22.08.2004 г., 0:29 ч.

Радвай се! 

  Есета
4610 0 1
2 мин за четене

  Забързани и загрижени в ежедневието си ,понякога забравяме най-важното нещо в живота, това което ни крепи и което ни дава сили да продължим напред. Забравяме да се наслаждаваме на малките неща, тези които ни правят щастливи. Само народ като древните гърци, с вроден култ към радоста и красотата в живота може да осъзнае необходимостта от положителни емоции в общуването.

  Богатата и красива душевност на гърците ги извисява над другите народи. Вникнали дълбоко в смисъла на израза "радвай се",те са вложили в него дълбоко хуманистични внушения. "Радвай се" е не само поздрав при общуване, в него е заложен смисълът на общочовешки проблем, изкуството да правим себе си щастливи и нуждата от истински важните неща в живота.

  В митологията древните гърци са заложили идеята си за постигане на постоянни племенни вражди. Мъдростта в тези сюжети се изразява в нравствения урок за следващите поколения. Приемствеността е изключително важна, защото така се предават ценностите на живота от едно поколение, с извисени идеали, към следващото. Троянската война е пример за битка водеща се в името на красотата. Женската хубост е достойна за проливане на кръв. Човекът започва да се развива като нравственост "добър и красив". В тази максима е вложен нравствения и естетически идеал за хармонична човешка личност.

   Животът на древните гърци минава в търсене и откриване на идеал за човешко поведение. Ние, техните наследници обичаме да живеем не защото сме свикнали да живеем а защото сме свикнали да обичаме. В живота си имаме добри и лоши дни, но най-загубеният е този, в който не сме се усмихнали нито веднъж..и не сме казали поне веднъж на себе си "радвай се"!

 

© Силвия Атанасова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??