19.11.2009 г., 2:30 ч.

Размисли или страсти 

  Есета » Философски
1107 1 1
3 мин за четене

По какви жени си падате?!?
Брюнетки, блондинки, червенокоси или пък боядисани в тъмнокестеняво и със сини очи? Предполагам по-различни...
Аз обаче си падам по една, мисля, малко по-различна. Ще ви изненадам като ви призная, че не съм сигурен за цвета на очите и или за този на косата й. Всъщност дори не съм сигурен как изглежда. По-скоро мога да я почувствам, отколкото да я видя. Дори и в мислите си. Защо е толкова различна? Ако в нещо все пак съм сигурен, то е защото е реална. Как да ви я обрисувам? Ами да започнем така...
Знаете ли, аз лично бих си паднал по жена, която приема действителността такава, каквато е. Какво имам предвид ли? Ще ви кажа...
Значи, да допуснем, че въпросната дама иска да ме впечатли. Едва ли ще го направи с евтини лъжи за житейски успех. Представяте ли си, ако е облечена като истинска лейди, но работи като чистачка. Пепеляшка ли чувам да казвате? О, не... по-скоро избиваща комплекси.
Или пък да кажем, че непрекъснато ви убеждава, че ненавижда притежаващите скъп стандарт на живот, а всъщност, след като я опознаете, откривате, че това е темата, която единствено я вълнува. Просто изведнъж сепнато прозирате, че светът, който се върти в главата й, включва само скъпи коли, маркови дрехи и недвижима собственост. И безкрайно смазващо всяко желание за смислен разговор търтонижене.
Едва разчупили шаблона й, откривате, че зад него не се крие тихо очарователна идея, а прост материализъм. В повечето случаи въпросната дама е закоравяла 'лондончанка' с единствен сериозен успех - постоянно местожителство. Британски паспорт? Струва ми се, искате твърде много. Та за него трябва да се държи тест, а той иска подготовка! И струва пари! Вие готови ли сте да и ги дадете? Да, разбирам... Нататък.
Образование? Хммм... ами нека се изразя така - ако дамата, за която говорим, някак си се е добрала до записване в някакъв професионален курс, то, вярвайте ми... ще звучи, сякаш е пред дипломиране в Кеймбридж. Намирате го забавно? О, повярвайте ми - не е. Никак! Защото, без значение колко образован сте вие, едва ли ще бъде пропуснат и миг да не се опита да ви уязви. Да кажем, че не сте това, което сте, защото тя го казва... А оттам нататък? Миражи. Липса на критерии. Смешни житейски възгледи. Накрая - обиди! Как ще ви завладее тази 'дама'? Едва ли с марковите дрехи, купени на clearance sale.
Малко по-лично... За мен особено важни са маниерите й, стила й на изразяване и интелекта. Интелектът, който, уви, или го има, или не. Никога по средата. Това е пламъчето, което озарява очите отвътре и прави личността харизматична. Това е проблясъкът на мисъл във всеки момент на контакта, извиращ от очите й, правещ ги да изглеждат красиви и одухотворени.
Какво друго ли? Ами способността й да приеме истината, когато и е казана. Тази, умната жена, ще умее да ви спечели, дори когато ви е загубила. Другата, тази с голямата уста и парцалките... е, тя няма да може. Тя няма да приеме истината, че има друга, която за вас значи повече поради гореспоменатите причини. Тя ще ви обиди... обиди ли казах? Тя ще се опита да го направи, защото нищо друго не й остава. Просто, за да излее върху вас отчаянието си от факта, че не е избраната. И с всяка долнопробна постъпка, на която ви подложи, уви, само по-силно и неизменно ще ви отблъсква от себе си. И вие ще изберете. Без да насилвате себе си, тихо и убедено... другата. Тази, която ще вижда и търси единствено вас самите. Тази, която ще остане...
Дали ще ви обича? Е ..., не мислете, че ще ви разкажа всичко от първия път.

© Богдан Хлебаров Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Добре казано,ти знаеш какво търсиш,а какво би предложил срещу това което искащ да имаш-т.е. в повечето случаи мъжете търсят нещо,но не се вглеждат в себе си и да преценят дали могат да отговорят на това което искат
Предложения
: ??:??