24.09.2015 г., 17:40 ч.

Що е “лайкър” и има ли той почва у нас? 

  Есета » Социални
1916 0 0
1 мин за четене

Напоследък всички коментират т. нар. „хейтъри”. Хейтърите това, хейтърите – онова...

Всъщност как се превежда тази дума на български език? ''Всичкомразец'' като че ли е най-точното название, което съм чувала. Ще продължa да ги наричам хейтъри, защото ''всичкомразец'' звучи като ''драсни-пални клечица'' за кибрита.

Забелязвате ли обаче, че напоследък наред с хейтърите се появи нова модна вълна? Все повече се увеличава броят на хората, които харесват всичко наред.  Те обикновено в повечето случаи, дори не са наясно за какво става въпрос изобщо, но ''лайкват'' нещото. Аз ги нарекох ''лайкъри'' (вероятно не съм първият човек, който го е направил), като спазих принципа на образуване на думата, заимствайки от ''хейтър''. ''Всичкохаресващ''(може ли да бъде една дума?) ми звучи по-зле и от ''драсни-пални клечица''.  За жалост пак вкарвам чуждица в родната реч, но понякога наистина е по-добре.

Да се върнем на въпросните лайкъри. Този вид хора харесват всичко, което видят –било то във Фейсбук, било в някой сайт, блог и т.н. Не се замислят над нищо и за нищо. Просто харесват.  Защо го правят? Някои от лайкърите със сигурност действат целево – харесват всичко наред на дадена личност/фирма или нещо друго, защото смятат да извлекат ползи от обекта и лайквайки, един вид се подмазват. Сигурно на всеки се е случвало, щом качи снимка или текст във Фейсбук, преди да успее да погледне дали наистина нещото е ''излязло'', да види че вече е лайкнато.

Ако за това има причина, донякъде съм склонна да приема, но ако е просто така... Не  мога да разбера защо лайкърите харесват всичко, но предполагам, че така им харесва.

 

© Ивелина Желязкова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??