25.03.2011 г., 20:39 ч.

Преобразяваща сила 

  Есета » Други
3089 0 0
2 мин за четене

   Красотата е навсякъде около нас. Тя може да бъде открита във всички измерения; във взаимоотношенията между хората, в малките неща, които представляват една малка детска усмивка, един положителен поглед.
    Красотата е ценност, която не всеки притежава и умее да владее.
Има душевна и физическа красота. Малко хора могат да достигнат хармонията между нравствената и естетическата красота. Физическата красота е видимата. За нея мога да кажа, че е измамна. Защото ни е нужна само минута, за да дадем следното определение: “Този човек е красив!” Но не ни стига минута, да разберем дали наистина е красив т.е дали има нужната хармония между нравствената и естетическата му красота. Или това е като в приказките: Мащехата на Снежанка се е пременила като нея, респ. Звяра се е преправил като Принц.
За душевната красота се изискава доста по-дълго време, отколкото за физическата. Именно времето е онова измерение, което ни показва кои сме, къде сме.
Има хора, които бързо достигат до своя връх, на хармонията. Други даже и не се стремят към него. Напротив, те залагат на измамната си визия - “фалшивата красота”. Дори и не се замислят над вярното твърдение: “Красотата не е вечна.”
Представете си една ябълка, лъскава, узряла… А като я разцепите? Изгнила и с червеи.
Ние, хората, трябва да живеем пълноценно… някои от нас трябва да се замислят и да се запитат: “Намерих ли себе си?” Някои успяват, други - не. Човек може и трябва да намери вътре в себе си доброто, красивото. Да не стои толкова пред голямото огледало и да прикрива дефектите си с тонове грим, а вместо това да надникне вътре в себе си и ако може да се извиси и да бъде НАД  ПРЕХОДНИТЕ НЕЩА.
Всеки иска да изглежда добре, защо не? Но не може външно да сме като принцеси, а в душите си да сме вещици. Не можем да прощаваме и грешките на хората само защото изглеждат добре външно.
    В заключението си искам да кажа, че НЕ подкрепям твърдението: “Красотата ще спаси света” … Бих казала: “Хармоничната красота би направила света по-добър, но само това не е достатъчно, винаги може и още!” Пожелавам на всички, които са открили себе си, да продължават да се развиват и донадграждат започнатото. Ще си позволя да кажа фраза, която обожавам: “Това, което е видимо за очите, трябва да е видимо и за сърцето!” ( Екзюпери, цитат от “Малкият принц”) Физическата красота днес я има, утре не, но душевната, успееш ли да достигнеш до нея, остава за цял живот!

© Кари Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??