежи изглеждат и се държат така.  И пият... И има и момиче сред тях! - ужаси се Лили.
        -Защото са имали лоши примери пред себе си и никой не им е показал, и не ги е научил как да ценят и обичат живота си… - отговорих аз.
       -Аз не искам и няма да стана като тях. Аз искам да обичам живота си! Татко, ще ме научиш ли как?

       -Разбира се, моето момиче! Аз мога да ти кажа и покажа какво съм научил от моя живот, но помни, че твоят живот си е твой и изборът за него е изцяло пак твой. Аз мога само да ти дам най-добронамерените насоки, но ти трябва да слушаш сърцето си и вътрешния си глас .

        Трябва да осъзнаеш, че животът, независимо какъв е, е безценен дар, който никога няма да се повтори по същия начин. Смисълът, който е вложил Създателя в  живота, според мен, се състои в това, да го изживееш, изпитвайки колкото се може повече от прекрасните усещания, на които е способен човек, а те са в основата на този дар. Да израстнеш като добър и умен човек. Да обичаш. Да побеждаваш страха и тъмната страна в себе си. Да покоряваш върхове, каквито и да са те, започвайки с това да излезеш сам от детската кошарка,  до това да получиш Нобелова награда,  например. Или да победиш в състезание, каквото и да е то. Или да напишеш книга, нарисуваш картина, композираш или изсвириш музика, изтанцуваш танц. Или да дариш с любовта, грижите и вниманието си един специален човек, с когото да създадете малки човечета, които да те гледат с гордост и обич, /както ти си гледал своите родители може би/ и докато срещнат своя специален човек, ти да си най-близкият им. Да спасиш живот. Да помагаш. Да се смееш. Да плачеш. Да обичаш. Да, два пъти го споменавам, защото любовта е по-силна от всичко. Да предизвикаш себе си. Да победиш в това предизвикателство. Да даваш. Да вярваш. Да си щастлив. Да осъзнаеш, че животът е твоето отношение и усещане за него. Да бъдеш обичан.

      И един ден, когато настъпи твоят час да напуснеш този свят и този живот, да бъдеш спокоен и удовлетворен, че си направил най-доброто, на което си способен.

     Ако се придържаш към тези съвети, моето момиче, мисля, че ще изживееш пълноценно и щастливо живота си.

 

         -Благодаря ти, Татко! – заяви замислено, но уверено Лили

 

Юни, 2014г.

© Светослав Пеев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??