6.06.2006 г., 11:34 ч.

Свободата 

  Есета
3273 0 0
1 мин за четене
Всички проповядват свобода. Свобода на словото, на мисълта, на духа и т.н.
Но какво всъшност означава думата "свобода"? Нима това не е правото на човек сам да определя какво мисли, иска и може. В света на ограниченията, в който живеем, си е истинска жертва да се опитваш да живееш свободно и с чест.
Свободен от известно време е синоним на наивен, затова всеки прилага някакви форми на протест, защото на никого не му харесва да бъде обиждан и гледан с презрение, просто защото иска да бъде различен, всъщност днес понятията: "свободен" и "честен", могат да бъдат заместени с "различен".
Сестра ми казва, че всеки човек си има собствена въртележка и негов дълг е сам да си я върти. Има хора, които се притесняват да въртят свободно своята въртележкa, притесняват се дали другите ще харесат това "въртене".
В стремежа си да бъдем свободни, често забравяме, че това значи да притежаваш свободен ум. Докато се опитваме да "отвоюваме"  частица свобода и чест, не бива да забравяме, че на света всичко е свързано, и колкото по-независими ставаме, толкова по-независими ще са и хората около нас, които ни уважавт и ценят.
Ако да си свободен и с чест значи луд, тогава аз искам да бъда най-лудият човек на земята!

© ShamelessDreams Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??