Трудно ли е да кажеш “обичам те”?
На пръв поглед не изглежда много трудно да разкриеш сърцето си и да изразиш чувствата си чрез простите думи: ”обичам те”, но дали наистина е така? Може ли едно “обичам те” да промени живота ти до такава степен, че да съжаляваш, че си го казал или точно обратното - да го преобърне така, че да не спреш да го изричаш до края на живота си. Толкова голямо значение ли притежават тези думи? Може би е лесно да кажеш “обичам те”, трудното е след това.
За някои е по-лесно да си казват всеки ден, че се обичат, отколкото да изразяват любовта си чрез жестове и жертви. За други обаче да кажат: ”обичам те” е най-трудното нещо на света, затова те правят всичко останало, но не и това. Наистина ли е трудно да кажеш: ”обичам те”, не е ли по-трудно да понесеш последствията от това, което си казал? Защото когато човек изрече тези думи, животът му малко или много се променя.
Повечето хора не осъзнават значението на тези думи и всеки ден ги изричат без да се замислят какво са казали. Може би не е трудно да кажеш:”обичам те”, но все пак когато е истинско не е ли по-трудно да разкриеш сърцето си и да очакваш непредсказуемата реакция на партньора си. Не е ли точно това най-плашещото в цялата история - да чакаш и да се чудиш каква ще бъде присъдата ти, това не звучи ли малко преувеличено и драматизирано? Трябва ли толкова да мислим как да кажем на човека отсреща тези думи! Защо на всички нас ни е трудно да кажем”обичам те”, кое ни плаши повече, дали не е това, че ще ни отвърнат със същото и неизбежно връзката ни ще се задълбочи и усложни, или е отказът, който ни чака от другата страна!
За съжаление няма как да се отървем от този пронизващ ни страх, но все пак той е част от цялото вълнение, което следва след изричането на думите”обичам те”. Занапред всички ние просто трябва да се престрашим и да поемем риска, но ако ни отвърнат със същото няма ли да си е заслужавало. Защото когато срещу теб е любимият човек, всичко друго е без значение и ще осъзнаеш, че страха, който си изпитвал допреди малко, е изчезнал.
© Лора All rights reserved.