29.10.2006 г., 23:33 ч.

Свободата и робството в моя живот 

  Есета
8678 0 2
1 мин за четене

Свободата. Какво представлява тя? Има ли пълна свобода и противоположност ли е тя на робството? Разбира се, отговорите на тези въпроси зависят от гледната точка на човека и като цяло са доста относителни. Преди всичко, пълна свобода няма. Пълна свобода за мен означава да не зависиш от нищо и от никого. Да правиш това, което искаш. Но и да искаш това, което мечтаеш. А мечтите на един мечтател, на един творец - те нямат граници.
Днес, ние живеем заедно в един свободен свят, в една демократична държава, свободно общество. Ръцете ни са свободни, говорим това, което искаме. Но свободни ли сме? И ако "да", то, според кого? За мен живота на всеки един човек представлява контраст между свобода и робство, примесен с идеи, различни гледни точки и време. Стремим се да бъдем свободни и независими, но в крайна сметка все от някого или от нещо оставаме зависими - такъв е животът. За това как аз чувствам тези две състояния, мога да пиша с часове. Но едва ли ще има смисъл. Всички сме обречени да сме роби на начина си на живот, роби на обществото, в което живеем, роби на нечии идеи, на времето, което никога не достига. Единственото, което ни остава, е да продължим да се стремим към по-доброто, такова, каквото е според нас и да се надяваме, че сме на прав път. 

 

 

© Коста Христов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Да наистина есето е добро и на мене ще ми свърши работа
  • Много хубаво есе. Ще ми свърши работа благодаря!!!
Предложения
: ??:??