18.07.2004 г., 1:09 ч.

Щастие 

  Есета
24653 0 8
2 мин за четене
Какво е щастието? Човек не може да го докосне или види и все пак казваме, че "щастието му е изписано на лицето". Учени ще кажат, че това е съвкупност от сложни химични реакции  в нашето тяло, но други твърдят, че се крие малко повече от това зад тази думичка.
Когато човек е щастлив, той се чувства изпълнен с живот.Иска му се да изразходи цялата енергия, която кипи в гърдите му. В този момент за него не съществуват невъзможни неща, които биха могли да го спрат.
Щастието те дарява с криле и като че ли всеки миг ще се понесеш. Радваш се на малките неща в живота, забелязваш детайли и си отнесен в друго измерение. Иска ти се да прегърнеш целия свят.Способен си да вдишаш цялата заобикаляща те енергия, да чувстваш как сърцето ти  пулсира и кръвта ти кипи.
Светът се върти с двойна скорост и ти изглежда розов, но какво ше стане, ако изведнъж спреш да се въртиш и отвориш очи? Няма ли да се случи логичното? Ще загубиш равновесие, ще залитнеш, а може и да паднеш. Важно е никога да не губиш контакта със земята, защото, който витае в облаците, пада от високо. Може да те заболи жестоко. Може да си счупиш или нараниш нещо, но ако си достатъчно силен, ще се изправиш, независимо  колко трудно или болезнено ти се струва. Ще се изправиш, раните ще зарастнат, счупеното ще заздравее, а ти ще продължиш напред, натрупал малко повече опит.Най - важното е да не се предаваш. Не можеш да кажеш дали сладкишът ще ти хареса, ако не го отхапеш и рискуваш да бъдеш огорчен. Ако не рискуваш да се доближиш до огъня и да бъдеш опарен, няма да се стоплиш. Същото е и с щастието...човек само не трябва да се страхува да бъде щастлив.
Е, какво е щастието? Химична реакция? Със сигурност...тръпки те побиват, а адреналинът напира да експлодира. Но единствено чрез тази реакция сме способни да обичаме.
Щастие е това, към което се стремим, независимо какво разбираме под тази думичка, или в какво се осъществява то за всеки един от нас. Независимо дали ще се опариш, заслужава си да бъдеш изгорен, ако това е единственият ти шанс да изпиташ това чувство, пък било то и само за миг. Живей за всичко или нищо! Предадеш ли се си изгубил всичко...

© Михаела Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Всяко изречение е една голяма мъдрост...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    "Важно е никога да не губиш контакта със земята, защото, който витае в облаците, пада от високо. Може да те заболи жестоко."
  • Страхото есе! Благодаря.
  • Защо? Можеш също така да живееш за мига, в който ще изпиташ пълно щастие, дори този момент да е единствен и краткротраен...Според мен, един живот без (миг) щастие и любов, не може да се нарече живот.
  • Благодаря ти Рени
  • много хубаво есе
  • Страшно есе!!! Много ми хареса!!! Всичко в него е много вярно!!!
  • Есето ти е страшно хубаво!!!Пожелавам ти и оште такива , толкова успешни есета!!!Даже го използвах за училище!!!БРАВО!!!
  • много хубаво есе,харесва ми.
Предложения
: ??:??