27.10.2023 г., 14:52 ч.  

Щерше ла Фам 

  Есета
225 1 2
3 мин за четене

 

Жените са управлявали света винаги, дори когато са били военна плячка, сменяли са четири от тях за едно магаре и  са нямали  лични имена. Управлявали са с право или без право. Не са се спирали и пред явни измами, за да станат Фараони или Папи. Поради което сега като се избере Папа то той минава на специална проверка за наличието на определени атрибути. 

Както подобава на един Исторически преглед, ще започнем от Светото писание.  Известно е ,че Сарра дълго време няма деца, независимо, че Авраам я пробутва на поне двама царе, като лъже че му е сестра.   Тя загубва търпение и кара Авраам да влезе при наложницата си Агар с  цел възпроизводство на стоката раборна сила. Човекът  се обажда на бог: така и така, обеща ми многобройно потомство, мина толкова време и нищо! Жената иска това и това... Господ му отговаря нещо в смисъл- щом съм казал, така ще стане бе ! Къде си се разбързал толкова, Жена ти е млада още, няма и шестотин години! Не млъква! — жалва се Авраам- не иска да чака !

Господ го съветва да послуша жена си за да му е мирна главата. Така и става: Ражда се Исмаил ( Измаил, Ешмаел) и Сара го припознава. Но след като ражда свое дете,  става тя каквато става! Почва да натиска мъжа си да изгони Агар и детето, за да не делят наследството Аврамово. И Господ, самият Господ пак капитулира: Прави каквото ти казва да ни е мирна главата, все ще измисля нещо и за Исмаил. Затова сега Евреите берат ядове с всичките тези Агаряни и Измаилтяни! Внимателният читател разбира,че всичко става не по волята Божия, а по волята Саррина!

И в Корана има интересни данни. Обикновено се смята ,че там жените и за хора не ги броят, но писано е: ''Ако жената е недоволна и поиска да се разведе, то и се дава развод и докато се уреди битово има право да живее при напуснатия си мъж един месец! И сега внимавайте: Ако вече и ли още няма мензис, срокът е два месеца!''

Мене жената ме гони за две минути! 

Ама знам,че обсъждате жената дето още няма мензис. Моногамията е Гръко- римско изобретение, нормалното семейство в останалия свят включва : Богата вдовица, която да ти донесе капитал, проверена жена да ти роди наследник, жена за удоволствие и накрая жена дето да те гледа на старини. Поне моделът на Пророка (май и на Йосиф) , да пребъде името му е такъв. Знае се ,че Айша е била на 10 кгато я е взел. Някои източници казват,че изглеждала поне на 13, но не е сигурно. Като стигнахме до Айша да споменем,че тя подкрепя негодния си зет за наследник на пророка, срещу всеобщият любимец Али и така разделя мюсулманството на сунити и шиити. Подкрепя го естествен за марионетка, всъщност управлява тя! Добре се справя , печели и немалко битки. Не е зле за безправна жена!

В евангелието няма много жени. То и за Девата се споменава два три пъти. '' Коя е майка ми, като аз съм в началото на дните...'' Но който е обикалял Европата знае: Всяко село си има свой храм на Notre dame.  Ако е по- голям град има и Въведение Богородично и Успение и пр. Централен храм! Не е на Исус Спасителя, не е на Свети дух или Светата троица а на Богородица. Ако някой слънчаса, му се явява не Бог-Отец а Светата дева! Проблемът е разбира се в племената които Апостол Павел пуска в Царството небесно, затваряйки си очите че не са обрязани, ядат свинско и пият вино. За тях ( и за мене всъщност) Светата троица е твърде отнесено понятие, докато майката с детето е нещо близко и познато. Свещенно!

Да обобщим: Жените (както и животните) са достатъчно защитени и е време  да заявим: ДАЙТЕ ШАНС НА МЪЖЪТ!

© Слав Коруба Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Оказва се ,че може да засегнеш
    нечии религиозни чувства, дори като цитираш свещените книги! Това ми напомня, че през Соц-а можеше да те арестуват за цитат от Енгелс. Свещените книги не да за самостоятелен прочит и не дай си боже за тълкуване!
  • 🤨...'Господ го съветва да послуша жена си за да му е мирна главата.' Ами така сме - катери ти се на главата и захап... ... ама само мир да е ... даже и сега не смея да кажа това, което си мисля, само мир да е. 😎
Предложения
: ??:??