18.06.2007 г., 18:45 ч.

Призванието на словото  

  Есета
22053 2 2
2 мин за четене
 

                Призванието на словото

                              (Есе)



Какво е словото за нас днес? - Това са думите, речта, които използваме като средство за комуникация. Да общуваме помежду си... да разбираме околните и себе си... В забързаното ни ежедневие не обръщаме внимание на словото и го приемаме като даденост, без да му придаваме особен смисъл, или дори да се замислим "Какво е то за нас? Какво е неговото призвание? Защо и как го използваме?"

Словото ни е така необходимо не само за да общуваме помежду си,  ние се нуждаем от него, без значение дали то е писмено или устно. В миналото словото се е смятало за "свещено" дело, важно за обединението на народа и  развитието на същия този народ. Какво е призванието на словото днес? То е средство за комуникация, но не само това... Словото е повече от комуникация - то е свобода. А свободно ли е словото?

Много български журналисти, водени вероятно от своята човешка съвест публикуват статии, които изразяват техните възгледи, мнения, или просто искат да покажат истината на народа. За това  ‘престъпление '  те често са съдени от различни изституции, политици, бизнесмени... От това можем да говорим дали "Има ли свобода словото в България днес?"

Словото има призванието както да ни сплоти, така  и да ни  разедини. За това е много важно какво какзваме, как се изразяваме и най-вече как го казваме...'  Защото е важно какво ще кажеш, но още по-важно е как ще го кажеш.'

 Езикът е пътят, който води до спасението на нашите души, пътят към опознававането на себе си и другите.

Ние го пренебрегваме, но това е грешка, защото то ни е нужно. Без него душите ни щяха да бъдат пусти, празни и осакатени.  

Литературата ни помага да опознаем света около нас. Книгите ни даряват с мъдростта на  тези преди нас, дават ни запас от знания, които са ни нужни - така ни правят и по-любопитни да опознаем света и да искаме да открием всички чудеса, които той крие. Словото ни насърчава да вървим напред, да откриваме нови сведения за това, което ни заобикаля, да се усъвършенстваме, защото в несъвършенството на човека се крие неговата съвършеност.

Словото в призвано да ни направи душевно по-богати, да освободи оковите на нашата душа, наложени ни от света, в който живеем.

© Светла Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??