16.02.2008 г., 14:50 ч.

Студент ми бил... да бе, да!!! 

  Есета
3623 0 24
5 мин за четене
 

                                                                                     Студент ми бил... ха-ха

 

              Нашето неуверено общество си отглежда студенти. Ще ти разкажа за тях. Не претендирам за логичност, по-скоро ще съм цинична и с мръсен поглед в стил ''Ал Бънди''. Българските студенти (онази глутница мъжки и женски екземпляри, търсещи нещо за доизпиване, доизпушване и до`баване) са като декор от скъпа холивудска продукция. Дава се воля на идиотизма. Щури и луди, дори пред камера. Живеят така, че ги е срам да разказват, но им е кеф да си спомнят. Хубавото е, че си имат всичко - алкохол, цигари, жени, кино, чалга, аптека, секс, рокендрол и наркотици... Добре звучи. Приятно начало в голямата преебушка. Те не почиват никога (който е уморен, да почива след смъртта си), винаги има по някой буден и доказано жив, който се радва на ''камъните падат от небето''. Това са едни такива типове, които не могат да започнат деня си без алкохол. Ооо, иначе са страшни свалячи. Номерът с ''абе, ти знаеш ли, че имаш страшни очи'', вече не минава, не вървят  и обещанията от рода на ''мила Ани, ще те обичам вечно'' Някак си думата "любов" звучи като хляб, мръвка... влюбени има само в алкохола, в друго -не. Логично е - обичаш и нищо не се получава, не обичаш - и пак нищо. Учиш и ставаш инженер, не учиш и пак ставаш инженер. Затова любовта и сериозното са отложени за по-нататък.

            Get a life!!! Ако си смел - прави забраненото. Не се страхувай от нищо, освен от първия въпрос на свети Петър. Какво представлява купонът? Това е голям джангър без много ритъм - нещо като китайския химн, но да ти кажа - готино е. Смисълът ли ти се губи? Ех, ама и ти си... То е очевидно - идеята е да отидеш на купона и да ''зацепиш'' някоя си мадама (примерно, защото външния вид не влияе много). Романтиката и без това отсъства. Всяко момче би си легнало и с приличащо на питбул момиче (макар че с прилична доза алкохол, грозни момичета няма). Просто ще я покрие с едно знаме и ще я из`ука в името на славата...

           Днес имаш изпит. Ясно е, че не си се счупил от учене. А и как, след като кръчмите са пълни 24\7. Всичко е пародия (образование, политика...). Студентите много обичат да преувеличават на тема ''колко много усилия им коства ученето'' и какъв кеф изпитват от 24 часа учене и писане на трудове, и как винаги неволно закъсняват за увлекателните 3-часови лекции. Еммм, такова е - ние сме будно-спящи. ''Тоз, който мързел е по природа, той не умира''.

          Добре, ок, не си подготвен, разбираемо е - пролет (слънце, минижупи, шарени картини се рисуват в съзнанието ти). Сутрин - махмурлук, мъгла в джоба ти, салфетка с отпечатък от червило и телефонен номер (къде ли пак си се изявявал снощи, винаги като се напиеш ти падат задръжките и получаваш висша форма на знания по всички всемирни въпроси). Вечер - животът те иска, не върви да оставиш компанията, за да зубкаш.

          Хубаво, пич, живееш, НО все пак трябва да станеш ''някой'' в тази игра. Хората не са на този свят, за да ти служат, нито ти си тук, за да ги дразниш. Избери какъв точно ще бъдеш, все пак не всеки става за  хирург, монах, поет, журналист, папа, педераст, курва... иска се и талант. Ако си поредният загубеняк, който вярва на сълзливата историйка, че и да бъдеш, и да не бъдеш, все животът ще те прецака, рискуваш да завършиш като някой си от някой некролог. Имаме си вода, имаме си земя и си правим кал. Добре е да се замислиш, че идва един ден, в който трябва или да си затегнеш колана, или да останеш без гащи, иначе може би наесен - септември ще бъде май...

           Нормално е, когато си на 18-20 да ти се иска да е`беш майката на вселената, да дефлорираш събитията и да счупиш мрака, но както  някой беше казал ''трудно е да хванеш черна котка в тъмна стая, особено когато котката я няма''. Затова - карай кротко и си седни на анатомията. Ако трябва да сме сериозни, смисълът на живота не е в това да му се кефиш, че е готин. Напротив. Той понякога е гаден. Особено първите 100 години, после минава. Иначе `уkaмe, пукаме спирт, друсаме се, елементарното ни съзнание свързва дълбокия житейски кеф с образа на матрак. Кой може да каже, че живеем непълноценно??? Подобно на цар Мидас, който превръщал всичко, до което се докоснел, в злато, ако се докоснем до алкохол - напиваме се, ако се докоснем до жена - превръщаме я в секс, ако пипнем пари - стават прах... Kупуваме повече, но се радваме по-малко. Събуждаме се уморени. Обичаме рядко, мразим често. Сега е времето на лесни печалби, трудни връзки, бързо хранене, еднократен морал, времето на хапчетата, които правят всичко (възбуждат ни, успокояват ни, убиват ни).

           Иначе аз вярвам в интелекта и способностите на българските студенти. Сериозно! Истината често звучи парадоксално, но това не я омаловажава. Студентът се учи на хубави неша (освен че се учи да пише на кирилица, а току виж и грамотно някой ден, и освен че се научава да псува на 7 езика), учи се на нещо велико и вечно. Успява да разбере кой е, намира себе си, опознава се, открива отговори. Приятелите се променят, убежденията също. Ако преди си се придържал към протокола, подражавал си на ''готините'', където  зализани, с пуловери и цайси не минават  (face control) , сега може би ще им поискаш прошка, а дори и помощ. Ще разбереш, че животът не е курорт и че когато си на пода, около тебе се струпва агитка, готова да ти се присмива цял живот (в нея може би ще припознаеш и стари свои ''приятели''). Остани си верен на гроздовата и здравия банкет, но от време на време прави нещо различно. Защото иначе е някак тъпо, когато телефонният ти апарат е по-хитър от тебе... Всичко казано до тук може да е погрешно, но поради липса на данни, за вярно се приема най-простото обяснение. Иначе нека има критика. Това е израз на демокрация. Разсмиват се и тъжните... хах!!!:)

 

П.С. - преди време имах регистрация в сайта, но поради недоразумение изтрих профила си. Тогава имах публикувани доста Мои есета, сред които беше и това. Сега, когато възобнових регистрацията си, реших да възвърна само това и още едно от онези есета. Иначе как му казваха ''ново начало'' започвам ;):):)

 

© Руси Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Пишеш много добре...Продължавай...И не мисля ,че си неромантична...
  • Съгласна съм с Таня !
    Поздравявам те!
    И пиши !
  • Нещата не са розови,но крайностите не са препоръчване.Сега се сетих за една статия,където нищят,защо бг не приличат на другите по света(с четящи студенти в градинката...)
  • ами аз пък мисля,че в написаното има доста истина.болшинството от студентите са просто пародия на такива.подобно на учениците,са затънали в чалга,алкохол и низки страсти.нали иза съм студентка и наблюдавам около мен какви индивиди щъкат.момичетата са наконтени кокони,а момчетата разни кльощави гейчета.накратко,"голямото доброутро".
  • Неее, много ясно, че не всичките ми колеги са идеалните студенти (даже има хора, за които още се чудя как са влезнали). Аз също съм далече от това определение. Но има твърде много междинни състояния между крайностите (перфектния студент и това, което ти описваш) и мога да ти кажа, че според мен повечето попадаме именно в някое от тях. Защото познавам хора, които си обичат да затварят кръчмите и в същото време са много интелигентни, амбициозни и готини (в нечалгаджийския смисъл на думата). Не отричам, че ги има и тези, за които ти говориш. Но в никакъв случай не са повече от сравнително нормалните полу-зубъри, полу-купонджии (към които май мога да се причисля). Влез, изкарай една година в някой от ВУЗ-овете, ще се убедиш сама, че не е толкова трагично
  • Даааа, можеше и да си оформя ясно идеята (цел нямам, целта ограничава)... само че обичам да съм разпиляна. По този начин гледам, че и фантазията на четящите се размърдва. Maxine, харесва ми коментарът ти. Колкото до българските студенти- не ги познавам всички, но голям процент от тях (не казвам всички) са като изкарани на ксерокс. Еднакви до копчетата си. Странното е, че аз също следващата година ще съм студентка(евентуално де) и ще съм част от ''глутницата''. Иначе мнението ми си остава непроменено, докато лично не се уверя в обратното, което ме съмнява силно. Казваш, че си студентка, кажи ми около теб всички твои колеги заслужават ли да ходят по лъснатия под на университета и не се ли среща(често) това, за което аз говоря?
  • Ооооо, супер, тема за спор! Може ли и аз, може ли, може ли, може ли, а?!?

    Тъй, брой ме за необективна, щото съм от глутницата (в частта й от женски екземпляри).
    Това ще ти даде право да не ми отчиташ коментара - може да съм го писала пияна или надрусана

    Та ставам аз и след сутрешната бира решавам да се правя на културна и влизам
    в сайт за лично творчество. И гледам - есе. Хубава тема, привлича окото.
    Прочетох есето. Прочетох и коментарите.
    Виждам, че държиш на критиката, та реших да допринеса и аз за развитието ти като Автор.
    Първо, свръхобобщаването никога не е хубаво нещо. Дори в есе. "Българските студенти"? Да не ги познаваш всичките?
    Второ, днешните студенти са вчерашните ученици. Тия, на по 16 лета, които вече се жалват за многото предмети и тежката програма.
    И които после се озовават в положение, където тия двете неща пак ги има, само дето контролът е по-слаб и
    до голяма степен ученето зависи от желанието ти. Е, ми просто е - който се е оплаквал в училище, остава така и в университета.
    Ама не всички се оплакваме в училище, нали?
    Трето - така е, пич, живея. И имам правото АЗ да реша кога и как да се включа в "онази игра".
    Четвърто, нормално е когато си на 17 да ти се иска да преподредиш объркания свят по правилния начин.
    Пето, никой не е казал, че трябва да сме сериозни.

    Иначе, относно есето - бе, бива, има някои силни моменти и интересни изрази. Добри. Ама мръсния поглед
    тип "Ал Бънди" малко си го разфокусирала, че на места вулгаризмите идват малко артефишъли. Как се беше изразил
    някой преди мен ... а, да, малко преиграване. И можеше мааалко по-ясно да си оформиш целта.


  • За съжаление има много голяма доза истина. Успокоявам се от факта, че всяко правило си има изключениеПоздрави за есето
  • Защо така му е паднал рейтинга на това есе?
    Роси, да не ти пука...Повечето, изказали отрицателно мнение осъждат по скоро темата и позицията ти, отколкото писането ти...И съвсем не са прави да намалят оценката, защото не им харесват някои от описаните в есето неща...
  • Казах, че аз лично не публикувам мои написани есета,стихотворения и т.н. по простата причина, че си ги споделям единствено с мен.А това дали съм издала книга-защо мислиш, че някой който е издал е перфектен?!Изказах си моето мнение, а това за критиката-нямам нищо против теб...За споренето-кой е казал, че споря?Просто изказвам мнение...Нищо лично...
  • Това, че есето ми не ти харесва не ме дразни изобщо.В това лошо няма. Различни хора- различни идеали, но ''научи се да пишеш'' ... извинявай ти случайно книга ли имаш издадена или нещо сборник с правила за писане, как реши, че аз не мога да пиша? Смесваш границата на критика към есето ми и критика към мен. Това ме дразни, не другото Обичам скандала...
  • Е,ок-есе е...така да е,но защо след като самата ти казваш че не търсиш само "положителни мнения" за ЕСЕТО ти,се дразниш от факта,че лично на мен не ми харесва и съм написала, това което мисля?!Нали всеки има право да изрази своето мнение?
  • Лиди- есе е. Да коментирам имам право, да оценявам- не! А колкото до писането - мога го и го правя Надуто ли ти звуча? Това е същността ми. Аз знаех ,че това есе няма да се приеме добре от всички. Нали все пак в България хората са малко тесногръди и гледат да се заяждат. Сигурна съм, че ако бях писала ''нашите студенти са златни и умнички, пу да не им е уруки'' -веднага някой щеше да сложи коментар '' не си права, те са магарета''... сега като съм погледнала от лошата страна на ''магаретата'', веднага се появвяват защитници '' аа не агънца са'' .... абе неразбрани и онеправдани има. Обяснения не давам! Кой прочел- прочел, кой-харесал-харесал. Не търся само положителни мнения- напротив. Аз за себе си съм права и съм много щастлива. Край! Да, Ралица -есе е! Ти знаеш ли правилата за писане на есета колко са разчупени м? Или просто трябва да кажеш нещо? В есета, в които някой примерно описва дадено чувство не е ли разказ? Това изречение не определя стила, попитай някой около теб, който е запознат с материята да ти обясни разликите между есе, разказ, роман, повест и така нататъка... не за друго, ами да не правиш подобни забележки не на място. Ако имаш критика към ЕСЕТО ок, приемам я, но не минавай границата .
  • Есе-друг път!Научи се да пишеш и тогава оставяй коментарите си на други!
  • Това, което пишеш не се отнася за всички студенти.Сигурна съм, защото аз самата съм такава
    Уважавам мнението ти, но най-добре ще бъде след като станеш студентка отново да напишеш това есе!
    Мисля, че би се получило малко по различно!
    Успех!
  • На моменти се усеща малко преиграване, но като цяло ми хареса - и гледната точка, и начина, по който е пресъздадена.
  • Нарича се плаГиатство, каквото в случая няма а това , че не си го дочел си е твоя работа . Да цитираш дадена фраза от даден философ, автор или който и да е не е плаГиатсвто ( а не пладиатство както твърдиш ти) Не си достатъчно информиран очевидно нито с термина, нито със значението му. Плагиатсвто щеше да е ако бях дала ''copy'' и после ''paste'' ! Не критикувай неподготвен Джордж Гарлин е казал и ''животът не се мери с броя на вдишвания, а с моментите, през които ти спира дъха'', както и още много фрази, които са масово употребявани. Аз съм ползвала една от тях в есето си.( което иначе не е късо,не се изчерпва само с въпросната фраза,как без да го прочетеш даде коментар? Имаш ли право да даваш мнение на нещо, което не познаваш? Къде е грешката питам, май не в мен, а в теб ?!?
  • Не го четох до края.........не сметнах за нужно!!!!Би трябвало когато използваш чужди мисли да споменеш автора(имам предвид Гарлин),иначе се нарича ПЛАГИАТСТВО!!!
  • ооо аз обичам цинизма в литературата, ама я виж Хенри Милър, Буковски ...не това е проблема. Просто споделих мнение! И не забравяй, че истините са с давност....на 17
  • Становищата ми са в отговор на наблюдения. Ако не съм права, излиза, че от нашите Вузове излизат компетентни и кадърни лица, така ли?! Аз не слагам всички под общ знаменател, но масата студенти са такива.Сигурна съм. Може би си предубедена по темата. Просто не сме на една честота. Това, че не си съгласна, не означава, че си права. Както и обратното. Може би не ти харесва защото е написано в малко крещящ и дори циничен стил. Нарочно е така.
  • трябва да ти копирам половиния текст. По добре лично да ти пиша. Становищта ти са неверни, не доказани. не ти писах двойка все пак си е твое мнение и труд
  • Критиката ти приемам, оценката( независимо двойка или тройка), която постави- не. Обоснови се кое точно не ти харесва и ще ти докажа обратното
  • Не съм съгласна с нещата за които пишеш. Много едностранчив поглед, много безсмислено краен. Не съм критик и не мога да дам стилистични забележки или литературна критика, но мога да кажа, че "не ме кефи"
    Нищо лично!
  • Прочетох го и някак си...Абе не знам и аз, ама ми харесва чувството ти за хумор, макар, че не приемам всичко написано, ми беше забавно да го прочета...
Предложения
: ??:??