14.02.2015 г., 21:40 ч.

“Ти не си турчин” 

  Есета
1544 0 4
1 мин за четене

“Ти не си турчин”... Това изречение винаги ме е учудвало, когато се използва от един турчин спрямо друг турчин. Всеки си взима повод от нещо и те обявява за “персона нон грата”. Наскоро го чух и за мен, ядосах се и сигурно още щях да съм ядосан, ако не знаех, че едни от най-известните турци са гонени от Турция докато са живи, или са бягали, защото са ги гонели.

Като се почне от един от най-талантливите турски писатели Сабахаттин Али, и най-великият писател на съвременна Турция Назъм Хикмет, и се стигне до носителя на нобелова награда Орхан Памук, който не живее в Турция.

Назъм Хикмет бяга в СССР, Сабахаттин Али бяга в България. Да си част от тези хора, които “не са турци” си е нещо като награда. Разбира се къде съм аз, къде са те, но все пак и на тях са им казвали, че “не са турци”. Сега Турция иска от Русия тленните останки на Назъм Хикмет, но Русия разбира се не ги дава. Има доста интелектуалци, които и днес бягат от Турция. Проф. Танер Акчам е само един пример. Той признава геноцида над арменците и... живее в Германия.

© Беркант Ибрахим Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря Ренета!
  • Беркант, пробвай с "българин" - ще ти се получи и на това ще кажат, че не си, но пък ще чуеш, че си турчин. Иначе, не си досаждай с въпроса "Кой съм" - важният е "Кой не съм" днес си турчин - утре друг -Човек два пъти в една вода не гази - важното е "СЕБЕ" да запази! Поздравявам те сърдечно!
  • Благодаря Виктор!
  • Колко пъти са ми казвали, че не съм българин да знаеш. Виж тук в Америка хората с радост те приемат и даже ти казват. Ти си по американец от нас защото си го изстрадал и изработил това гражданство а ние така сме се родили. Така, че не се тормози хич (две турски думи подред) Бъди какъвто се чувстваш където и да живееш. А най-важното е да бъдеш винаги преди всичко и над всичко Човек.
Предложения
: ??:??