14.06.2012 г., 21:52 ч.

Професия любовница или статус безлична греховница. 

  Есета » Любовни
8386 1 10
2 мин за четене

Подобно нещо се пише трудно и още по-трудно се преживява. Любовниците – тези така изкушителни създания, които със съществуването си провокират силните и не дотам верни на жените си мъже. Напоследък все по-малко ги съдим, но не може да кажем, че ги познаваме повече. Всеки има свои причини да направи крачка към блаженото съгрешение. Всяка жена е била любовница, някои физически, а други - просто останало в мислите желание, което пак я вкарва в графата на любовниците. Всяка жена е консумирала изневярата на женен или обвързан мъж или поне е я е пожелавала. Всеки познава поне една любовница, дори и без да знае това. Влизаш в заведение и виждаш щастливо усмихнат мъж, прегърнал прекрасната си жена… а като се загледаш по-отблизо, като се заслушаш в мислите му и ако успееш да надзърнеш в душата му, виждаш не до там щастливото лице, което прегръща не тази, която би искал, мислите му са далеч от това място и желанията му са коренно различни от тези, които показва пред обществото. Любовниците са повече незнайни, отколкото знайни, повече невидими, отколкото видими. Любовниците пълзят между другите имена в телефонните указатели и шепнат между казаното и премълчаното.

Да си любовница не е лесно. За да бъдеш желана, трябва да си нещо повече от това, което той получава всеки ден от жена си. Трябва да му осигуриш хубави моменти, спокойни дни и не до там спокойни вечери. Трябва да го направиш така, че ти да си в главата му през деня, за да има желание да е с теб и вечерта. Винаги трябва да си в добро настроение пред него. Никой не иска да запълва самотните си вечери с това, което получава по принцип от години от жена си. Тя трябва да е онзи 25 кадър, който действа на някакво подсъзнателно ниво, но не се вижда ясно. Любовницата не търси отпечатъците на Другата, най-малко защото ако ги потърси, те ще са там. Все пак Другата е тази, на която той принадлежи и тази, която може да прави с него и тялото му всичко, което пожелае тя или той. За нея сприятеляването със съпругата е също толкова извратено, колкото да гледаш порно с родителите си.

Добрата любовница не разваля семейства. Най-малко защото знае, че и да поиска, това няма да се случи, а насила хубост не става, нали… До някаква степен тя укрепва това семейство (много няма да се съгласят и ще ме съдят, но…) защото всички знаем и сме гледали по филми, и сме чели по книги колко рядко се случва мъжът да остави жена си заради другата жена. Де факто любовницата му дава това, което той е престанал да получава от жена си – този див, младежки, страстен, разкрепостен и необуздан секс. Тези еротични sms-и, които да го карат да поиска на момента да замине от работа, за да се види с Нея,  и  при първия поглед, без да говорят, да притисне тялото ù в своето и да направи това, което е чел до преди малко…

Любовницата никога не може да бъде нещо повече. Тя винаги ще остане „Онази, с която си прекарах добре“, докато Онази винаги ще си замълчи, винаги ще бъде дискретна, защото на една жена винаги ù е трудно да говори за едни тъжни отношения. Отношения, които нямат никакво бъдеще. Единственото, което ще остане на една любовница, е силното физическо привличане, което е изпитвала, спомени, които ще избледнеят с времето и няколко драскотини, които също ще изчезнат… заедно с него.

© Александра Фирсова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • когато изневеряваш с женен мъж, не си ли представяте че това може да бъде ВАШИЯТ бъдещ съпруг??????
  • „Де факто любовницата му дава това, което той е престанал да получава от жена си – този див, младежки, страстен, разкрепостен и необуздан секс.”

    Де факто познавам семейства, които живеят сякаш са любовници и си пишат много горещи съобщения. И ако той изневери е, защото...защото и той не знае. Не че го няма вкъщи, а може да е по-лошо от вкъщи, но защо не, щом тя му се предлага, а е толкова хубава?! Значи все още може! А не че тя толкова чак му харесва, просто малко по-различно, нали е чуждо. Купон да става! И ти казва: Колко красиви очи имаш!!! А ти си мислиш, че той е измислил това изречение за теб и никога не го е казвал на жена си.
    Как им завиждаме на тези любовници! Те са свободни, имат най-хубавите мъже, могат да се приберат, когато си искат, а ние...
    - Трябва да тръгвам.
    - Ама как, купонът току-що започва?
    - Моят ще дойде да ме вземе с колата...Гадно, но няма как.
    - Ужас,
    Ужас ли?! Теб някой те ревнува или просто те обича и се грижи за теб, а тя...ще изкара една луда полунощ, защото той също ще бърза по някое време да се прибере при жена си.Ще напомни да не прекаляваш с парфюма, защото...ти се сещай. Та кое е ужас?!

    Професия проститутка е ясно, изкарва си парите с...работа. Професия любовница няма. Когато видиш, че с този няма да се получи, а се е появил нов обект, просто...се преместваш с надеждата, че тази Нова година няма да си сама и пак да ревеш на приятелките си, между две пазарувания за празниците. Защото те бързат да купят на децата и мъжете си подаръци, а ти...И докато в началото си атрактивна и за мъжете е гъдел да те имат, то само след пет-шест години цената ти пада и или завинаги си оставаш в тази роля, мислейки си, че си страхотна и желана, или се омъжваш, за първия, който се е объркал и живееш на спомени. А ти се иска да родиш и с приятелките да си говорите за децата, защото преди това са те дразнили, а сега си като тях – съпруга. И това не е професия. Това е желанието на почти всяка жена, да бъде обичана, закриляна, обожавана, а не самотна...И щом си толкова добра любовница, хайде задръж мъжа си, да не се заглежда по други. Но...ще се появи някоя, която ще си каже: „ Щом тая хубавица е до този никаквец, значи има защо. Я аз да й го отнема.” Ама той може да остане до теб, защото имате дете или защото те обича, но иска само веднъж да изневери, за да укрепи брака. А, и за да си докаже, че още може да съблазнява, без да разбере, че съблазненият е той. И хоп – излъганата сега си ти. Смяна на ролите, една въртележка ни е завъртяла...
    Тя не искала да му пере чорапите...Сега има перални и има мъже дето знаят за какво са копчетата на уреда за пране, та това вече не е оправдание. Милите любовници, ами не бъдете безлични. Или си с мен или у лево, аз няма да ти върша черната работа, а жена ти да си ходи по партита и при това да е семейна, а аз...само за голямото междучасие!!! Въпрос на избор!!!

    „Единственото, което ще остане на една любовница, е силното физическо привличане, което е изпитвала, спомени, които ще избледнеят с времето и няколко драскотини, които също ще изчезнат… заедно с него.”

    Двете красавици, които познавам и бяха най-желаните любовници, завършиха зле. Всяка по-грозна от тях се омъжи и си има семейство. Едната се омъжи за най-грозния мъж на света и...двамата се пропиха и...тъжни самотни старини. Другата, за която също се биеха мъжете, сега минава от ръка на ръка и...е сама... А бяха красавици, мъжете припадаха след тях...и какво от това?! Не е съдба, въпрос на избор е!!! Годините минават и ти ставаш ежедневие, появява се друга – по-млада и по-хубава от теб. А най-гадно е да изневериш на любовницата си. Та нали в началото и съпругата е била желана и...любовница.
    Любовница ли?! Лунапарк!!! Най-напред си на въртележката, после сядаш на влакчето на ужасите, защото самотните нощи и на най-красивите са страшни!!! Особено, когато знаеш за какво става въпрос – вечеря на свещи с любим!!! А си можела да го имаш...но...
    Та така за любовниците, говорили сме с тях насаме, когато той се е прибрал, а тя е звъннала на най-добрата си приятелка в три през нощта, за да се наплаче на воля...Пред тази приятелка, на която е казвала: Ама ти как живееш така, не те разбирам?! А сега, докато реве ти казва: Пази го, той заслужава! Поне имаш някой до себе си, а аз...пак останах сама. Професия любовница ли? Не - желание да не си сама!

    Александра, трудно се пише за това, но наистина много по-трудно се преживява!
  • Разбира се, просто се пошегувах.
  • тук не се описва как да бъдеш идеалната любовница, а защо е трудно да си такава. По-скоро е просто "през погледа на една любовница"
  • Подходящо заглавие би било "Наръчник за любовници", мисля.
  • Всичко опира до статута в обществото и установените подходящи поведение и норми за съответното общество. Така напр. мюсюлманските общности са разрешили статута на любовниците, чрез многоженството. Друг е въпросът, че вътре в самото полигамно семейство поредната съпруга има различен йерархичен статус. Известно е, че християнството забранява многоженството и с това влиза в противоречие с природните закони - у човека е заложено генетично сексуално и полигамно поведение с цел подсигуряване оцеляването и процъфтяването на вида.
    Развитието на обществата и културите в различни направления, могат да изискват да приемат за нормално или ненормално, морално или неморално, законно или незаконно - множество приемливи или неприемливи норми за поведение в зависимост от нуждите на съответното, конкретното, развиващо се или развито общество.
    И сега, от тук нататък следва, че човек в зависимост от това в кое общество живее е необходимо да спазва общоприетите и узаконени норми на поведение за региона.
    Могат да се очертаят много модели на поведение, но всичко се свежда до въпроса за личния избор. Ще конкретизирам само три модела:
    1.Несъгласие с общоприетите норми на поведение. Ответните реакции са четири - бягство от обществото в друго по-приемливо за съответния индивид; борба с обществото целяща промяна на статуквото; двойнствено лицемерно отношение към порядъка на обществото - живеене в лъжовност; аскетизъм - пак форма на бягство но избягваща всякакво социализиране в каквото и да било общество.
    2. Пълно съгласие с обществото - приемане на всички поведенчески модели и норми.
    3. Изграждане на собствено общество и самобитна култура - няма да се впускам в обяснение на този феномен, тъй като той е сравнително рядко историческо явление, а и би паднало доста писане.
    Най-накрая за нашето православно християнско общество, статутът на любовницата е неформален и неконвенционален - абе с три думи анатема на укорливото поведение!
  • А не е ли и любовницата една жена,която търси любовта в невъзможното.По често хората са склонни да дамгосат любовницата като грешница.Но дори и грешница ,защо би станала любовница ако има каквото и е нужно в семейството си.Всяка жена иска любов и ако ще я получи като нечия любовница ....защо пък не!
  • Така е, нищо ново под слънцето. Думите Любов и Любовница са с еднакъв корен.Съпругите нямат нищо общо.
  • Сиа, благодаря ти!
  • Много истинно!!!За мен по-силните жени са любовниците,винаги съм се учудвала на милите съпруги как търпят изневерите-но това си е слабост и те си знаят ...Прозорливо,браво!!!
Предложения
: ??:??