12.04.2005 г., 19:36 ч.

Театърът на живота 

  Есета
10717 0 5
1 мин за четене

Замисля ли се за живота на хората все ми се струва, че той е театър в който участваме всички. Всеки човек е артист в театъра на живота и изпълнява роля, която е изпълнима единствено и само от него. Никой не може на сцената да дублира някого сполучливо или да заеме изцяло неговото място. Театърът на живота не е шега. За едни участници ролите са лесно изпълними, за други - не. На сцената на живота има и радост и мъка, любов и омраза, вярност и изневяра, раждане и смърт и всеки един от нас изживява тези мигове, но по различен начин. Сигурно е лесно в днешно време да си груб,безотговорен, мразещ хората човек. Сигурно много хора не смятат уважението, мързела, безчестието, пиянството, кражбите, убийствата, насилието над хората за пороци. Сигурно, но тези участници в театъра на живота ги наричат отрицателни герои и зрителите не ги обичат, ненавиждат ги. За съжаление примери има много и навсякъде.
Разбира се има и положителни герои. Те също са навсякъде. Можем да ги познаем по спокойния и учтив говор, по блестящите, изпълнени с добрина очи, по желанието да помогнат на нуждаещите се,да подадат ръка, да подадат хляб или вода на нямащите.
Все по-често в театъра на живота се прокрадват чувства на омраза, завист, бездушие, безразличие, които унищожават човешкото у нас. Все по-често младото поколение слуша за липсата на морал,за  липсата на ценности. Все повече същите тези млади актьори посягат към наркотиците, секти и насилие, за да разрешават проблемите си.
Но...мен са ме учили, че добро и зло винаги има. Че щом Бог не е могъл да унищожи дявола, човек винаги ще има в живота си и добро и зло.
Но...са ме учили, че доброто в края винаги побеждава.
В театъра на живота аз искам да играя положителен герой и да създавам добро, защото така по-лесно се живее.

© Снежана Иванова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • браво,хареса ми
  • На дали точно аз съм човека, който да оценява есето ти, но все пак ще си кажа . "Сигурно много хора не смятат уважението, мързела, безчестието, пиянството, кражбите, убийствата, насилието над хората за пороци." тук вместо "уважението" трябва да пише "унижението" (най-вероятно техническа грещка при печатането). Иначе есето си е супер. В момента пиша есе по философия на същата тема и търсейки някой по-интересен цитат (все пак трябва да имам 6), попаднах на този сайт.
  • еи Марги,Права си!Радвам се,че ме подкрепяш!
  • Хубаво е...
  • Много често съм имала същите мисли и напълно те подкрепям в тях.Да си "добрият"никак не е лесно и много често се приравнява добротата с глупостта,но това е за тези ,които не могат да направят разликата!
Предложения
: ??:??