30.12.2021 г., 10:48 ч.

Шаблони 

  Есета » Ученически
1163 1 12
1 мин за четене

   Ще се запитате, защо съм сложил това в ученически есета, след като отдавна съм минал тази възраст. Ами, много просто, избягвам от един шаблон, че си ученик до определена възраст. Ние се учим, докато сме живи.

Но, да се върна на темата. Шаблоните са много полезни неща. Няма нужда да говориш и пишеш много, има си шаблон за всяка дума, действие или чувство.

Ето например думата "Любов". Веднага изскача една добре поливана, добре торена червена роза, почистена от паразити. Навеждаш се и я откъсваш, за да я закачиш на ревера и да видят всички, че си разбрал, що е Любов, но чуваш "Защо я откъсна?! Така ще умре!" . Излизаш на улицата, а там красота. Всичко подредено. Широко шосе, от двете страни тротоари с подрязани дървета и сини пътни знаци със стрелка сочеща в една посока. Потоци от хора, добре разпределени, движещи се в правилното направление. Всички, край които минаваш ти казват "Браво! Ето това е истинска и добре подържана Любов!". Прибираш се, на бутониерата едно изсъхнало цвете, защо си го откъснал да покажеш, че знаеш, какво е Любов.

"Тъга". Няма нужда от много грижи. Просто вземаш един молив за вежди. Нарисуваш си няколко сълзи на бузите, по една наклонена черта в ъглите на устата и си готов. Пак си на улицата и всички те гледат със съчувствие, защото си осъзнал и показваш, що е Тъга.

"Живот". Понеже е дума, която е трудно да я вкараш в някакви шаблони. Излизаш на улицата и край главата ти рояк пеперуди, птички прелитат около тях и носиш букет цветя. Ама докато потока от хора те гледат с умиление, минаваш покрай едно момченце, което е спряло в тълпата и те пита "Господине, не виждате ли, че птичките, докато прелитат си хапват от вашите пеперуди и на букета ви има гъсеници, които гризат цветята?!"

Спираш се и поглеждаш в потока от хора и виждаш, че и те са шаблони, като тия за анимационните филми, само момченцето е истинско, но не го харесваш, защото ти говори неща, които не са шаблони.

Иначе шаблоните са много полезни... Научаваш много неща, какво са за хората...

© Гедеон Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Не думай и откога плетеш
    Ако може един стихотворен шал със жаба.
  • Добре, че съм стихоплетеница, а не поетеса
  • Така е при поетесите
  • Започнах да оригвам пеперудено :р
  • Ти, кво очакваш Ксантипа да сготви? Но философите от боба пускат пеперуди, а не липсващият газ за България.
    Има предложение, цялата нация на преминем на боб и да запълним хранилището в Чирен, а при прословутата ни лакомия, може и да изнасяме за Европа, молекули български газ. Так ще постигнем и соц. лозунг"От всеки шаблон по 1000 литра газ на година"
  • Значи запоследно не е ял боб, голям късмет си извадил
  • Не, Сократ
    Човека знаеше, че знае, но не знаеше, какво, затуй пусна пеперуди, вместо отговор.
  • Като плакат на Платон ли
  • Ми то живи няма, да ги търсиш с фенер, като Диоген.
    При снощния спиритичен сеанс изскочи един дето, хем се хилеше, хем ревеше, хем и ми разказа, какво е живота и докато говори две гъсеници се превърнаха на пеперуди в устата му. След туй го закачих, като плакат на стената.
  • Написала съм "безнадеждно състояние". Не знаех, че се увличаш по спиритизма, това желание да контактуваш с покойници...
  • Жена героиня, как има смелостта да напишеш коментар, след като 480 души са прочели и тихичко са продължили нататък, търсейки шаблонно есе, за шаблони теми, за да го заринат със звездички и сърчица шаблони,мислейки си за шаблоните неща и коментирайки ги с шаблони.
    Ами напишете нещо, дори и да е "Майната им на шаблоните!!!"
  • Inara има една приказка "Госпожа Найлонка", според мен "Госпожа Шаблонка" или "Господин Шаблонко" е къде-къде по-трагично състояние, безнадеждно състояние. Дъждът съблича найлоните, но шаблоните са за цял живот
Предложения
: ??:??