13.01.2009 г., 12:49 ч.

Свободната воля!? 

  Есета » Други
6464 0 8
1 мин за четене
Част от човека, това е душата му.
Както пише д-р Хърбърт Локиер: "Душата е централната част на човека, оста на неговата малка вселена." В душата на човек са всички сили и способности, които дават нагледна представа за човешката личност. Душата е субстанция, състояща се от разум, чувства и воля.
Разумът или интелектът е знаеща душа.
Чувствителността е чувстваща душа (желания, чувства).
Волята е избиращата душа (цел или средства).
Д-р Огастъс Стронг определя волята като "сила на душата да избира мотивите и да насочва последвалата дейност според избрания мотив".
Волята осъществява избора на целта и средствата за нейното постигане. Затова всяко действие на душата съдържа елемента на волята. Психологът Вилхем Вунд заявява: "Всяка мисъл е воля". Няма схващане и мисъл без внимание, а вниманието е акт на волята.
В тясна връзка с волята се изявява човешкия характер. В нравствен аспект характерът показва, че всяка мисъл и действие се вдълбава в безсмъртната субстанция на душата. Джон Мил казва: "Характерът е напълно оформена воля."
Творецът и Промислителят на света е дарил свободата на човека да прави избор в своя живот. Човек има гарантирана свобода да избира, действа и решава. Повтарям, тази свобода, дадена на човек, е дар от Бог.
Трагедията е, че човек употребява дара на волята срещу нейния Дарител. Човекът е нравствено болен защото доброволно избира злото. Съвестта на човека е толкова "прегоряла", че вече дори не може да различи доброто от злото.
Хора, свободната ви воля е тази, която ви самоопределя като личности. Действието на различни фактори - семейна среда, общество, култура, изменят някои качества или прояви на вашата личност. Но помнете, че те само изменят, а не създават.
Помнете: лично Бог ни е дал своя богоподобен дух и ни е направил негови синове и дъщери. Дарил ни е свободна воля за да избираме да бъдем подобни Нему.
Да бъдем Богоподобни!
 
  

© Александър Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "Влезте през тясната порта, защото широка е портата и пространен е пътят, който води в погибел, и мнозина са ония, които минават през тях.Понеже тясна е портата и стеснен е пътят, който води в живот, и малцина са ония, които ги намират."
    Мат.7-14

  • Тъпотия! Рефератна импотентност. . .
  • Не ти зная никовете, нито имам намерение да ги научавам. Видях коментарите и ти прочетох творението.

    По текста - повърхностно, неразвито, няма поглед в дълбочина...Темата по която пишеш не го заслужава. На места е повече като библиографска справка, с цитати, бе разсъждения по тях, а на местата, в които си се опитал/а да разсъждаваш - направено е прекалено едностранчиво. Прекалено много доктори,които повтарят други, много малко философия, много наподобяващо проповед, което лично мен ме дразни ...
  • към mustang (Рубин)
    ник имената alsak в "труден" и alsako в "откровения" са еднозначни.
    "Окултизмът" е в твоята ограниченост.
    Съграждай вместо да разрушаваш.
  • Автора на това, което е поставено тук е с различен ник от този с който е подписан същия текст на друго място в нета./копиран е/
    Лекцията по окултизъм няма място в сайт за лично творчество- литература и изкуство!/това не е есе !/
  • към mustang (Рубин)
    Вибрацията на твоите съмнения ще те постави под осъждение.
    Не е забранено да се пише в различни сайтове.
    Потребителите на сайта "откровения", не е задължително да познават сайта "труден".
    Не "робувай" на чувствата, те често са измамни.
    А колкото до звездите - " и те ще паднат..."
  • Със свободна воля ли изкопира от сайта за окултизъм това нещо което наричаш есе? Ти ли си "Truden" ? Вибрация на съмнения ми трепка..звездите ми го говорят...Богоудобен ли се почувства?
  • Съгласна съм с Вас! Човек е надарен със свободна воля и това е богатство.Зависи от нас как ще го стопанисаме, защото всеки носи отговорност за всяка мисъл, казана дума или действие. Разумът е над чувствата и волятя!
Предложения
: ??:??