30.08.2012 г., 14:50 ч.

Социализмът като култура 

  Есета » Граждански
1186 0 3
1 мин за четене

                                                        Социализмът като Култура 

            

                                                                                       (да си припомним)

 

По  времето на социализма нещата бяха много сериозни. Например, за виц влизаш като нищо в затвора. И въпреки това, имаше много неща, от които и последният ахмак би се изумил. Особено в лозунгарската  индустрия. (Тогава лозунгите бяха като лазерно насочващите ракети, които смляха Сърбия, когато Слободан Милошевич бе тръгнал да завладява Балканския полуостров)

 Ето някои от тези бисери:

 . Да живее Съветският Съюз - вечният строител на социализма!

 . 20 години плодотворна размяна на циркови номера между СССР и НРБ! (лозунг в цирка)

 . Народната милиция – биещото сърце на Партията!

 . Милицията принадлежи на Народа и Народът принадлежи на Милицията! (Т.Ж)

 . Всеки комсомолец – пример за хулиганите! (лозунг в предприятие).

 . 25 години Народна власт – 25 години Български цирк! (по случай юбилей на Българския цирк)

 . Всички комунисти – под земята! (лозунг в мина Чокурово)

 . С всички сили – пет за четири! (петилетката за четири години)

 . Граждани, гответе се за отпадъци! (кампания за събиране на вторични суровини)

 . Повече кожи за Партията (лозунг в кожарско предприятие)

 .От тебе, Партийо, се учим! (лозунг в затвора)

Много млади хора (бунтарски настроени), днес ще възразят, че това не е истина. Но е истина. Достатъчно е само да разлистим стари издания или стари вестници от времето на социализма.

 Идете в Народната Библиотека – София, поразровете се из литературните писания там и ще се убедите, че не си измислям.

 Нямаше да припомням тези дивотии, но го направих, щото това бе и щрих от  Културата ни по онова време.

© Цвятко Илиев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Произведението е приятно, може би го намирам по-скоро за статия, но това си е лично мнение. Иначе соц. лозунгите са мислени или от гении или от пълни тъпаци... но защо ли си мисля, че е по-скоро второто Харесах.
  • Човече,нещо си се объркал.Както ти е объркано и мнението.Виж кой е авторът на това есе. Май съм по-голям от тебе.
  • Сигурно си много малка и само си чувала, че социализмът е нещо много лошо. А можеш ли да напишеш за сега колко е "много хубаво" и да ги сравниш, ама честно. Пожелавам ти плодотворно творчество.
Предложения
: ??:??