18.01.2011 г., 12:25 ч.

Това, което преживяваме, е въпрос на възприятие 

  Есета » Други
2172 0 5
2 мин за четене

       Начинът, по който преживяваме едно събитие, начинът, по който го възприемаме, зависи и се определя от гледната ни точка, от това през какви очи го наблюдаваме, докато ни се случва.

       Нека да илюстрирам тези твърдения с един прост пример от практиката.

        Майка ми ми беше дошла на гости за известно време. Аз живея в къща. На първия етаж на къщата ми живее моят дядо. Майка ми и дядо ми не се разбират от дълго време. Майка ми отиде на кафе и до магазина да напазарува сутринта, аз от своя страна си взех душ, след това направих двадесетминутна медитация, след което пристъпих към един процес, в който на лист хартия записах нещата, за които съм благодарен в живота си. Към края на тази цялата практика се чувствах пълен с живот и виждах хубавото навсякъде около себе си. Изправих се и погледнах през прозореца си. Дядо ми метеше улицата пред нас, а майка ми точно в този момент се прибираше с покупките си. По нея тичаше едно куче и игриво се закачаше, като се надяваше на някаква храна. Майка ми очевидно не схващаше игривата нотка в поведението на кучето и се опитваше да се предпази от него. В този момент дядо ми ù се притече на помощ, като промълви някакви думи, които не помня точно. Тъй като бях в позитивно състояние, вследствие на практиката си, постъпката на дядо ми се стори изключително мила и любезна, при което вътрешно благодарих, че станах свидетел на това как един човек, който не се разбира с друг човек от доста години, му се притече на помощ.

       Майка ми се качи при мен. Отбелязах колко е бил мил с нея дядо ми, въпреки техните противоречия, при което тя ми отвърна (за мое най-голямо учудване), че той се е държал грубо с нея, а думите му са ù причинили болка.  Ахнах от изненада. В този момент разбрах нещо.

    Начинът, по който преживяваме едно събитие, начинът, по който го възприемаме, зависи и се определя от гледната ни точка, от това през какви очи го наблюдаваме, докато ни се случва. Когато човек се намира в положително състояние на съзнанието, възприема нещата по коренно различен начин, от начина, по който ги възприема, когато е в отрицателно състояние на съзнанието и този кратък случай ми доказа това твърдение на практика. Майка ми беше негативно настроена към дядо ми и прие думите му и действията му по различен начин от този, по който ги възприех аз чрез позитивното си отношение.

       Промяната в гледната точка не е толкова въпрос на техника, колкото в желанието да еволюираш в съзнанието си и в намерението да погледнеш на света и на себе си по нов, по-вдъхновяващ и служещ ти начин. Когато искаш да се променяш, самото ти желание и устрем привличат всичко необходимо за осъществяването на това твое намерение (да се променяш). За някои служат едни практики, за други – други практики. На мен лично ми помага търсенето на положителните страни във всичко, което се появява на пътя ми. Но едно е важното - ако искаш да промениш начина си на живот, трябва да промениш отношението си към самия живот и най-вече към себе си.

  

      

© Иван Аршинков Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Наистина е много важна гледната точка! Подарявам ти нещо мое новичко!

    КАК ИСКАМ

    ... да гледам на света

    с очите на дете
    с сърцето на жена
    с душата на поет

    и - виждам Красота.
  • ПРОЧИТАЙКИ ЕСЕТО СЕ ДОКОСНАХ ДО НЕЩО ТВОЕ-МИСЛОВНОТО ТИ ПРОСТРАНСТВО, КОЕТО КАТО СЛЪНЧЕВА ПЪТЕКА МЕ ОТВЕДЕ ДО ТЕБ.СТРАХОТНО Е!КОГАТО СЕ ЗАВЪРНАХ В МОЕТО ПРОСТРАНСТВО СВЕТЛИНАТА МЕ СЛЕДВАШЕ.БЛАГОДАРЯ!
  • чета те с интерес!
  • Много красиво си го написал! Въведение,обобщение! Всичко е много вярно и точно!!!!
  • Благодаря ти за обобщаващите мисли харесах и съм напълно съгласна със теб. Самата аз от отдавна подкрепям тази твърдение. Самите ние сме отговорни за отношението си към каквото и да е. Преди доста време чух в един филм това "Не е важно какво ни се случва, важното е как ние го преживяваме" и тогава доста се замислих над тази тема.
    Лек ден и упех.
Предложения
: ??:??