27.04.2008 г., 17:46 ч.

Силата на слабия пол 

  Есета » Социални
3706 1 6
1 мин за четене
 

   Жената е една загадка, едно тайнство, едно вечно предизвикателство. „Създадена" от реброто на Адам, тя крие в себе си едно вътрешно вълшебство, което е извор на увереността, силата и любовта.

   Жената е създадена за любов.  Бог я е орисал със способността да дарява нов живот. Да бъде майка, да продължи поколението и традицията, това е най-голямата сила на този свят. Едно дете дава смисъл на човешкия живот, изпълва съществуването с енергия, със светлина. Дарбата на жената да ражда деца е най-великото чудо и я издига над т.н. „силен пол" (и не само това). С тази способност тя утвърждава своята сила, но не като даденост, а като нещо възвишено, даващо смисъл на човешкия живот.

   От една жена не се изисква само да е добра майка. Тя има нужда от себедоказване. Увереността в собствените способности й дава силата да намери своето място  и сред света на „силния пол". Жената, със своята увереност и смелост, е вечен спътник  на мъжа и го дарява с духовна и морална подкрепа. Макар физически да отстъпва на мъжа, „слабият пол" притежава духовна сила. Не напразно е казано: „До всеки успял мъж стои една истинска жена."                                

   Истинската жена е съвкупност от нежност, всеотдайност и грижовност. Със силата на тези и много други качества тя гордо застава рамо до рамо с мъжа. Все по-често високопоставени и отговорни постове се заемат от жени, което поражда въпроса: „Съществува ли понятия като „силен" и „слаб" пол? Та не е ли вярно, че всеки е силен в своята област?

   В миналото жената е била подчинена на мъжа, но днес, в двадесет и първи век, е една успяла, доказала се в обществото личност, на която всеки се възхищава. Тя гордо върви по трънливия път на живота и доказва, че е равностойна на противоположния пол.

   Най-красивото и желано цвете - жената - е като роза - властва нежно, дарява с любов, и се бори с увереност. Съумее ли мъжът да я спечели, то той е спечелил най-голямата сила - силата на „слабия" пол.

© Ростислава Златева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "Най-красивото и желано цвете - жената - е като роза - властва нежно, дарява с любов, и се бори с увереност. Съумее ли мъжът да я спечели, то той е спечелил най-голямата сила - силата на „слабия" пол." !!!
    Прекрасно есе!Страхотна тема си избрала!
  • темата е формулирана много добреи е развита добре
  • Мислите ли ,че един мъж би могъл да изтърпи болката на едно раждане ???
  • Да, по принцип така се казва. А всъщност дали е така? Няма еднозначен отговор. И обобщенията изглеждат смешни...
  • Браво,Ростислава!!!Поздрав!
  • „Зад всеки НЕуспял мъж стои една истинска жена"!!!
Предложения
: ??:??