16.11.2005 г., 23:47 ч.

Ще помогне ли историята на лъва да достигне звездите? 

  Есета
2289 0 0
1 мин за четене

България. Една дума, пропита с историята на славни битки и победи, но и обагрена с много кръв и жестоки погроми.
Умеем ли в днешни дни да извличаме най-плодотворното от уникалната история на лъва, за да му помогнем да достигне звездите? Изключително трудно е само в няколко реда да се опише всичко онова, през което е преминала майка България, за да просъществува и до днес. Но истинските родолюбци знаят…знаят за Аспарух, знаят за възхода, но знаят и за трагедията, която е съпътствала нашата държава в продължение на стотици години. Не напразно още преди векове Паисий е описал в своята “История славянобългарска” ползата от историята и с какво тя би ни помогнала. Трябва да се учим от нея, да я помним и да извличаме всяка мъдрост и поука. Едва ли има човек, който би поставил под съмнение героичната история на лъва…тя е уникална и трябва да бъде в сърцето на всеки истински българин. Четейки тези думи, някой отегчено би поклатил глава, смятайки, че патриотизмът е отживелица и с нищо не би помогнал на лъва да достигне звездите. Ако ние, българите, не се гордеем със своята история и не дадем всичко, на което сме способни да възвърнем могъществото на България, повярвайте ми, никой друг не би го сторил.
Аз зная и горещо вярвам, че лъвът ще достигне звездите. Може би звучи наивно, но аз смятам, че това ще се случи не само благодарение на славната ни история, но и на всички нас, българите.

 

 

 

© Калина Паскалева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??