6.03.2008 г., 7:50 ч.

ПОЖАРогантно 

  Есета » Граждански
1621 1 4
2 мин за четене
 

ПОЖАРогантно

 

Ден на национален траур? Или ден на националната арогантност? Така и не разбрах...

Цял ден „водещите" телевизии се надпреварваха да лансират коя от коя по-невероятна и скандална версия за пожара във влака София-Кардам. То не бяха терористи, Ал Кайда, че дори и марсианците бяха споменати, уж на шега... Какви ли не доморасли „специалисти" и „капацитети" се мъчеха да учат професионалистите що е терорист и какви методи за терор може да използва у нас! Едновременно с това се търсеше и виновния, а ако можеше да не е един - още по добре! Шафнерът, началникът на влака, таксиджиите-мародери, ресорният министър, тройната коалиция, правителството... Някой трябва да опере пешкира! И всичко това точно в деня за почит и размисъл. А близките на жертвите? Техните мъка и скръб? Тях кучета ги яли! Важното е, че след малко започваха рекламите и „драгият зрител" трябваше да се задържи на „правилния канал". Рейтинг, няма как! Арогантно... и тъжно...

Ето че траурният ден приключи. Вече мога и аз да изкажа своето мнение. А то е съвсем простичко. Да, в България има терор. Това е терорът на безхаберието. Терорът на безотговорността и на прехвърлянето на „топката"...  Да, в България има и терористи. Това са хората, владеещи масовите медии. Те са по-лоши от Ал Кайда! Те тероризират нашето съзнание. Те печелят от нашите страхове! Да, в България има и виновни за загиналите в пожара. Но това не е само въпросният шафнер на злополучния вагон, не е и началникът на злополучния влак, не е и министърът на злополучното министерство... Виновни са всички кондуктори в БДЖ, които през последните години прибираха в джоба си по ПЕТДЕСЕТ стотинки от гратисчиите, пътуващи ежедневно по кратките дестинации до сто километра и по пет лева до морето! Да стигнеш до Централна гара от Своге или Ихтиман бе по-евтино, отколкото да стигнеш до нея от Халите! Да стигнеш морето беше по-евтино, отколкото да отидеш до Студентски град!...  Виновни са и всички шафнери в спалните вагони на БДЖ, които продаваха на черно спалните места, дори в собственото си купе! Вратите били заключени заради крадци? Да, да! Заключени за проверяващите! Виновни са всички началник влакове, които взимаха своя процент от кондукторите и шафнерите! Виновни са всички служители на Транспортна полиция, които също си затваряха очите и деляха пая с гореспоменатите! Виновни са преките им началници, виновни са и всички министри на транспорта през последните петнадесет години, които разпродаваха за скрап стотици хиляди тонове имущество но БДЖ!... Всички те, от последния кондуктор до министъра, докараха железниците до просешка тояга. И ако някой иска да види как изглежда това дружество днес, то може да отвори който и да е вестник и да види овъглените скелети на вагоните убийци. Каква по-добра метафора за разрухата в българските железници!...

Някога попитали последния германски император Вилхелм ІІ: „В кой момент Германия загуби Първата световна война?" Отговорът бил: „В мига, в който си затворихме очите за първото скъсано копче на войнишки шинел!" Българските железници за съжаление отдавна са останали не само без някакво си копче на шинела, но и без самия шинел, без ботуши, че и без долни дрехи... Беше само въпрос на време кога трагедията щеше да се случи...

Бог да прости нелепо загиналите! Дано да прости и на грешниците, виновни за тяхната смърт... Амин!

© Пер Перикон Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Виновни сме всички, че си затваряме очите и си казваме, че на нас не може да се случи нищо лошо, виновни сме, че търпим безхаберието и безразличието. Виновни сме, че говорим след, а не преди това...
    Поклон пред загиналите нелепо...
  • Много добре си написал - медиите, за съжаление, за арогантна и безскрупулна сила... Последното, което чух е, че ще проверяват вече багажа на пътниците...хм, пак бягане от отговорност, пак невинните са им виновни! А има едно просто правило - на път се тръгва като на път! Проверяваш въжетата, образно казано, както правят алпинистите...Така, преди да тръгне един влак трябва да се проверят пожарогасителите, дали са на мястото си и дали са в изправност, трябва шафнерите да са в кондиция, и т. н. Във всяко нещо е така. И, недай Боже, другото да не се случва, за да потрябват...Благодаря, че написа мнението си, добре си го казал!
  • ами същата работа е и с журналистите,дето снимат разни гадости!дори и да им е това задължението,е също неморално.те пък печелят от нещастието на другите.
  • Глас в пустиня,Пер!
    Станалото е олицетворение на всичко,случващо се в България!
    Който и да поеме вината,вече няма значение,хората ги няма!
    Виновни са и пътниците,които не са си мръднали пръста да помогнат...
    Днес сутринта гледах нещо потресаващо-видеозапис на GSM,сниман горящия влак и двама как коментират колко яко гори и че това се виждало един път в живота.Изуми ме спокойствието,с което го коментираха,а през това време хората са умирали!!!За какво говорим???Това е престъпление!
Предложения
: ??:??