27.01.2015 г., 22:16 ч.  

ПОГЛЕДЪТ НА ЛИЛИ - Парите на умните 

  Есета » Философски
1132 1 0
2 мин за четене

ПОГЛЕДЪТ НА ЛИЛИ

Рубрика

Парите на умните



„Погледът на Лили” е поредица от есета на философски, граждански, социални и лични  теми. Представени под формата на разговори с малката ми дъщеря, те са базирани и провокирани от реални житейски събития, както и от общуването с детето ми, от нейния поглед и въпроси.

Приятно четене!


          Попитах Лили защо според нея  има глупави и умни хора, защо има бедни и богати. 
         Лили помисли и каза:
        -Дядо Господ е направил така, защото когато е създавал Човека, му е дал право на избор. С това го е направил свободен по рождение. Така е дал на хората възможността да се потрудят и да станат по-умни. Това става като четат и учат много, като постоянно тренират мозъка си, както се тренира тялото, за да стане по-силно и бързо.

       Но по-важното е да искат да са умни, а не само да седят пльоснати пред телевизора и да чакат всичко наготово.

      Когато станат достатъчно умни, те ще измислят как да спечелят необходимите им  пари, за да могат да живеят живота си както искат и да помагат на близките си, а не да мислят само за сметки и за това, че нямат пари, както правят глупавите хора. Глупавите хора обикновено са и бедни. Тях ги мързи или ги е страх. И някой все им е виновен.

     Затова Дядо Господ е дал на хората правото да изберат дали да са глупави или умни, а не ги е направил умни и богати наготово. Защото е нужно да се потрудиш...

     Не всички умни хора са богати. Някои умни хора са намерили начин как да живеят добре и да са щастливи и без да са богати. Но тъй като е хубаво да не чувстваш недостиг на пари в ежедневието си /стига да си умерен/, са успяли да си осигурят парите така, че да не усещат притеснения.
     И, татко, знаеш ли, не всички умни хора са добри. Някои забогатяват нечестно и са алчни.

   Но истински умните хора са и добри, и те използват парите си за да вършат добро.

         Аз така мисля.

 

Юни, 2014г.

© Светослав Пеев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??