21.05.2007 г., 8:40 ч.

Свят без пари- как би изглеждал?  

  Есета
4953 0 4
2 мин за четене
 

                                  Свят без пари - как би изглеждал?

  

                                                   / Есе /


Все повече се убеждавам, че парите са много ценни в нашия свят.

С тях можем да си платим ежемесечните такси: за електричество, вода, парно, телефонните сметки, данъците, които плащаме на държавата и различните институции. Дори храната (включително цигари и алкохол) които ежедневно консумираме, си ги купуваме с тези безценни банкноти!

Парите заемат много важна част в нашете ежедневие... дори един нормален живот би бил немислим без тях, заради всекидневните разходи, които, за или против волята си, правим. Повечето хора получават месечните си възнаграждения, като полагат труд, в зависимост от сферата, в която се трудят!

Всеки ден ходим на работа и чрез труда си изкарваме "хляба си", но как би изглеждал светът ни без пари? Може би... по-добър?! Няма да има завистта и злобата, които управляват света ни, породени от разликата в по-модерните ни мобилни телефони, дрехите ни, автомобилите ни, дори жилищата ни и обзавеждането им. Именно разликата в тези материални неща поражда злобата в другите и това "разрушава" понякога приятелствата ни с хора, които сме мислили за много близки приятели. Това и ни променя - прави ни егоисти, надменни. Според повечето статистики, хората с по-ниски доходи са по-компелксирани. Ако не съществуваха парите, може би щяхме да бъдем по-единни и задружни и нямаше да ни разделят "обществените класи", които отново са в основата на финансовото ни състояние.

Но можем ли да си купим всичко с пари?! Моето мнение е, че най-истинските неща в живота, като щастието и любовта, не могат да се заменят с материалните блага. За съжаление, въпреки всичко, много хора сключват брак "по сметка".

В училище много ученици полагат много усилия, за да успеят да се квалифицират и да учат в престижни колежи, а по-нататък - и да работят на по-престижни и виско платени професии. Има ученици, които разчитат на парите на родителите си. А с тях могат да си купят дипломи и места в по-престижни университети. И така - докато едни изкарват оценките и знанията си с много труд, други пилеят времето си, докато се забавляват. Но по този начин те не могат да почувтват удоволетворението от положеният не напразно труд и един ден те стават "паразити", защото цял живот разчитат на доходите на "мама" и "тате".

В един свят без пари всички бихме били равни! Това би бил свят, изпълнен с красота и доброта! Място, където не властва желанието за материалното - а именно, да искаш още и още, защото винаги това, което искаш, би ти било малко и недостатъчно! В такъв свят бихме живяли по-щастливи, по-добри и по-единни!

Свят без пари?! Може би в някой друг живот... за съжаление!

© Светла Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Всичко е двойствено-светът,хората,мечтите им. Моето мнение е,че и този въпрос,разгледан от различна гледна точка,може да придобие отрицатлното и положителното ни възприятие. Да, наистина всичко би било значително по-лесно без тези "хартийки",но замислете се, на първо място ние сме хора.Алчни същества,ако не за пари, то за земи, за власт, та дори и за любов. Аз възприемам парите,като стимул да вървим нагоре,да се развиваме и да успяваме!Без парите щеше да настъпи едно равноправие,нямаше да имаме желанието за промяна,нямаше да ги има "най-добрите" каквито се стремим да станем! Мисля,че този фактор е жизнено важен за нашето бъдещо еволюиране.
  • Парите изобщо не ни правят нито по-лоши, нито по-завистливи, нито по-алчни. Парите са за банките. Простотията не ходи по гората, а по хората... Ако нямаше пари, нямаше да има ни училища, ни болници, нито начин да си купиш нещо за прехрана... Всичко е в главите ни - и доброто, и лошото.
  • Така е, но в нашият свят парите определят много неща.. може би те са виновни за това,че сме по-лоши,завсиливи, алчни... факт е,че когато парите се управляват неправилно много лесно се губят..
  • Е, чак пък... Парите са хубаво нещо, стига да не преминат от средство в цел. Когато са много и не на подходящото място, имат свойството да погубват, особено душите на хората...
Предложения
: ??:??