2.07.2011 г., 18:30 ч.

Разчленена ли е държавата преди избори 

  Есета » Граждански
1473 0 6
1 мин за четене

"Ужасно е. Като че ли всичко е разпарчетосано и всеки е грабнал по някое парченце, в което се е вкопчил". Тази думи произнесе пред мен познат, работещ в държавно учреждение. Парцелирането на групички, лобита, позицийки напоследък се вихри с пълна сила и както изглежда, това ще продължи с пълна сила. До изборите със сигурност.
 Ставащото в държавните учреждения е проекция на ставащото в държавата. Явно в момента в България е в ход скоростно предизборно препарцелиране, при което все по-скоростно се преформатират конфигурациите, за да могат силните да си гарантират местенцата и неприкосновеността в следизборния ден. Видимото спокойствие всъщност крие много мъртви вълнения, където нещо непрекъснато се мята във всички посоки. Прави го с отчаяна ярост, за да си осигури охолния живот и след изборите, които, без да променят съществено статуквото, са знак доколко то все още има някакво значение за брашнения чувал, сиреч електората.
  Този чувал е до такава степен изтупан до последната прашинка брашънце, че вече и подминава почти с безразличие поредното увеличение на цените на тока и парното. Зомбиран от лошите новини, сапунките, екшъните, поп-фолка и жълтите вестници, той е стигнал дотам, че с тях да си създава един мазохистичен душевен комфорт. Подобно на "мъчениците" в името на Христа, които сами се бият с камшици, по същият начин българинът шиба съзнанието си с душевната дрога и така обръгва на поредния ценови шамар. Стигнал е до фазата на вцепенение, при която вече не усеща болката.
  А държавата, която определено не сме ние, също боледува. От разчленителната болест на разноликите подводни течения, които я дърпат на различните посоки. Теглещите обаче не боледуват, а само този, когото теглят...
  
 



© Ангелина Пискова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Поздрави! Добре изразена гражданска позиция, зад която заставам. Картината е сюрреалистична, породена от кошмарен сън, който се повтаря.
  • "Зомбиран от лошите новини, сапунките, екшъните, поп-фолка и жълтите вестници, той е стигнал дотам, че с тях да си създава един мазохистичен душевен комфорт."

    Много вярно!
  • Здраей и тук и приятен ден и на теб
  • Вчерашното ми есе в откровения е на подобна тема. Да в блог.бг често ви коментирам и там съм alexs а тук alexss. Приятен и хубав ден Ангелина!
  • Благодаря ви! Да, пред хората на всеки две години се разиграва цирк, при който само се менят публичните лица, но не и кукловодите и схемите...
    Вашето име ми се струва познато, впрочем...

  • "Прави го с отчаяна ярост, за да си осигури охолния живот и след изборите, които, без да променят съществено статуквото, са знак доколко то все още има някакво значение за брашнения чувал, сиреч електората."
    За тях е важно да се осигури охолният живот, а статуквото се променя на ужким, но си остава едно и също.
    В случая важи правилото от римско време "ХЛЯБ И ЗРЕЛИЩА" зрелищата ги има /Чалги, Сериали/ само че, хляба го няма /Не става с предизборни кебапчета днеска ги има, утре ги няма/.
    Поздравления за хубавото есе!
Предложения
: ??:??