18.12.2005 г., 18:38 ч.

Рицарството в кривото огледало на времето 

  Есета
4756 0 0
1 мин за четене

  В какъв свят живеем днес?Различава ли се той от миналото?Променили ли са се ценностите на хората и до каква степен?Все въпроси,чийто отговори са мого важни.Разбира се,всяко нещо се променя с времето,но важно е дали то се изменя към добро или към лошо.Ценностите на хората са се изменили доста и за нещастие някои добродетели като справедливостта,състраданието и всеотдайността  са забравени.
  Добър пример за човек,запазил своите ценности е Дон Кихот от романа на Сервантес.Много хора сега му се присмиват,когато четат или слушат за неговите "подвизи".Според тях той е един луд човек,които живее в отминалите рицарски времена.Но ако се замислим малко оповече,ще открием,че Дон Кихот изобщо не е побъркан.Той може да живее в миналото,но неговите постъпки са пример за подражание.Колко хора в днешно време биха се спряли да помогнат,ако видят,че някой непознат на улицата е в беда?Малцина биха го сторили.Това е така,защото ценностната ни система се е изменила.Сега ни интересуват само материалните блага и богатствата.Забравяме,че най-ценното за човек са приятелите,тяхната обич,това да помагаш на ближния и отношенията между хората.В повечето случаи парите ни заслепяват и не можем да видим истинските качества на хората,такива каквито са,а не такива,каквито ги правят парите.Дон Кихот прави добро на света като се  опитва да помага на изпадналите в беда хора.Вместо да  му се присмиваме,би трябвало да последваме неговия пример.Да помагаш на другите не е срамно и ако всеки човек го правеше,бихме променили света към по-добро.
 Мисля,че винаги ще имаме нужда от Донкихотовци,които да ни показват рицарството в кривото огледало на времето.

© Тина Сълчева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??