13.01.2009 г., 9:07 ч.

Равносметка без имена 

  Есета » Граждански
1309 1 5
3 мин за четене
Равносметка без имена 

През последните няколко години от всички посоки, към които се обърнеш, можеш да чуеш едни и същи риторични въпроси - Кой ни оправи така, че сме на това дередже?, Докога ще ни управляват тия съсипници на държавата? и още ред подобни цинични или не чак толкова. Може би не е трудно да се види че в последно време, не че не е настъпило подобрение, но и затъваме в кашата на мизерията и безхаберието на собствената ни държава. Показателен е факта, че влизането ни в Европейския съюз продължи да усложнява текущата ни ситуация и може би доля допълнително масло в неугасващата политическа и корупционна машина. Може би просто от време на време се сменят имена, но това е без значение, ако името е просто поредния политически ренегат, който се слави с поста си народен избраник, а всъщност е въшливо куче влязло в народния кокошарник да събира яйца и да подлага на простия кокоши народ не плява, ами тенекия. И докато петлите са извън курника на държавата и няма кой да защитава младите пиленца (всеки способен бяга далече извън страната), кокошките навикват на кучешките кражби и почват да снасят все по-твърди яйца. Защо ли? Ами защото на народа му писна да бъде неуправляван. Нямало закони! Как ще има след като тези безсмислени томове с хартия наречени българско законодателство хващат прах в някой провинциална книжарница или са обект на глупави обсъждания по Интернет форуми. Може би правилното наименование на законите е Българско държавно беззаконие или по конкретен пример - Беззаконие за данък върху добавената стойност...и т.н. Тези Беззакония са пример как една държава нарекла се модерна, всъщност не представлява нищо повече от типичен античен полис, даже по-лошо, където племенния съвет събира данък и коли и беси, по причини известни само на боговете. А простолюдието и робите си мълчат - те нямат права, а само непрестъпими задължения. И нека ако може и аз да задам един въпрос - Защо сме се оставили?; Къде трябва да търсим вината? Защо не изкоренихме това ощe докато бе зародиш? Ами защото някой хора са надарена с толкова усърдни мозъци, но не интелигентни, не си правете грешни впечатления, а хитри! Те знаят как да излъжат избирателя с чаша наливно разредено вино и топло кучешко кебапче! И след време няма и това да имаме - те ще си говорят ние ще ги слушаме и ще вярваме, `щото ще сме толкова бедни, че гласът на управляващите ще е храна за душите ни - простото стадо, тръгнало след президент чобанин, свирещ на кавала на държавата и не виждащ облака с дъжд отзаде си. И министри и премиер овчарски кучета - дърпат и хапят ако овцете мръднат настрани. И тук се сещам за един виц: Отишъл беден човечец на църква. Запалил свещ, обърнал се към Бог и му рекъл: - Боже, кога ще оправиш България? Господ рекъл: - След 50 години старче! -Как слез 50, господи не може ли да сториш чудо? -С чудото, дядо, с чудото 50 години. И така докато чакаме чудо да падне от небето и да ни се подобри положението -  няма да стане. Трябва всички да вземем нещата в свои ръце. Не е въпрос на потекло, етнос, религия, професия и т.н, а въпрос дали сме истински българи, потомци на ония, които са се борели някога за истинска правова държава. Не бива да се позволява на вълците да влизат безнаказано повече в народната кошара. Нека си спомним онези славни времена на първите писани закони и дори златният век, когато България е мерила сила с византийците, латинците и франките. Не сте ли си лягали вечер и да погледнете напуканата мазилка на тавана и да тракате със зъби от евтината дървена дограма без да се запитате  - Кога ще свърши? Ето го и отговорът: Всичко ще свърши, когато ти българино се изправиш сам, без някой да чакаш да те вдигне от стола! Затова задайте си въпроса кой е истински българин и нека да го покаже и на дела - не само на думи в поредната пиянска глътка и маса - това, в което сме най-силни. Запитахте ли се???? Народе?

© Христо Стоянов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ботве, Левски...те всички със сигурност се обръщат в гроба...овци...в механата...народ ли сме? Поздрави за гледната точка
  • Докато го има това овчедушие, ще гинем като мухи.Господ пръсна децата ни да облагородят света, да не изчезне семето българско, защото скоро от България няма да остане нищо друго, освен циганите, които се роят като мухите.
    Поздравявам те за написаното.А що се отнася до Ботев, той винаги ще ни напомня за себе си, при всяка наша болка, защото и днес е актуално "В механата",пък и във всяко негово стихотворение откриваме днешната действителност. Остава само да кажем, че ние не заслужаваме това безценно богатство, което ни е оставил.Свили сме се в черупките си и чакаме потопа.Поздрав!
  • радвам се, че млад човек като теб...мисли така...
    а бъдещето се гради за радост...точно от младите.
    моето възхищение за теб...
  • Това ми харесва, но ми звучиш като Христо Ботев, това не е лошо и не искам да те обидя. Всеки човек би се съгласил с теб, но не всеки ще е готов да се бори за общото. Нали знаеш, че българина в повечето си варианти е егоист. Докато четох се запитах: крадливите псета запитвали ли са се, че вредят не само на народа, а и на себе си?, защото техните поколения ще се срамят от това, че са българи, е хайде да речем, че толкова пък им дреме за това, но пък рано или късно това откаднато богатство свършва и к`во правим тогава?...каквото и да е вече ще е късно.
  • Според мен тази равносметка си я правят много хора. Но! Но мислите за промяна наистина остават в съвременния вариант на Ботевото "В механата"... защото българинът е ангажиран от своето оцеляване, свело се понякога до чисто биологично... за огромно съжаление...
    Много истина има в това, което си написал!
Предложения
: ??:??