28.05.2020 г., 22:00 ч.

Самоувереността и отсъствието й от живота ни 

  Есета » Ученически, Философски, Лични
3749 2 2
2 мин за четене

     

Самоувереността и отсъствието й от живота ни

       

      Самоувереността е нещо, което определя голяма част от поведението на един човек. Тя е непредвидима, всеки е уверен по различен начин. Но ако не я притежаваме, ние просто пречим на собствените си успехи и позитивизъм. Колкото и да се опитвам да вярвам в способностите си, аз рядко правя някаква значима крачка в развитието си. Липсата на самочувствие не само ме затруднява, но и ми пречи. Обаче аз прекрачвам границите на собствените си възможности, за да пренебрегна тази своя слабост. 

              Самоувереност - характеристиката, която може да определи един човек и да го разграничи. Когато я притежаваме, тогава означава, че нищо не ни спира, докато вършим собствените си дейности, и че не се съмняваме в каквото и да е било. Самочувствието е важно за нас, хората, защото обществото се доверява на уверени хора, които отстояват на собственото си мнение и се определят като “силни”. Мнозинството намира тези неща за хубава тяхна страна и приема, че те трудно се предават. Но не мисля, че винаги това е толкова полезно. Познавам много хора с голямо самочувствие, които единствено зависят от тази своя черта. Колкото и да им се възхищавам, забелязвам, че това също може да превърне в техен порок или да обърка собствените им представи. Те започват да мислят, че няма абсолютно никой друг, който да е прав, освен тях самите. Отдалечават се и продължават да не зачитат чуждото мнение за значително, ала по този начин се усамотяват дори и да присъстват сред много хора.  Самоувереността, колкото и почитана, може да има своите неприятни страни.

           От друга страна, липсата на собствена вяра ни лишава от собствената ни воля. Заради това не можем да постигнем много и сме приемани като “слаби”. Дори най- малката обида може да повлияе по неблагоприятен начин на неуверените хора. Заради това те могат да не вярват на себе си и да забравят всичките си цели и мечти. Простичките задачи стават почти невъзможни за тях, защото те таят страх за собствените си постъпки. Аз нерядко се изправям пред множество проблеми само заради това, че нямам самочувствие. Когато трябва да постигна нещо, се колебая и вярвам, че няма да успея да просперирам. Въпреки че всичко това ме затруднява отново и отново, аз се стремя с всички усилия, за да осъществя най- голямата си цел - кандидатстването. Установих, че няма какво да ни накара да пренебрегнем собствената си воля. Затова е нужно да не се предаваме със или без самочувствие. Усилията винаги дават резултат.

           Самоувереността е нещо, за което е нужно да се завижда. То ни дава вяра и упорство. Но и без самочувствието можем да постигнем много. Нужно е да не се отказваме, независимо от обстоятелствата.     

© Alexa Mint Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря за коментара! Ще имам някои неща предвид.
  • Интересни разсъждения, хубаво послание! Благодарение на това есе се замислих за следното: човек може да е самоуверен и неуверен едновременно - просто в различни области - напр. уверен в ученето, неуверен в общуването или обратното; и още по странното - уверен понякога, а друг път неуверен без ясна причина. И двете състояния си имат плюсове и минуси и е най-хубаво, когато умеем да се радваме и на двете и да бъдат наша сила, а не слабост. Понякога неувереността също е сила - позволява ни да се замислим. "Отстояват на" без "на". Желая успех при кандидатстването, а също и за писането!
Предложения
: ??:??