7.08.2010 г., 0:09 ч.

Приятелите 

  Есета » Други
2264 0 5
1 мин за четене

Живея в един тунел. Тъмно е, отникъде не прозира светлина. Хората около мен спускат въжета, за да ме спасят, но ми писна от фалшиви усмивки на фалшиви приятели. Когато някой от тях ме погледне, се чувствам като нищожество, като една невинна антилопа, в чийто очи се отразява ликът на свиреп лъв, жаден за кръвта ù. Като самотен славей, който пее върху клончето на една бреза, пее за смъртта, за тъгата. Не винаги е било така. Преди време всички бяхме заедно, всички бяхме едно цяло. Уважавахме се, обичахме се... беше нещо грандиозно.

Трябва ли да се правим на приятели? Лъжата да е преди всичко, да е ежедневие сред нас? Замисляме ли се за това, или просто трябва да сме интересни пред останалите. Вече я няма тази любов, тази привързаност един към друг, царува недоверието, гневът и омразата дори. 

Преди често използвах фразата: "И душата си бих продала, за да мога с теб да ида в рая!" Това беше част от една песен, казвах я на приятелите си, доверявах им се, бяха моя живот. Но всеки един от тях бавно ми обръщаше гръб, забиваше ми нож с две остриета право в сърцето и то най-нагло, с усмивка.

Всички станахме пешки, които един добър играч управлява. Животът ни стана сив, защото не знаем как да го изживеем.

© Ивена Ангелова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Чудесно е! Айде и аз да се присъединя към "Тези от Силистра" Поздрави!
  • Малко е песимистично, но да това е мнението ми по тази тема.
  • аз съм на твоето мнение..няма приятели,а както се казва: 'само общи интереси'..никой не знае кое е истинското значение на думата 'приятели' ..всеки те търси,само когато има нужда от теб и съответно когато ти го потърсиш, от негова страна няма нищо приятелско..можеш да чуеш поредното лъжливо оправдание и т.н..егоистични хора,които ти се пишат за приятели..всеки може да ти бъде приятел на думи..важното е кой ще е до тебе,когато имаш наистина нужда от него..и не за да ти бърше сълзите, а да ти помогне с дадения проблем..Истинските приятели се печелят в много време и внимание от твоя страна..трябва да си нащрек със всичко и всеки..не го забравяйй!!
  • Благодаря ви! Честно казано наистина това чувствам сега и се радвам, че сте ме разбрали. Имам още доста есета, които съм писала в свободното си време и тепърва предстой да ги пиша тук. Отново благодаря!
  • Приятелите?!Аз също съм от Силистра,но живея в Сандански и ти ставам приятелкаХареса ми това,че си успяла да опишеш чувството си. Добре дошло,момиченце
Предложения
: ??:??