7.12.2009 г., 9:31 ч.

Самотата на човека днес 

  Есета » Ученически
12475 0 2
1 мин за четене

  Нека започнем от тук: Какво е това самота? Какво означава да си самотен? Самотата не е от най- приятните неща, но всеки човек има момент, в който е самотен. Да си самотен, означава да няма на кого да споделиш. Около теб да не кръжи никаква положителна енергия. Колко лошо е това, никой не желае да е самотен.
  Тук самотата се разделя на две части. Първата от тях е : намираш се на купон. Там има толкова много хора, че дори и мравка не би могла да си проправи път. Всички тези хора слушат музика, танцуват, говорят си, смеят се. Тогава ти можеш ли да си самотен? Разбира се, че можеш. Дълбоко в теб нещо липсва, има черна дупка, заради която чувстваш самота. Тази дупка е като звяр, изяжда всичките ти емоции и единственото, което чувстваш, е самота.
  Втората част е такава, че ти се намираш сам примерно вкъщи, седиш на един стол, но въпреки всичко, не изпитваш самота. Не се нуждаеш от приятел, не се нуждаеш от подкрепа. Около теб всичко е приятна мелодия. Толкова приятна, че ти мислено се пренасяш в една раздвижена атмосфера.
  Излиза, че човек може да е самотен на най- забавното място. Да се опитва да запълни тази дупка, да търси майчината обич, приятелската прегръдка, утехата, но никъде да не я намери, да си като паднало пожълтяло есенно листо, което желае да се върне на дървото и пак да е зелено, да е сред своите многобройни, все още не паднали, приятели. Мъчна е самотата, мъчно е и когато си самотен и приятелят, най-близкият човек, не виждат това и не могат да те извадят от безцветната стая с четири стени.
 Но пък и прекрасно е, когато си сам, когато пак си в стая с четири стени, но този път  стените са изпълнени с цвят и от тях излиза мелодия и въпреки сам, не си самотен, точно обратното, щастлив си.
  Накрая или потъваш в ямата, или успяваш да я прескочиш и продължаваш напред. Това е като да гледаш филм, избран от теб или с щастлив край, или завършек в черно.

© Ная Ная Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много си права съгласна съм
  • Преди малко написах комантар под едно есе със същото заглавие, ще го поместя и тука

    КАКВО Е САМОТАТА
    САМОТАТА Е КАТО НАРКОТИК - ЦЯЛ ЖИВОТ СЕ ПАЗИМ И БЯГАМЕ ОТ НЕЯ, НО ЕДИН ПЪТ ВКУСИЛИ Я НЕПРЕМЕННО Я ЗАОБИЧВАМЕ И СЕ ПРИСТРАСТЯВАМЕ .
    КАКВО Е САМОТАТА? - СКУКА, ЧУВСТВОТО ЧЕ СИ НЕНУЖЕН, ЧУВСТВОТО ЧЕ СИ ЗАБРАВЕН ОТ СВЕТА, ЧУВСТВОТО ЧЕ НИКОЙ НЯМА НУЖДА ОТ ТЕБЕ. ПОНЯКОГА ТИ ИДЕ ДА СЕ ПРЪСНЕШ ПО ШЕВОВЕТЕ, НО ДА ИЗЛЕЗЕШ ОТ ТОВА СЪСТОЯНИЕ. ТОГАВА ЗАПОЧВАШ ДА ЗВЪНИШ ПО ТЕЛЕФОНИТЕ, ДА ТЪРСИШ ЧУЖДА КОМПАНИЯ, ПЪК БИЛА ТЯ И НА ХОРА, КОИТО НЕ ОБИЧАШ И НЕ УВАЖАВАШ.
    НО САМОТАТА Е И СВОБОДА, ОПИЯНЯВАЩО Е ЧУВСТВОТО, ЧЕ НЕ СЕ СЪОБРАЗЯВАШ С НИКОГО И С НИЩО, ЧЕ МОЖЕШ ДА БЪДЕШ КЪДЕТО СИ ПОИСКАШ, С КОГОТО СИ ПОИСКАШ И КОГАТО СИ ПОИСКАШ – МОЖЕШ ДА НЕ СПАЗВАШ НОРМИТЕ, А ДА ИЗЛИЗАШ ИЗВЪН РАМКИТЕ НА ОБЩОПРИЕТОТО.
    ТАКАВА Е САМОТАТА - ТЯ Е ЛЕК И БОЛЕСТ, МЪКА И РАДОСТ, УСМИВКА И СЪЛЗА. НЯКОИ ПЛАЧАТ ОТ САМОТА, ДРУГИ МЕЧТАЯТ ЗА НЕЯ - ВЪПРОС НА ГЛЕДНА ТОЧКА И НА СЪСТОЯНИЕ НА ДУХА.
    ТОВА Е САМОТАТА!

    http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=7686
Предложения
: ??:??