25.01.2009 г., 22:19 ч.

Стига безхаберие!!! 

  Есета » Социални
1914 1 9
2 мин за четене

Стига безхаберие!!!


   Известният писател и журналист Джонатан Суифт  твърди, че блажен е само този, който не очаква нищо, защото никога няма да бъде разочарован.

  Тази мисъл ли се е загнездила в българското общество през последните 20 години?! Страх от разочарование - това ли е причината хората да не отстояват правата си, или те се уповават на мъдростта, че мълчанието е злато? 

Българино, какво си постигнал с мълчание, освен унижение, пренебрежение и подигравка? Не си ли се превърнал в роб на собствения си страх?! Защо все още мълчиш, щом дойде времето да говориш?! Мълчанието не е ли присъщо само за робите? Какво е нужно да се случи, за да се пробудиш от тази вековна дрямка, нима малко страда, нима малко търпя, че си все така спокоен и смирен, дори когато посегнаха на най-святото ти, ти не реагира, сякаш си загубил себе си и своята идентичност?   
   Българино, с какво право обръщаш гръб на своите деца, с какви очи ги гледаш, с какви уста ги критикуваш, че искат да израснат в свят без корупция, в свят, в който законът е еднакъв за всички, в свят, в който мафията е престъпник, а не господар? В свят, в който китните ти котловини и равнини, шумните ти потоци и реки, красивите ти планини и бурното ти море са за всички, а не само за онези с мръсните пари!    
   Твоите деца, българино, имат нужда от единство, имат нужда от промяна, за да бъдат щастливи, нима ти нехаеш за тяхното бъдеще?!
   Представяш ли си, Ботев, Вазов, Левски, Бенковски и хилядите други велики българи, каква болка, каква тъга чувстват,  гледайки твоето равнодушие, гледайки в какво се е превърнала тяхната Родина, за която толкова кръв се е проляло?!

  Смехотворните приказки не ти ли писнаха вече? Едни и същи лъжи, една и съща песен години наред! Това твое безхаберие, чудя се с глупостта или с лудостта граничи?!  Нима си сляп и затова не виждаш, нима си глух и затова не чуваш, нима си ням и затова мълчиш, нима си сакат и затова си изоставил децата си сами да се борят за промяна или си просто страхлив, коравосърдечен мишок, който се радва на огризките и се задоволява с лъжи и празни обещания? Спокоен ли е сънят ти, ведър ли е денят ти, когато знаеш, че няма място за примирение и че всичко зависи от теб, мен, от всички нас, които пишем историята на днешния ден?!

© Felis Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Повече от спокойна съм и не парадирам, че съм уникална, а просто индивидуалист човек с мечти, макар и наивни. За да бъдеш уникален трябва да си всестранна личност, а и в дншно време това не е лесно за отсяване, но пак да кажа аз съм много далеч от тази мисъл. Не мисля, че хора като мен се срещат "под път и над път", защото ако беше така нямаше целият свят да е на това дередже сега. Може би имам по-високо мнение за себе си от очакваното, но оглеждайки се виждам, че доста се разграничавам от наложения стериотип и това явно дразни . За жалост на протеста на 14 имаше хора, които се опитваьа да постигнат нещо, но други не им позволиха. Жалко, но факт. А относно житейският ми опит за жалост съм преживяла повече неща, от колкото е нормално да преживее една 17 годишна тинейджарка и може би си прав, че от тук се поражда проблем. Не мисля, че се обличам лошо, не казвам, че разбирам от политика, но имам извесни познания, поради факта, че се интересувам от общественият живот, както и от развитието на страната ни. Не плюя всичко и всички, но не обичам да си затварям очите, когато нещо не ми харесва казвам си го, може и да е лоша черта на характера ми, но съм такава и не желая да се променям, въпреки, че деградацията с течение а времето е неизбежен процес! Всеки вижда света по различен начин и аз немога да те накарам да го погледнеш чрез мойте очи, няма и да се опитвам всъщност. А с т'ва чадо, да не се подготвяш да ставаш свещенник или монах ?! хахаха Но ще си взема забележка, даже и поука от думите ти и ще се опитам да не бъда така откровенна в есетата и коментарите си, защото явно засягам доста болни места по този начин, въпреки че донякъде това ми е и целта :Д
  • Не, чадо, не...давай го по-спокойно. Нито си уникална, нито пък си трудна за разбиране. Такива като теб се срещат днес под път и над път, а често и на "мирни протести" в центъра на София. Обикновено са хора наивни, с твърде малък житейски опит или твърде голям (не знам кое от двете е по-лошото), лош стил на обличане, истински "политически животни", ако мога умишлено, погрешно да преведа така Аристотелевия израз. "Животът не е само политика, белот и кръстословици", както бе казал някой.
    Да, всеки може да се тюхка и да обговаря действителността, да си скубе косите и да плюе злъч по всички и всичко. Но това ли е решението? От целия твой патос прозира единствено и само неспособността да се схване действителността, прозира слабост в системата, в метода, в светогледа...не бързай да ползваш Хайдегеровите думи, чадо, а първо обърни с хастара навън душата си, заедно с всичките и представи за този свят, и чак тогава раздавай квалификации.
  • Не желая да анализирам История Славянобългарская. Била си е актуална за времето и толкова. За днес ли? Не мисля. А що се отнася до този текст - какви конкретни решения предлага? Той просто представя актуалните проблеми на обществото ни. Но тях си ги знаем и без подобни призиви. Всъщност...това е призив за?Не знам дали си "трудна за разбиране", защото не виждам кой знае какво да има за разбиране в това, което си написала. Като имаш идеи, дай твоето "индивидуално" решение на проблема преди да наречеш Дас Ман тези, които смятат есето ти за наивно. Поздрав!
  • Das man - нещо, от което ако не се отървем, няма да бъдем идентични още дълго! А гражданската позиция трябва да я има всеки! А относно История Славянабългарская, нима и тя е наивно-звучаща днес - не мисля! Ако се раждат повече текстове като нея, може би ще бъде забелязано нещо! Поздрав!
  • Lingerie разбрал си ме твърде буквално, далеч съм от мисълта за кръвопролития и прочие, просто чрез този текст исках да пробудя някаква гражданска позиция в хората или просто е така да се замислят Надявам се да съм се изяснила
    YHWH Благодаря ти, коментара ти доста ме впечатли и чесно казано ме накара да се гордея с това, което съм написала и с това, че ме смяташ за наивна, и не само ти! Това ми показва, че съм различна, индивидуална (ценност днес), следователно трудна за разбиране! За мен ти си част от онова общество, което небезизвесният немски философ Мартин Хайдегер нарича Das Man!
  • Текстът е ужасен, особено с този евтин патос...пффф...отврат...и толкова наивен,ученически, елементарен в идеите си и постройката си...Ако беше кон, щях да го застрелям да не се мъчи, както се казва. Пхахахахахахахахахахах
  • Да. Добре. Съгласен съм.
    Но... да решаваме въпросите с кръв, в 21-ви век ...
    Не. Няма да се съглася.
    Има много други начини.
  • xaxaxa Благодая! хахаха
  • Прозвуча ми като "История Славянобългарская". Моето мнение за текста - идеалистичен, но наивен Поздрав
Предложения
: ??:??