25.01.2009 г., 17:45 ч.

Същността на човека е в неговата екзистенция 

  Есета
14160 0 3
2 мин за четене

 

 

 

Буквално "екзистенция" значи "съществуване", а какво всъщност е "съществуването"? Тази дума значи "има ме", а това достатъчно ли е, за да се нарече едно същество човек?

Според Мартин Хайдегер: "Същността на човека е в неговото съществуване", т.е, щом ти съществуваш, щом те има, щом си "в наличност", то ти си човек? Не, човек е този, който се развива, който търпи прогрес. Нека да дадем дефиниция за "същност". Това е "най-важната част". "Има ме" най-важно ли е за "истинския" човек? Толкова малко твърдение, а толкова много въпроси. Не, живото същество, онова същество, което се различава от другите със своята мисловна дейност, не може да се задоволи само със съществуване, то не е еквивалентно на живот. Затова истинската същност на човек се крие в неговите дела и в нещата, които е създал. Да действаш, значи да бъдеш. Животът ни предлага толкова много и различни неща, но от нас зависи дали ще го изживеем пълноценно или ще го пропилеем. Но тук има уловка. Животът е една игра. Ние сме уголемена версия на "Марио" и вместо гъбки събираме неволи, а онези звездички, които ни правят безсмъртни не са както в нинтендо играта, в реалността те са малко, но ако си изиграем добре играта и убием дракона, може и животът ни да значи нещо.

Сега ще ви представя наръчника за това как да бъдем хора, които живеят, а не тлеят...

 

1-во ниво: Ако се стремим не просто да съществуваме, то все пак трябва да изберем правилния път за нашето изграждане като хора.

2-ро ниво: Трудностите вървят в комплект с трудната задача.

3-то ниво: Лошите хора, които искат да ни попречат се неимоверна част от "мисията невъзможна".

4-то ниво: Маските са задължителни. Определено трябва да го "раздавате" инкогнито, защото при най-малката грешка можете да бъдете смазан от обществото или с две думи... ще видите грубата реалност.

* Между 4-то и 5-то ниво получавате бонус ниво, което се изразява в това: Ако имате малко късмет може и да намерите някой, на когото да му пука за вас.

5. По някое време ще дойде момента, в който ще се попитате дали си заслужава и това ще ви докара до депресия. Спокойно! Няма да имате отговор.

 

И все пак най-истинските неща за нас са нашата способност да създаваме, да побеждаваме, да търпим, да се трансформираме и да сме по-велики от страданията си.

 

 

© Селинджър Хуук Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Да основният принцип на екзистенциализма е съществуването предшества същността. Тоест човек първо съществува ражда се, но е нищо, после идва време да се определи и да стане същност, с делата си и изборите пред които е поставен. Хареса ми това, че творим, че можем да избираме, това ни прави хора.
  • "Оптимистът вижда във всяка трудност възможностите,
    а песимиста във всяка възможност трудностите"
  • хах, Екзистенция не означава просто съществуване, а нещо съвсем различно. Прочети малко повече по въпроса
Предложения
: ??:??