26.10.2008 г., 7:30 ч.

Трудно ли е да кажеш "обичам те"? 

  Есета » Любовни
6339 0 11
2 мин за четене

 

                                                 Трудно ли е да кажеш “обичам те”?

                          

                             На пръв поглед не изглежда много трудно да разкриеш сърцето си и да изразиш чувствата си чрез простите думи: ”обичам те”, но дали наистина е така? Може ли едно “обичам те” да промени живота ти до такава степен, че да съжаляваш, че си го казал  или точно обратното - да го преобърне така, че да не спреш да го изричаш до края на живота си. Толкова голямо значение ли притежават тези думи? Може би е лесно да кажеш “обичам те”, трудното е след това.

                           За някои е по-лесно да си казват всеки ден, че се обичат, отколкото да изразяват любовта си чрез жестове и жертви. За други обаче да кажат: ”обичам те” е най-трудното нещо на света, затова те правят всичко останало, но не и това. Наистина ли е трудно да кажеш: ”обичам те”, не е ли по-трудно да понесеш последствията от това, което си казал? Защото когато човек изрече тези думи, животът му малко или много се променя.

                             Повечето хора не осъзнават  значението на тези думи и всеки ден ги изричат без да се замислят какво са казали. Може би не е трудно да кажеш:”обичам те”, но все пак когато е истинско не е ли по-трудно да разкриеш сърцето си и да очакваш непредсказуемата реакция на партньора си. Не е ли точно това най-плашещото в цялата история - да чакаш и да се чудиш каква ще бъде присъдата ти, това не звучи ли малко преувеличено и драматизирано? Трябва ли толкова да мислим как да кажем на човека отсреща тези думи! Защо на всички нас ни е трудно да кажем”обичам те”, кое ни плаши повече, дали не е това, че ще ни отвърнат със същото и неизбежно връзката ни ще се задълбочи и усложни, или е отказът, който ни чака от другата страна!

                              За съжаление няма как да се отървем от този пронизващ ни страх, но все пак той е част от цялото вълнение, което следва след изричането на думите”обичам те”. Занапред всички ние просто трябва да се  престрашим и да поемем риска, но ако ни отвърнат със същото няма ли да си е заслужавало. Защото когато срещу теб е любимият човек, всичко друго е без значение и ще осъзнаеш, че страха, който си изпитвал допреди малко, е изчезнал.

 

 

                                   

                                               

© Лора Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Не е трудно да кажеш "обичам те" това са просто 1 дума и едно кратко лично местоимение. Както каза ти- Все по-често и по-често хората я нахвърлят без да се замислят тази фраза. Точно затова тя някакси се "обезценява",губи силата си...значението си. Има хора за които "обичам те"- означава наистина много. Но има и хора,които освен "обичам те",очакват доказатеслство на изреченото,защото днес всеки може да кажее "обичам те",но до колко това ще е вярно и реално според личните разбирания? Днес според мен не е достатъчно да кажеш само "обичам те". Не е нужно и да го повтаряш постояно,както някои хора обичат. Защото по-добре един път...но да е искрено и чувствено,отколкото милиарди пъти..изречено със непрязъм,безсмислие...автоматизация..
  • Да и аз мисля,че хората трябва да изразяват мнение,но не и да иронизират труда на другите
  • Чакай малко,аз съм на 17 и мога да пиша за каквото си поискам,това,че на теб не ти се струва важно е твой проблем.Сигурно за теб това е било важно преди 50-100 години,а това,че си заядлив старец е друга тема.Намери си живот вместо да опрекваш другите.
  • я виж ти какъв сериозен проблем
  • Трябва да сме по-смели в показването на чувствата си. Но първо трябва да сме искренни към себе си. Тогава е лесно.
  • Няма безстрашие. Има добре овладян страх. Да кажеш "обичам те" е отговорност и избор. Да кажеш "обичам те" означава преодолян страх. Прекрасно есе, разкриващо душата!
  • Есето ти е страхотно!
  • Есето ти ми хареса!!!
    И аз винаги съм била на мнението, че делата са по-важни от думите!
    Поздрав!
  • Не е важното да го казваме...Човека отсреща ще знае, че го обичаме и без да е нужно да го изричаме.Достатъчно е да надникне в очите ни и делата ни...Поздрав за есето!Развии го още малко.
  • Нямам идея какво казваш,само нещо за skype,но ще ме улесниш много,ако ми го кажеш на български
  • Amore more ore re iunguntur amicitiae Astaroti

    Interrogatum "Amatisne me" ex ore eius \Astaroti Optimi Maximi\ salutabit te si mihi das skypем tuum
Предложения
: ??:??