5.05.2022 г., 10:01 ч.

Срам ме е 

  Есета
814 4 20
1 мин за четене

Ще бъда кратка. Мина Великден. Иде Гергьов ден. Но, воюващите православни руснаци и украинци не празнуват. Те воюват. Едните се бранят. Другите " освобождават". Освобождаваните не знаят защо и от кого ги освобождават, но умират! Биват осакатявани. Губят всичко! Тази земя, украинската, е опожарена. Там е екокатастрофа! В това време наши сънародници тръгнали на протести за неутралитет! Какво си мислят? Че злото ще ги подмине? За това ли си затварят очите и не искат да погледнат ужаса?! Да видят колко млади, колко деца от двете страни са убити, или осакатени?Или са съгласни една държава да бъде поробена в 21 век, само и само да бъде мир? Не знам какво си мислят, но този, който започна тази война, Путин, каза 2 неща: Няма да напада Молдова. И за Украйна каза така. И, на 9.05 щял да обяви война на Украйна. Сякаш това не е война! Горките руснаци и украинци! Тревожа се и за молдовците! Убедена съм, че ако зависи само от Путин, те, молдовците, няма да са последни.А, ние! Българите! Ще се правим, че нищо страшно не се случва! Ще се бием по площадите, за да нямаме позиция! Да! Срам ме е! Ние гледаме на тази война като на мач. Но не е мач!

© Маргарита Ангелова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Дали? Не знам. Путин е монарх, макар да се нарича по друг начин. Руснаците не могат да си помислят, че Путин и Русия са различни неща. Той ги омагьосва. Благодаря, Стойчо, че прочете и коментира.
  • Войната продължава...
    Предстои революция в Русия.
  • Чул те Бог! Дано!
  • Докато се наумувате войната ще свърши.
  • Не знам как не са обмислили ситуация като тази. Да може да се нулира ветото на агресора.
  • Браво, Марги!!! И аз много се надявах на "сините каски", както сте коментирали. За съжаление, обаче, към момента, такава мисия е невъзможна, доколкото разбрах. Необходима е резолюция на Съвета за сигурност на ООН, в който Русия, като една от петте страни - постоянни членове, има право на вето върху всяка резолюция. Обмисля се проект относно създаването на нова международна организация без членство на Русия. ООН беше създадена след Втората световна война и към момента, именно поради статута на Русия, като един от най-важните членове, не е в състояние да гласува специална мисия в Украйна, която да неутрализира въпросната Русия в новото ѝ качеството - това на агресор.
  • Благодаря, Галя! Нека да е МИР!
  • Не е време за спор! Време е за МИР!
  • Благодаря, Мария!
  • Ако ни се случи съдбата на Украйна ще оревем света и не знам как ще реагираме, ако света каже: тази война не е наша!
  • "Наведена главица, сабя не е сече!" Народ, който има подобни поговорки, си заслужава съдбата! Все по-често чувам, това не е нашата война! А чия е, щом умират хора, щом милиони остават без дом и няма къде да се завърнат. Радвам се, че на тази стена, срещнах единомишленици!
  • Точно, Мария!
  • И аз очаквам спасението да дойте от "сините каски". Мекушавосттта, довела до подмолни действие, не е полезна за никого. Дипломацията се държи като ощипана мома и е време това да бъде поправено. Но първо трябва да спре нечуваното братско кръвопролитие!
  • Прави сте, според мен, Мария и Валя! И нещо повече! Понеже не се вижда край, трябва да се намесят сините каски! Да ги разделят и да се върнат към световната дипломация!
  • След Украйна сме ние, няма какво да се залъгваме, бившият СССР се опитва да възстанови границите на влияние. Тук не може да става дума за какъвто и да е спор - или сме в света, или сме в блатото.
  • Няма да позволя да ми объркат представите! В това съм категорична! Има нападнат и нападател. Дори едно дете ще ти каже на чия страна трябва да е разумният човек. Моят разум определя да застана под синьо-жълтото знаме и го правя без колебание, открито и с цялата си отговорност! Подкрепям те, Марги, и аз мисля като теб! Благодаря, че го написа, мила!
  • Как се обърква една представа за война, без значение къде е? Мотивите - може би, но самата война? Реакциите на света също може да се коментират, но фактите са на лице. Путин нарежда война и следва смърт, разрушения, ужас и за двете страни. Няма оправдание! Има дипломация!
  • Нямаше да коментирам, но прочетох мнението за войната на бившия Президент на Бразилия Луис Инасио Лула да Силва,.. и ми обърка представите
  • Да гледаш биещи се по темата! Кошмарно е, Танче! Благодаря ти, Цветенце!
  • Мен също ме е срам, Марги!
Предложения
: ??:??