4.01.2009 г., 10:24 ч.

Приятелство?! 

  Есета » Социални
3697 3 1
1 мин за четене

Какво е приятелството? - Приятелството означава междуличностна връзка, която се изразява в поведение на сътрудничество и подкрепа, взаимно разбиране, уважение и привличане, както и прояви на помощ в случаи на нужда или криза. Приятелите са хора, които взаимно се радват на компанията си и проявяват лоялност един към друг.
Това според речници и пр. значи приятелството. Но дали наистина е така? Какво става после? Поемане на различни посоки в живота? Писване един на друг? Лъжи, измами, лицемерие, а може би взаимна полза? Това ли е приятелството? Все въпроси, на които отговорите за всеки са различни.
Ужасно е да знаеш, че няма никой до теб и не можеш да се довериш на никой. Предателството е ужасно... Мъката да гледаш щастието на хората и да се чудиш къде си сбъркал, дали грешката е в теб, дали ти ли си виновен. Утешаваме се с това, че някой ден тези, които ни нараняват, ще разберат какво са загубили в наше лице... Но това като че ли никога не става. Те продължават живота си без да ги интересува как се чувстваме ние, как сме... 
Приятелството съществува, но е много трудно да го откриеш. Откриеш ли го веднъж, си спечелил най-ценното нещо на света: някой, който те разбира по- добре от всеки друг и както е казано в един афоризъм: Приятел е този, който знае всичко за теб и въпреки това те обича... Това за мен е истинско приятелство... Независимо от това къде се намирате, независимо от това колко често се чувате и виждате, все пак се чувствате по-близки от всякога...
Да помислим и за останалите хора, които познаваме и наричаме приятели. Приятели ли са всъщност? Или просто познати, за определен момент от живота. Могат ли те да ни наранят и могат ли те да бъдат истински приятели? Не могат! Ние си мислим, че могат и едва когато ни предадат, разбираме колко глупави и наивни сме били да им се доверим. И това продължава с всеки ‘'приятел‘', който ни нарани. Точно тогава идва и времето, в което придобиваме неумението да се доверяваме на хора, от страх да не бъдем наранени.

© Мимс Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Приятелството е да даваш,без да очакваш благодарност.То само си се връща.Дано да имаш такива приятели.Поздрав .Продължавай все така.
Предложения
: ??:??