27.11.2007 г., 8:45 ч.

Предколедни размисли за естеството на коледната ми депресия 

  Есета » Лични
1699 0 4
2 мин за четене

Магазините за подаръци са вече обсипани с коледни дрънкулки - красоти всякакви!... Свекър ми миналата седмица предложи да ни купи и на нас елхичка за Коледа, таман да се оползотворят коледните играчки!... Други години все се караме с него кой да украси елхата, а тази година, ехаааа... ще си имам собствено мнение по въпроса и никой няма да ми я пренарежда след мене! Чудо на чудесата!... Елхата още не съм си я открила, моята елхичка, щото аз ще си я купя, няма да се лиша от това удоволствие просто, но ето, вече купих първата играчка - едно тролче - момиченце! От скандинавските народни приказки е, определено! С дълги руси косички!... Днес си купих и чудна порцеланова камбанка, а също и малко Дядо Коледче...

Виж, упорито и настойчиво ме обхваща Коледната депресия. Дали ще ме обхване Коледния дух, не знам, но Коледната депресия - със сигурност! Едно такова, никакво ми е, празно, като днешния дъжделив, гаден дъждец!... Иска ми се да се свия някъде в някой ъгъл и никой, ама никой да не ме закача - до първото цъфване на някое кокиче, даже до второто и третото... Би било добре да усетя пролетното затопляне, да е минал вече месец март, и чак тогава да се размърдам, да се протегна...

Неминуемо ме обзема и Коледната равносметка. Започвам да си прехвърлям наум, а после и на глас на мъжа ми изреждам, колко неща съм направила през годината. Къде съм успяла, къде той не е успял, а той ми отвръща, че и аз еди-къде си не съм успяла... и пак ме обзема Коледната депресия...

Започвам да мисля, горе-долу, всяка година по това време, къде ще прекараме Новата година. Оказва се, хм, че пак късно съм се сетила да мисля за това - що се отнася за прекарване някъде извън дома - навсякъде е вече резервирано. Тогава започваме с мъжа ми да звъним на приятелите да ги каним у нас - та заедно да прекараме Новата година. Ама те всичките се оказват от онези, които вече са "резерве" някъде по вече звъняните от нас места. Ето, хубаво се прекарахме, няма що! Коледната депресия ми докарва мигрена след такъв "разказ с неочакван край".

Коледен дух ли?... Няма що! Тази година дори свекърът и свекървата ще посрещат с някакви приятели от Свищов вкъщи! Ние нали сме заедно в един апартамент, аз не си се представям с тях да посрещна Новата година! Мъжът ми е на работа, той нали си е късметлия! Аз и дъщеря ми май ще ходим при нашите!... Ама то пък - при нашите... ще се гледа новогодишната програма до дупка, и ще изпозаспим още в девет часа! Чудничко! Коледната депресия тази година ще ми е май най-силно изразена само като като си помисля за празниците... а самите празници може и да ги преживея, ако доживея до тях...

© Нели Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Сърдечни поздрави!
  • Мнооого си права, в последните години празниците ни докарват единствено депресии - къде душевни, къде финансови... ама повечето май са душевни
  • Чудесно си го казала, мила!!!Поздрави от мен!!!Браво и 6.
  • ПОЗДРАВ!- РАЗБИРАМ ТЕ НАПЪЛНО
Предложения
: ??:??