11.04.2005 г., 16:23 ч.

Търси се.... 

  Есета
3138 0 5
2 мин за четене

Преди хиляди години прочутият атински мъдрец Диоген посред бял ден с фенер в ръка търсил истински човек, но напразно. Веднъж дошъл на пазара и извикал - „Хей, хора !” Наоколо се събрала огромна тълпа. Тогава той с присмех казал : „Аз търсех хора, а не пигмеи.”

         Истински човек е търсил Диоген!

         Търси се ... истинският човек, който може да заяви своята индивидуалност в тълпата, който може да поддържа убежденията си, който категорично ще каже „не”, тогава ,когато мнозинството клакьорски казва „да”.

Търси се ... истински честен  и скромен човек, който би разделил и последния залък с просяка.

         Търси се ... истински човек, който намира в професията си сила и упование и който търси поприще за саморазвитие, образование и култура.

         Търси се ... истински човек, от който да блика „ огън и живот”, ала такъв страстите, на когото да са свикнали да се покоряват на здравата му воля.

         Търси се ... истински уравновесен и независим човек, който не би се поддал на дребнави лукави уговорки и обещания.

         Хей, търси се! ...

         И Диоген не го е открил... истинския човек!

         Търси се .....

© Славена Йовкова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Радвам се Марина!!!!! И твоите публикации не са лоши!!!!
  • харева ми!
  • Благодаря и на двете за личното мнение, държа на тях, а и понасям критика, така че пишете
  • хубаво есе..браво....но не мисля че да си истински означава да си съвършен
  • Търсим, търсим, а май в търсенето забравяме да откриваме. Всички сме истински хора - точно защото понякога ни се случва да не сме уравновесени, да не сме зависими, защото в даден момент се налага. За сметка на друг. Затова сме истински - защото грешим. И знаем че грешим. Най-истниски може би ще сме ако малко повече си прощаваме именно неистинността която другите виждат когато сме слаби и когато вместо "да" ние казваме "не".
Предложения
: ??:??