11.03.2023 г., 18:42 ч.  

Щастието, свързано с парите като социална конструкция 

  Есета » Философски
815 4 9
3 мин за четене

 

ЩАСТИЕТО , СВЪРЗАНО С ПАРИТЕ КАТО СОЦИАЛНА КОНСТРУКЦИЯ

 

**

 

Раждайки се още ние чуваме от роднини и близки думата "щастие" , но всеки я възприема по различен начин. Щастието е субективно понятие , за едни то е в парите , за други в професия , дори и в любовен план , но рядко са тези случаи описани дори и от авторите на романите , които напоследък съм прочела.

Когато казваш фразата : "Аз съм щастлив !" се замисли доколко е така наистина или го казваш за да залъжеш аудиторията от недоброжелателни погледи , гледащи с насмешка и презрение всичко , което правиш.

Защото , ако наистина не си щастлив , то какъв е смисъла да изричаш тази фраза човече?  В този случай ти не правиш добро нито на себе си, нито на останалите! Залъгваш се !

"Щастието идвало от любовта ..." и тем подобни , това е глупост та нали да обичаш някой друг и да си истински щастлив с него е нужно първо самият ТИ да намериш душевен мир и да се справиш с травмите , които не ти дават мира.

Недей да си мислиш , че като срещнеш някой , той е длъжен задължително да се влюби в теб и да ти оправи живота! 

Живота ти зависи единствено от теб и от никой друг. Промени начина си на мислене. В противен случай ще ти е трудно за напред.

Другата абсолютна глупост , която чух напоследък беше, че ако имаш пари ще си щастлив. Защо постоянно свързвате щастието с парите , не разбирам?

Парите са просто хартийки , които ни трябват за да съществуваме , за да сме живи, нахранени, облечени, обути , да не сме затънали до шията в дългове.

Но не се залъгвайте ,  парите далеч не ви осигуряват щастие, а точно обратното, не сте ли чували фразата : " С пари можеш да си купиш всичко, но не любов , лоялност и щастие"! ??

Тази фраза е изпълнена с толкова много тривиалност , че повече няма и на къде!

В днешно време сме свикнали да си поставяме социални  модели и конструкции , които ни пречат да бъдем себе си и да живеем живота си пълноценно.

"Живота е просто едно 90 годишно пътешествие " , което всеки сам решава как ще извърви.

Наслаждавайте се на живота, но не се залъгвайте,че е " просто конструкция" , защото живота е лабиринт, а щастието неговия ИЗХОД!

 

11/03/2023г.

© Karolinne Kolewa Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • За някои щастието е свързано с парите, с материалното, а други не мислят така. Всеки човек е различен и различни неща го правят щастлив. Не можем насила да променим мисленето на другите и да им покажем правилният път. Различни сме.
    Хареса ми. Провокира размисли.
  • Мдаааа, философите... Любимия философ на жените е Епикур, а на мъжете- Цицерон :D (просто не можах да издържа дан' споделя с аудиторията в "Откровения" това мое лично откритие по темата)...
  • Ако трябва да размишляваме на тема щастие и смисъл на живота, (и ако искаме да имаме претенции, че размишленията ни са философски, рационални и задълбочени) добре е да проучим възгледите на различните етични направления: хедонизма, на евдемонистите, епикурейството, както и утилитаризма.
    Примерно утилитаристите твърдят, че смисълът на живота е в щастието, но подчертават, че то не трябва да се свързва единствено с удоволствието. А много хора принизяват и отъждествяват щастието именно с това.
  • Казваш: ''Раждайки се още ние чуваме от роднини и близки думата "щастие"...
    При мен не е така. За първи път чух тази дума в училище. От устите на моите родители никога не съм чувал думите: ''щастие'', ''любов'', ''раждане'', ''бременност'' и още много други. Така, че и ''щастие'' не ми е от любимите думи и почти никога не я използвам. При все, че не съм съвсем наясно какво значи.
    Но каквото и да значи, не го свързвам нито с пари, нито с любов.
  • Защо мислиш, че щастието е толкова важно в живота? То е само част от това, което животът е, състояние на съществуването. Има и други състояния, които също са важни за да се изживее пълноценен живот. Тоест ако рисуваш картина и използваш само "щастливи ", топли цветове, картината ще бъде непълна. Щастието не е изход нито цел в живота. То е едно от многото други неща, които се случват. Краят и изходът от живота е смъртта, разбира се.
  • Драги ми, Владимир Георгиев, твърдите, че нямало запетая пред "което". Когато качвам нещо, го преглеждам и ако съм изпуснала нещо, не е от невежество, а в бързината стават грешки! Хайде с здраве!
  • Няма да благодаря , за коментар който ме критикува безпочвено!
Предложения
: ??:??