23.09.2010 г., 21:21 ч.

Това ли сме? 

  Есета
1305 0 2
1 мин за четене

Случайно попаднах на статия, в която ставаше дума за това, че днешните ученици не били това, което се очаква да бъде един ученик. Бяха приложени различни снимки, на едната от които се виждат две момичета с доста скандално облекло (говоря за поли не повече от 10 см и обувки на токчета, чиято височина надхвърля дължината на полите). Изненада ме коментара под снимката “… седмокласничките…”  13-годишни момичета ?!  Тогава се замислих – аз какво правех на 13? - колкото и да умувах, не съм правила това! Е, и ние не бяхме цвете за мирисане, но не бяхме и това! Не казвахме на майки те си: “Кучко, дай някой лев, ма”; не се биехме с учителите, пък и помежду си не се биехме така жестоко. Даже помня, че в 7 клас класната ми се скара, че съм с черен лак за нокти. Сега обаче няма такива работи, всеки си ходи, както си знае и после слагат цялото поколение под общ знаменател. А правилно ли е?! Такива ли сме?! Няма ли вече нормални деца?!

Има, но те някак си се губят в гъмжилото от тийнейджъри, които бързат да живеят. Искат от всичко по много и то веднага, на 12 години опитали и от секса, и от алкохола, и от цигарите , та някои и от други неща… Не им се учи (не, че  на нас ни се учеше, ама насила пак учехме), пък и не им се работи, ама те мама и тати ще дават пари до едно време… Жал ми е само за българските деца с потенциал, защото никой не гледа индивида, а масата. В пресата не пише: “Някои от българските ученици са неграмотни…” , а масово се пише: “Българските ученици - най-неграмотни в Европа”, “… най-мързеливи…” ! Не всички са такива, но  какво да се прави…

А ти, драги ми читателю, помисли кой е виновен за това - дали децата, дали родителите, или държавата. Докато мислите по това, може да се огледате наоколо, да видите днешните ученици и после да ми кажете честно – харесва ли ви гледката ?!   

 

                                                    (2630)  MrN        

© Ивелина Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Виновни сме всички.Но нали старите порядки ни претискаха и искахме да сме свободни по дух?Да,ама не.Ние объркахме свободата със свободията и това е резултата.Темата е доста обширна и по ния може доста да се разсъждава.
  • Не особено.
Предложения
: ??:??