26.08.2021 г., 22:36 ч.

Слънчевите размисли на един безродственик 

  Есета » Социални
1057 0 0
16 мин за четене

Какво представлва Калифорния за Вас?
 

Всичко! Калифорния е великолепна. Посетите я някой ден, но се съмнявам, че ще можете да си го позволите. Всички тук са възпитани и отзивчиви! Калифорнийският народ е ларж. Калифорниецът не лъже, нито краде. Крадливото племе са мексиканците! Да сте виждал честен мексиканец? За българите да не говорим.

Калифорнийците са винаги усмихнати и се поздравяват по улиците. Тук се продава отлично калифорнийско вино! Мексиканците са пияници и мошеници, но обработват земята и са важни за ресторантьорския бизнес, което ги прави неизбежно зло.
 

Кой не иска да живее в Златния щат? Калифорниецът се пече на средно умерена температура, триста шейсет и пет дни в годината. Там, дето няма кал и никой никога не е изненадан със зимата.

Калифорния е богата на забавления и на калифорниеца никога не му е скучно. Вива Лас Вегас, градът на греха! Ах, сладкото опиянение от хазарта! Каквото се случва във Вегас, дами и господа, си остава във Вегас –например целият ваш имот и живот. Но пък има какво да пропилеете! Българинът няма! А калифорниецът, ех калифорниецът, е щедър дори, когато губи. За пословичната стиснатост на българина (дори и когато печели) знаем.
 

Как се забавлявате в Калифорния?
 

Кой не е чувал за Холивуд? Нима съществува такъв разстроен ум? Или Дисниленд? Това си е кеф! А не както у нас – построиха София Ленд, за да изперат парите и след това да го оставят да гние. Толкова земя съсипаха! Пък тук земята е ценна и не всеки може да си позволи десет хиляди долара квадратния метър. Затова и хората са читави и добри. Защото имат. А българинът е беден и завистлив, затова няма.
 

Лос Анджелис е столицата на шоубизнеса, ла-ла лендът на таланта! Всяка година тук се творят по осемстотин двайсет и пет хиляди качествени филма, без да броим нискобюджетните.Спукваме се да играем на компютърни игри и всякаква виртуална реалност, което е извисяващо. От сериозни и доблестни игри, като например тези за избиване на нацистите през Втората Световна Война (една от любимите игри на младежта), през клишираното избиване на киборги, до спортните и състезателни игри.

За клиентите с повече време за губене, софтуеристите са приготвили стратегиите и управлението на пътнически самолети. Кога ще си позволи българинът такива игри (законно), вместо да си пилее времето в кръчмата, където да раздава акъл в промишлени количества? Въобще какво повече може да желае човек от този разкош? С пари или без пари, тук е приказка с щастлив край!
 

Какви са хранителните продукти в Калифорния?
 

Храната тук е „био“ и няма никакви генно модифицирани организми, това са конспирации на руснаците и на самия Путин! Калифорниецът може да си позволи вечеря в едни от най-елитните ресторанти в, а в местния магазин ще намери богато разнообразие от международни хранителни стоки и напитки – произведени в Тайланд и Австралия и пакетирани в Швеция, винаги на половин цена.
 

А как е у нас? Всичко е завишено и няма отстъпки и промоции; срещу Коронавируса алччният българин продава маски десет пъти по-скъпо. Нахалният, но играещ ролята на симпатично наивен бивш вече министър-председател, лисицата г-н Борисов иска да смаже българския потребител като вредно насекомо.

 

Как живеехте в София?

Въпросът ви е риторичен! София е мизерен град! Всичко те натиска. Хората са едни такива неприветливи и необщителни! Не те поздравяват по улиците! Хората са постоянно намусени, груби и заядливи. Софиянци и българинът, в частност, е много продажно и зло племе: лъже и краде, и срам няма, като циганите мами. Зло! За политиците няма да отварям и дума! А политиците в Калифорния са отговорни, хората са добросъвестни, съдиите са достолепни и в меки роби. Виждали ли сте нашите какви роби носят, как ще му имам доверие на това говедо!

Американският съдия пък е независим и справедлив в съда си! Нашите за сто лева ще продадат и майка си. Всичко е „обвито“ в корупция. Тая държава никога няма да се оправи!
 

Какво е финансовото благополучие на Калифорния?
 

Икономиката на София е плачевна, в страната – катастрофална. Българинът се гордее с престъпното си минало! Кичат нечестивеца с ордени! А какво е финансовото благополучие на Калифорния, където нежните лъчи, гмуркащи се в Пацифика милват лицата на каймака на света в едно най-богатите кътчета по лицето на Земята и как се нарича то? Престиж, нарича се престиж!
 

Малолетни дечица от цял свят се спукват да смогнат на тоя престиж, но Калифорния си просперира. Междувременно корпоративна Калифорния с помощта на Белия дом изхранва целия свят! Това благородство е достойно за похвала. Няколко цеха се сринаха наскоро, заравяйки хиляди души в Индонезия и в някои други страни, местната инфраструктура на тия страни е в трагично положение, реките са отровени от индустриалните отпадни води, въздухът застрашава живота на хората и е обидно отровен, но това е непредотвратимо в крайна сметка.

Америка храни Азия, Америка защитава света! Това не е танто за кукуригу или дори танто за танто, това е чиста аванта. Затова управниците на Щатите са се ангажирали с проекти за намаляването на тия азиатски и африкански инсекти, дето само точат от соковете на земята и се размножават като мухи. И така, стана ясно, че калифорниецът знае как да използва парите си, защото е могъщ, добър, и най-вече справедлив!
 

Калифорния е също красива, тя е грандиозна и тиха, шумна и пияна, бурна и безветрена. Калифорния е мечта. Трудно е човек да говори за архитектурата тук, за плана на града и за усвояването на зелените площи, без да не се удиви на красотата на ума, с която се премисля всичко преди да се захване!
 

На работа колегите оценяват професионалните ти качества и труда ти, ще порекат няколко хубави думи и на началника. В милата ни родина само хула и грабеж, това е България! Затова ще изуча децата ми в най-добрите и прогресивни либерални училища и ще изтрия родовата им памет, за да забравят корените си и да залича комплексите им. Ще живеят като по чудо и приказ и няма да мислят за парното и за ония мошеници в парламента!
 

Днес взеха, че избраха отново новата стара кметица. Утре новият стар парламент! Но дали ще е Манолова или Фандъкова е все едно. Ще играят с Бойко отново и ще му козируват. Мишоци! София пак ще бъде точена до насита. Да ви кажа честно, да бях и аз на тяхно място, щях да грабя и аз с пълни шепи – те мене да може, а аз тях не ли?

Кой иска да живее в България в днешно време? Само бабичките на село, но те нямат избор.

Усетих се рано и избягах, спасявам се по единично и съм щастлив. Аз съм космополит, следователно естет на финия вкус към богатството и лукса. Направили са ти хората градинки да се радваш, училища да учиш, безплатни спортни комплекси да играеш, а не като у нас да те е гнус да седнеш на някоя пейка, да учиш за лудо – пак ще си беден, и да те грабят за един час тичане на някакъв асфалт. Не!
 

Народът си мята боклуците по улицата със забележителна циничност у нас. С не по-малък плам ще повтарям при всеки удобен случай неговото нахалство, докато му стане срамно! Разчистили са се веднъж на месец, а трябва като едно време.
 

Ех, а как си живеехме при бай Тошо! Затова избягах, защото вече не е като при бай Тошо. А тук? В Америка чистотата е приоритет. Американецът се къпе два пъти на ден сутрин и вечер! Знаят ли българите, че тук ще изплащат три месеца всяка една мъничка немарливост към чистотата или закона!
 

В Калифорния законът и редът се спазват фанатично – излез да се правиш на маймуна на магистралата и ще ти треснат един хубав фиш, за да те боли главата, както си трябва, а може и да те гръмнат даже, ако вземеш да се пуйчиш! Не като нашите мекерета с двайсетте лева бакшиш и биреното шкембенце. И да почваш да бегаш, бате, двайсет лева и си готов. Че ще ги дам – ще ги дам, защото иначе ще се разправям със безброй тромави държавни институции, които ще си играят с нервите ми. И това за един проклет фиш! Ще си цакна надницата на куката и ще си замина, но защо трябва да ги давам, защо?
 

А ако имаше един хубав закон, който да се спазва, друго щеше да е! Такъв си е българинът, кофти племе е! Иска наготово всичко и само някоя друга далавера да завърти, туй иска той. Да седи и да получава пет хиляди лева заплата. На мен също ми плащат, докато седя на компютър и чаткам на едни клавиши безцелно, докато се подмазвам на шефа, но това е друго – аз работя!
 

Какво е времето в България в сравнение с Калифорнийското?
 

В България е много кофти времето. Лятото е много горещо, потиш се като кон (не съм виждал как се поти кон, но съм чувал, че се потят). Не можеш да спиш през нощта от жега. Идва есента, таман са те освободили от работа и започва да вали – сега пък не можеш да плажуваш. Ужас! Какъв ярък контраст с умерения целогодишен калифорнийски климат, която е тъй очарователен и оздравителен! Хубаво било да идеш в мутренските курорти, как не! Всичко е застроено с хотели и нов бетон се лее, като дъжд из ведро по плажа. Българите вече бягат в Гърция и щеш–не щеш в Турция, толкова са ни уютни и привлекателни плажовете!
 

А Калифорния си има океан. Океан за чудо и приказ! Едно кафене няма да намериш на плажа, бутка няма да ти се мерне на петстотин мили околовръст! Жив човек не ще видиш, за да размениш няколко думи с него. Ако това не е наслада, тури му пепел! Виждате ли как калифорниецът пази природата си! В друг щат за отсечен кактус в затвора влизаш, а в България тия дето секат се снимат с премиера и получават потупване по рамото.
 

След като дОйде зимата у нас, която е непоносима и винаги ни хваща неподготвени, всичко се юрва да кърти улици и да поправя тръби, които след половин месец, на минус осемнайсет градуса отново ще възстановява. Ако имате нещастието да сте майка, шансът за което е твърде нищожен, ще трябва да прекарате бебето си от точка ‚А‘ до точка ‚Б‘ с помощта на лодка. Ако се случи да се разболеете, отделете седем до осем дни на опашката, където на някакви хвърчащи листчета се дописват болнични картони, сякаш си се върнал в началото на миналия век. Много хора си научиха урока вече, та си купиха палатки и спални чували за поликлиниките. Не ходете през зимата в България! Като на приятел ви го казвам.
 

Май и юни месец е хубаво, защото си харчиш паричките, а родата се спуква да ти готви и да те хвали колко си успешен и да ти задава въпроси за чужбината. На всичко това българинът отговаря гордо и самодоволно. Пътуваш си в колата на тате, защото всички живо се изнася от големия град в търсене на родното си място, а икономиката се пооживява през това време. Носи се слуха, че било много хубаво да си прекарваш ваканцията лятото там, но аз в тая провинциална държава не съм се прибирал от двайсет и три години, а честно да ви призная нямам и намерение да го направя.
 

Забавленията?
 

В България няма хубави ресторанти и не може да се намерят изискани блюда подходящи за хора в елегантни официални костюми и рокли с шалове от кожи на лисица, заек, норка или вълк. Нищо такова! Да не говорим за забавления: дай му на българина чалга, олелия и простотия. Не сте идвали във Вегас, тая плеяда от светлини и искри! Тая симфония от концерти, игрални автомати, изискани гозби и звезди, безброй звезди, звездици и звездички, които копенят да станат по-големи звезди.
 

Излезте от Вегас и след няколко часа сте във властелинът на забавленията Hollywood, господарят на увеселенията, стожерът на грандиозните екранни мултимилионни продукции, любителят на блясъка и суетата, триумфът на киното.

Филмите в България са предназначени за ниско интелигентни хора, музиката е безумна, хората се радват на чалга, люпят семки на стадиона, докато цветисто ругаят майката на съдията, който освен противника, е най-мразеният на терена. Мръсотията е повсеместна, салфетки се хвърлят от тийнейджъри в задимени дискотеки, а жълти вестници и манипулирана телевизия на разни хрантутници подхранват „ценностите“ на българина.

От друга страна, американецът гледа интелигентни предавания, като например: "Семейство Кардашиън" и "Колелото на късмета", които извисяват духа му.
 

Ако знаете на какво ниво е калифорнийската кино и телевизия, колко са напред, каква техника имат, какви са хубави водещите, колко са красиви студиата, как добре са аранжирани! Ха! И в най-добрата телевизия на някоя мутра в България няма такава дълбочина и динамичност. За професионализма и дума да не става. Виждали ли сте как мрънкат и заекват водещите ни?
 

В Калифорния има пари, талантът се зачита, после си ти дават пенсийка. Е, тогава, твърдят някои, би било прекрасно човек да се върне в България и да си кара старините като някой мазен и охранен толстолоб. Ала хората са едни такива неприветливи и вечно намусени, само лошото виждат.
 

А тук, на това райско място, хората ви поздравяват по улиците, едни хубави хора, едни усмихнати такива, да те разцелуват искат от щастие, защото са щастливи хора. Оптимист е калифорниецът. Нашенецът е груб и няма стил, няма обноски, тук и да се изкиха човек, ще го направи красиво и тактично, ще си сложи предмишничката на устата, дори и да има маска, и в нея ще кихне галантно, като кошутка, а не в ръката си, за да пипа после всичко живо и да се ръкостиска с него, за да го зарази подобаващо с всички възможни щамове на Ковид.
 

Аз кихам в ръката си понякога, но това е поради вредния навик, от паразитното наследство ми е, туй то.

Умен човек е калифорниецът, а българите са завистливо и подло племе. Нарочно ще ти направят мръсно. Прочетете му на българина пословиците му и ще разберете с какъв народ си имате работа: „Не сакам на мене да ми е добре, а на Вуте да му е зле,“ „Сакат, не сакат, ще го протакат”; „Преклонена главица сабя не я сече“, „Ден година храни“, „Мълчанието е злато“, „Учи, за да не работиш“. Трагедия. Робско мислене и продажен дух.
 

Хората тук ме уважават, махат ми отдалеч, отварят ми вратата в магазина, зачитат успехите ми и ми вдигат заплатата. В България трийсет години за жълти стотинки ли да работя? За ония ехидни в Народното събрание? Тук карам хубава кола и не събирам, за да си купя ония трошки от Ловеч! Китайска кола да карам, как не! Чисто новичка японска ще карам! Не съм чел книжки, за да карам трошки, а коли с кожа и всякаква техника вътре и с камери отзад, отпред, отгоре и по вратите .
 

Българинът събира една година, за да иде на море, а аз и жена ми ходим на всеки две седмици на почивка на океана, в гората и зад гората, на круз, на планина, на излет на лед, на сняг, на вода и под вода! Такава природа има тук, такава величава и възхитителна красота! Българинът си лежи на старите лаври, хубава му била природата, елате да видите секвоите! На круз обиколихме света, защото сме си оплели кошниците и сме учили навремето. А българинът иска наготово! Да, лежи и да получава пет хиляди лева заплата. Къде го дават така? Калифорниецът пък не спира да работи и дори няма време да види жена си и децата си, вижда ги веднъж в месеца, но е осигурен и не мисли за парното. А децата, всички знаем, че се оправят сами в днешно време...
 

А какви жени има тук! Да видите само какви калифорнийки има! Най-хубавите жени били българките. Лъжа! Тук жените са стройни, високи и със сини очи, не слушат чалга и не се интересуват от парите ви, защото си имат.

Всичко в Калифорния е прекрасно – от времето до звучния и галантен английски език.
 

Да ви кажа честно спрях да говоря на български. Едно на ръка няма с кого, и второ смятам, че българският език ме срами навън. Хората ме гледат с недоверие, защо да се излагам пред калифорниеца. Ако случайно разберат, че съм чужденец, просто ги лъжа, че съм от Унгария, понеже американецът е чувал за Унгария, тая великолепна страна с чудесна архитектура и превъзходни вина! Другояче те гледат. Разпитват те и им е интересна личността ти. Американецът знае, че Унгария е в Западна Европа и дори му се приисква да пие от местните напитки, да яде гулаш и друга национална превъзходна кухня. А България е прах за него, няма да може да я посочи на картата.
 

Америка цени историята на бизнеса, развитието и преуспяването. А у нас какво? Някакви царе и ханове, които не могат да разделят земята помежду си! И тая многовековна наша история и още толкова многовековна мъка и робство – от турците до комунистите, от царистите до герберистите, от тоя маскара до оня, да ти се повдигне. Винаги сме на губещата страна. В Златният щат винаги всички са победители. Страна на възможностите, приятели! Пак ще смачкаш някого, но красиво, така че да ти се усмихва, а не да те кълне. Американецът е роб единствено на парите и си ги харчи с достолепието на Нерон, докато отвъд океана българинът брои стотинките, защото е малодушен и чака новия деспот. Сиромах е и сиромах ще умре!
 

Сега ви оставям и отивам на интервю за американско гражданство, Ще положа клетва, за да изтрия и последния спомен за срамното си минало. Ще отговоря на въпросите на комисията съвършено. Познавам и последния президент – годините му на управление, вътрешна и външна политика, всичко! Знам колко на брой са сенаторите в Щатите и за колко години се избират, наясно съм в кой месец се избира президент, повече от ясно ми е кой е губернаторът на Калифорния! И когато най-сетне ме попитат защо имам желание да стана американец, ще им отвърна: „Защото презирам тази малка, бедна, позорна и безсрамна държава на сенките, където хората не се поздравяват по улиците и където се пие долнопробно вино! Обичам хедонизма на днешна Америка, която ще ме угои, ще ме упои, ще удовлетвори и последната ми прищявка, която ще става все по-изтънчена и ще изтрие моето минало и моето българско самосъзнание, на мен и на моите деца!
 

Бъдете щастливи, ако можете!
 

Александър Алексиев

© Александър Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??