19.03.2008 г., 15:42 ч.

Различава ли се детското страдание вчера и днес? 

  Есета » Ученически
11613 0 2
1 мин за четене
 

Какво е страданието? Да страдаш, значи да изпитваш голяма физическа или душевна болка. А като свържеш дете и страдание, става непоносимо болезнено. Това е така, защото децата са най-крехките, най-слабите и беззащитни създания.

Между детското страдание от вчера и днес има разлики, но те са малко. Все още има плачещи деца. И преди тях е имало свидетели или жертви на насилие сред тези човечета. Вярно е, че има и деца, които изживявт незабравимо и щастливо детство. Но те обикновено са по-заможни от другите.

Всяко дете желае и се нуждае от прегръдка, топла милувка, ЛЮБОВ! Те му носят щастие. Нима не искате да видите усмихнати детски лица? Аз искам. Тези усмивки ми носят радост, а какво повече ни трябва? - Нищо!

Безпаричието е една от причините за насилие и, следователно, за страдание. Друг такъв носител е изоставянето на деца в домове. Но няма никаква гаранция, че някой ще ги осинови и ще се грижи за тях. Физическият тормоз е много опасен за живота, а заплахите към детето го сломяват психически. Дори само да е свидетел на насилие, детето ще го запомни. Може би като отрасне и създаде семейство, то ще се отнася по същия начин със своите деца. А никой не желае това.

Ето тук идват разликите... По цял свят в последните години са основани фондации за защита на децата. Създадени са денонощни телефони, на които да се обадиш в случай на насилие върху дете. Много хора правят всичко възможно, за да премахнат детското страдание. Преди не е имало домове за изоставени деца и много са оставали без подслон.

Всяка минута някъде умират мъничета от глад или болести. За тази съдба говори и Смирненски в творбите си. Много силни и емоционални, те рисуват картините на страданието пред очите ти, в съзнанието ти.

Сега ще се замислиш ли най-накрая за тези деца?!

© Лилия Рикова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??